تشخیص سرطان‌سینه به کمک هوش‌مصنوعی

تشخیص سرطان‌سینه با کمک هوش‌مصنوعی توسط پرفسور دانشگاه  MIT، منجر به دریافت باارزش‌ترین جایزه در حوزه هوش‌ مصنوعی برای وی شد

پرفسور دانشگاه MIT، که خود بازمانده سرطان سینه است موفق به اخذ جایزه برتر هوش‌مصنوعی به ارزش 1 میلیون دلار شد. وی موفق شد تا این سرطان را با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و علوم رایانه به موقع شناسایی نماید.

تشخیص سرطان‌سینه با کمک هوش‌مصنوعی

استاد انستیتوی فناوری ماساچوست آمریکا (MIT) با استفاده از علوم کامپیوتر  و هوش مصنوعی موفق به تشخیص زودهنگام سرطان سینه شد. این نوآوری جدید که منجر به ظهور داروهای جدیدی برای درمان زودهنگام این سرطان می‌شود، باعث شد تا جایزه بسیار معتبر در حوزه هوش‌ مصنوعی به ارزش 1 میلیون دلار به این استاد و پژوهشکر تعلق بگیرد. این جایزه بسیار معتبر، در روز چهارشنبه معادل 7 اکتبر 2020، به پرفسور رجینا بارزیلای (Regina Barzilay)  از دانشگاه MIT تعلق گرفت. پرفسور بارزیلای استاد تمام آزمایشگاه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی دانشگاه MIT است.

تشخیص سرطان‌سینه با کمک هوش‌مصنوعی
تشخیص سرطان‌سینه با کمک هوش‌مصنوعی

براساس اعلامیه‌ای که دانشگاه MIT منتشر کرده است، مشخص شده که پرفسور بارزیلای، خود یک بازمانده از سرطان سینه است. همین امر وی را به سمت کار بر روی سامانه‌های تشخیص سرطان‌سینه با کمک هوش‌مصنوعی و ایجاد سیستم‌هایی برای توسعه دارو به منظور تشخیص زودهنگام این سرطان سوق داد.

فناوری و ابزار تشخیص زودهنگام سرطان که توسط وی ارائه شده است در چندین بیمارستان مختلف جهان از جمله بیمارستان عمومی ماساچوست بوستون و دیگر بیمارستان‌ها در کشورهایی مانند تایوان و سوئد آزمایش شده است. او برنده جایزه سالانه جدید است که توسط انجمن پیشرفت هوش مصنوعی اعطا می‌شود. اسپانسر این جایزه بسیار بزرگ و معتبر، شرکت آموزش آنلاین چینی Squirrel AI است. هدف از این جایزه نیز ارج نهادن به هوش‌مصنوعی تا سطح جایزه نوبل یا جایزه تورینگ علوم کامپیوتر است. چنین پژوهش‌هایی در زمینه هوش‌مصنوعی باعث برجسته‌تر ساختن اهمیت این فناوری برای جامعه می‌شوند.

 

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/k5QoM

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

تشخیص سرطان‌دهان با هوش ‌مصنوعی
اخبار هوش مصنوعی

تشخیص سرطان دهان به کمک هوش‌ مصنوعی

تشخیص سرطان دهان به کمک هوش ‌مصنوعی : آیا هوش مصنوعی به خوبی می‌تواند خطر سرطان دهان را پیش‌بینی نماید؟ دانشمندان بریتانیایی اینگونه تصور می‌کنند            

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.