ابجاد کابوس به وسیله هوش مصنوعی

ایجاد کابوس به وسیله هوش مصنوعی توسط گوگل: Google با استفاده از ابزار مبتنی در وب، Chimera painter، موجودات ترسناک خلق می‌کند

گوگل با استفاده از Chimera Painter، ابزاری مبتنی بر وب، به همه اجازه می‌دهد تا موجودات رمزنگاری‌شده ترسناکی در یک رابط مانند MS Paint با استفاده از Diablo خلق نمایند. چرا این را می‌پرسید؟ خوب، آیا به اندازه کافی واضح نیست؟ نه…نه.. فکر می‌کنم این‌گونه نباشد.

تولید کابوس توسط هوش مصنوعی گوگل:

بی هیچ شک و تردیدی، عجیب‌ترین مقوله ایجاد شده در یک ماه اخیر به هوش مصنوعی گوگل، Chimera Painter است. تیم تحقیقاتی پشت این فناوری، به دنبال راهکار‌هایی برای سرعت بخشیدن به تولید بازی‌های هنرمندانه‌اند که خارق‌العاده و خلاقانه هستند. یک دستیار هوش مصنوعی که می‌تواند تصویری منطقی از حیوانی مانند جغد در حال شکار بیافریند. این فناوری ممکن است الهام‌بخش هنرمندان بسیاری باشد که به دنبال خلق اثرهای منحصر بفردی هستند. در سال 2019 انویدیا (Nvidia) ابزاری مشابه را برای تولید تصاویر منظره فوتورئالیستی منتشر کرد.

تولید کابوس توسط AI

برای پیگیری این هدف تیم پژوهش تصمیم گرفت یک کارت بازی دیجیتال و فانتزی بسازد، جایی‌که بازیکنان، حیوانات را با هم‌دیگر ترکیب کرده و آن‌ها را به مبارزه وادار می‌کنند. در این بازی، اگر صدها حیوان در بازی وجود داشته باشد و هر کدام با دیگری ترکیب شده باشد، به سرعت می‌توان تصاویر وهم‌آموز و خیال‌انگیز از حیواناتی تولید کرد که ورای قدرت تصور یک هنرمند است. بدین‌گونه تولید کابوس توسط هوش مصنوعی امکان‌پذیر می‌گردد.

برای ساختن یک هوش مصنوعی که می‌تواند موجوداتی دلخواه خلق نماید، تیم ابتدا باید این هوش را آموزش دهد. این آموزش با تغذیه این فناوری به وسیله تصاویر گسترده‌ای از حیوانات و بخش‌های مختلف بدنشان از طریق تصاویر موجودات CG و تصاویر مرتبط برچسب‌گذاری هر تکه از بدن آن‌ها مانند تاج، جلوی پا، چشم‌ها و غیره شدنی است.

به زودی تیم پژوهشی توانست حیواناتی با ظاهر قابل قبول را از مجموعه قطعات تولید شده توسط کاربر خلق نماید که ظاهرشان با پر یا پوست و یا دیگر پارامترها، بسته به این‌که این موجود تا چه اندازه واقعی است، تزیین شده است. این همان شبکه خصمانه یا GAN است که به معنای هماهنگی و کار دو نفر با یکدیگر است: یکی تصویرها را ایجاد می‌کند و دیگری آن را نقد می‌کند، سپس با گرفتن اولین بازخورد، دوباره آن را تولید می‌نماید.

مهم‌ترین مسئله در تولید کابوس توسط هوش مصنوعی، هنگامی است که مونتاژ قطعات برچسب‌خورده با یکدیگر هماهنگ نباشد ( مثلا یکی از چشم‌های یک موجود ساختگی چشم‌ دایناسور و آن چشم دیگر، چشم خفاش باشد). در این حالت، سیستم نظارت خود را خاموش نمی‌کند. همان‌طور که همه سازندگان کیمرا (Chimera) می‌دانند سگ‌هایی با سر آفتاب‌پرست، بینی‌های بلند و بال‌های کوچک و بی‌فایده در این بازی وجود دارند.

اکنون، زمان این فرا رسیده که افرادی که ادعا کرده بودند که گوگل فاقد سخاوت و بخشندگی است، ادعای خود را بازپس‌گیرند؛ چرا که Chimera Painter (نقاش کیمرا) را برای همه، و حتی برای بازی‌های متفرقه نیز به صورت کاملا رایگان و در دسترس عموم قرار داده است. با این‌حال، باید به شما هشدار دهیم که کار با آن کمی چالش‌برانگیز و سخت است. این سیستم، تنها به قلم‌موهای بزرگ اجازه فعالیت می‌دهد و  ظاهرا گوشت‌های خوراکی را متناسب با بافت آن ناحیه انتخاب می‌کند.

 

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/nJdUS

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.