تحلیل رابطه زوجین توسط هوش مصنوعی

تحلیل رابطه زوجین توسط هوش مصنوعی تحلیل رابطه زوجین توسط هوش مصنوعی با استفاده از داده‌های به دست آمده از بیش از 11000 زوج 

در دانشگاه وسترن (western) کانادا تحقیق جالبی صورت گرفته است. در این تحقیق با استفاده از آنالیز داده‌هایی که از بیش از 11000 زوج به دست آمده و با استفاده از هوش مصنوعی، توانستند کیفیت و دوام یک رابطه را پیش‌بینی‌کنند. در ادامه با عامراندیش همراه باشید تا با این دست‌آورد جدید و جالب رباتیک در زمینه روابط انسانی بیشتر و بیشتر آشنا شوید.

تحلیل رابطه زوجین توسط هوش مصنوعی

این هوش قادر است با توجه به داده‌های گرفته از هزاران زوج، فاکتورهای اساسی در پیش‌بینی احساس هر یک از طرف‌ها، از رابطه موجود را شناسایی کند. براساس نتایج به‌دست آمده از این آنالیز یادگیری ماشینی (machine-learning)، شادی عمیق عاشقانه، مهم‌تر از آن است که با چه کسی در رابطه هستید. محققان آنالیز یادگیری ماشینی (machine-learning) را از داده های جمع آوری شده از بیش از 11000 زوج انجام دادند. آنان دریافتند به طور کلی، ارزیابی هر شخص از رابطه، مهم‌ترین فاکتور قدرتمند در کیفیت یک رابطه نسبت به دیگر فاکتورها مبتنی بر ویژگی‌های شخصیتی است. به عبارت دیگر، نوع رابطه‌ای که با شریک خود می‌سازید ممکن است برای شادی شما مهم‌ترین فاکتور باشد. با تکیه و ارزیابی داده‌هایی مانند رضایت از زندگی، میزان اضطراب و کیفیت ازدواج والدینش انجام شد.

نتایج تحلیل رابطه زوجین توسط هوش مصنوعی

براساس تحقیقات انجام گرفته توسط روانشناس کانادایی، سامانتا جوئل از دانشگاه western کانادا، متغیرهای ویژه رابطه، حدودا دو تا سه برابر اختلافات فردی پیش بینی شده است که برای درک بسیاری از افراد مناسب است. نکته جالب این است که وقتی همه داده‌های مربوط به رابطه را در دست داشته باشید، اختلافات فردی در پس زمینه محو می‌شوند.علم رابطه پس از ده‌ها سال مطالعه بر روی زوج‌ها، مقادیر عظیمی از تئوری روانشناختی برای داشتن (یا نداشتن) رابطه‌ای شاد را داده است.

با این حال محققان می‌گویند که یک چالش اساسی برای پختگی نتایجشان ، تجمع داده‌ها در مقیاس بزرگ، یافته‌های حاصل از مقیاس کوچک‌تر و مستقل را تقویت می‌کنند (به عبارت دیگر به جای استخدام نیروی انسانی و مصاحبه با تک تک شرکت‌کنندگان، که عملی زمان‌بر و پرهزینه است، از تتحلیل رابطه زوجین توسط هوش مصنوعی استفاده کنیم) هوش مصنوعی توانایی استناج از میان مقادیر عظیمی از داده‌های جمع‌آوری شده را دارد. در مطالعه جدید، تیم دکتر جوئل، از سیستم یادگیری ماشین با نام “Random Forests” (جنگل‌های تصادفی) استفاده کردند. این ماشین می‌تواند مقادیر عظیمی از متغیرهای ورودی را مورد آزمایش قرار دهد و پیش‌بینی خود را براساس آنان انجام دهد.

با تحلیل رابطه زوجین توسط هوش مصنوعی و همچنین با آنالیز داده‌های جمع‌آوری شده براساس گزارش‌های اعلام شده توسط 11.196 زوج به صورت 43 مجموعه داده جداگانه، مشخص می‌سازد کدام‌یک از متغیرهای گزارش‌شده بیش از دیگر متغیرها در کیفیت و دوام رابطه بیشترین اهمیت را دارند.

"<yoastmark

آنالیز متغیرهای مختلف در پیش‌بینی کیفیت یک رابطه

تحلیل داده‌های بدست آمده آشکار می‌سازد که در ابتدای مطالعه، درک شخصی هر کس از رابطه (مانند جنگ و نزاع، محبت و غیره) تا 45% از کیفیت روابط را تعیین می‌کند.

با توجه به تحلیل رابطه زوجین توسط هوش مصنوعی، متغیرهای ویژه‌ای مطابق زیر در رابطه، وجود دارند که در بیشتر مواقع کیفیت یک رابطه را به درستی پیش‌بینی می‌کنند:

  • درک تعهد پارتنر به رابطه (برای مثال: شریک زندگی من خواهان دوام رابطه است)؛
  • قدردانی (برای مثال، من خیلی خوش‌شانسم که شریکی مانند او در زندگی دارم)؛
  • رضایت جنسی (برای مثال، تا چه اندازه از کیفیت رابطه جنسی خود راضی هستید؟)؛
  • درک رضایت شریک زندگی از رابطه (برای مثال، رابطه ما، شریک من را بسیار شاد می‌کند)؛
  • نزاع و درگیری (برای مثال، چند بار با شریک زندگی خود دعوا می‌کنید؟).

در مقابل، با توجه به تحلیل رابطه زوجین توسط هوش مصنوعی، متغیرهایی مرتبط با خصوصیات فردی (مانند ویژگی‌های شخصیتی، سن، جنس) تنها 21% از کیفیت رابطه را توضیح می‌دهند. این خصوصیات فردی، عبارتند از:

  • رضایت از زندگی
  • احساسات منفی (مانند احساس پریشانی یا زودرنجی)
  • افسردگی
  • اجتناب از وابستگی (برای مثال، من ترجیح می‌دهم رابطه خیلی نزدیکی با پارتنرهای خود نداشته باشم)؛
  • وابستگی مضطربانه (برای مثال، من از روابطم با دیگران بسیار نگران و مضطرب هستم).

براساس تحلیل رابطه زوجین توسط هوش مصنوعی، تجربه یک اثر منفی، افسردگی یا دلبستگی ناامن، از مهم‌ترین فاکتورهای پرخطر در یک رابطه‌اند.

اما اگر موفق به ایجاد رابطه‌ای شوند که با قدردانی، رضایت جنسی و عدم نزاع و درگیری همراه باشد (با دانستن تعهد و پاسخگویی شریک زندگی) عوامل خطرزای گفته شده در بالا اهمیت چندانی نخواهند داشت.

نتایج به دست آمده احاکی از آن است که در حالی که طیف گسترده‌ای از بینش‌های آماری بالقوه، محدودیت‌های تفسیری، اعمال روش‌های تحلیلی وجود دارند، یافته‌های به حقایق ساده‌ای ختم می‌شوند. وی همچنین می‌افزاید که شخصی که انتخاب می‌کنیم به اندازه رابطه‌ای که می‌سازیم، دارای اهمیت است.

پویایی یک رابطه‌ای که با شخصی می‌سازید، هنجارهای مشترک، شوخی‌ها، تجربیات مشترک بسیار مهم‌تر از تک تک افراد در یک رابطه است.

4/5 - (3 امتیاز)
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/JvzVH

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

GPT4 چیست؟

4-GPT چیست و از چند پارامتر تشکیل شده است؟

GPT یک مدل زبانی اتورگرسیو (خودگرا) است که به کمک یادگیری عمیق متن‌های شبیه به انسان تولید می‌کند. تا حالا سه مدل از سری‌های GPT-n معرفی شده است. که

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.