در آینده چه انتظاراتی از هوش مصنوعی داریم؟

تا به امروز اختراعات بسیاری داشته ایم که سبک زندگی ما را تا حد زیادی دستخوش تغییرات کردند. اما شاید بتوان گفت هوش مصنوعی هیجان آورترین این تغییرات را در زندگی ما ایجاد کرده است. با اینکه چند دهه است که از به وجود آمدن مبحث هوش مصنوعی می گذرد، پیشرفت هایی که این علم در سال های اخیر داشته است آن را برای ما ملموس تر و قابل استفاده تر کرده است و با همه این ها وقتی به آینده فکر می کنیم، تصور آن بدون هوش مصنوعی بسیار سخت خواهد بود.

این حرف بیراه نیست اگر بگوییم که هوش مصنوعی قرار است تمام جنبه های زندگی انسان ها را تغییر دهد. یعنی نه تنها قرار است هوش مصنوعی در آینده به جامعه ما و ارگان های دولتی و سازمان هایی که با آن ها سر و کار داریم و یا کسب و کارهای مختلف وارد شود، بلکه حتی به زودی به زندگی شخصی و درون خانه هایمان نیز می آید. در ادامه به برخی از زمینه هایی که هوش مصنوعی، آینده ی بخصوصی برای آن ها میسازد، اشاره می کنیم.

به گردش رفتن با هوش مصنوعی!

امروزه استفاده از اتومبیل های خودران که دارای هوش مصنوعی هستند تا حدودی جای خود را در صنعت خودرو سازی باز کرده و مردم نسبت به استفاده از آن احساس خرسندی بیشتری دارند. اما قرار نیست هوش مصنوعی در این صنعت تنها به ساخت اتومبیل خودران ختم شود و انتظار می رود هوش مصنوعی به طور کلی به صنعت حمل و نقل توسعه بخشد. سازمان حمل و نقل آمریکا مدتی است که تدوین مقرراتی برای استفاده از وسایل نقلیه دارای هوش مصنوعی را شروع کرده است. این سازمان سه سطح برای وسائل نقلیه خودارن تعریف کرده است.

در حال حاضر با توجه اینکه اتومبیل های خودران موجود کاملا مستقل از انسان نیستند و هنوز هم به راننده احتیاج دارند، در پایین ترین سطح تعریف شده توسط سازمان حمل و نقل آمریکا قرار می گیرند. هدف اصلی آن است که به ماشین هایی برسیم که کاملا خودران هستند و امنیت بسیار بالاتری نسبت به وسائل نقلیه امروزی دارند. شرکت های خودرو سازی و ارائه دهندگان خدمات حمل و نقل عمومی در حال حاضر در جستجوی فناوری هوش مصنوعی برای ایجاد کامیون های خودران، اتوبوس های حمل و نقل عمومی، تاکسی ها و هواپیماها می باشند.

man-sleeping-in-a-self-drie-car
با ماشین‌های خودران در راه استراحت کنید!

هوش مصنوعی و رباتیک بیش از پیش به یکدیگر نزدیک خواهند شد

علم سایبرنتیک از قبل با هوش مصنوعی ادغام شده است و انتظار می رود تا این روند ادامه پیدا کند. با ادغام فناوری هوش مصنوعی و رباتیک، شاید بتوانیم در آینده ای نزدیک بدن های پیشرفته ای داشته باشیم. این امر ممکنه است باعث شود تا قدرت بیشتری پیدا کنیم، عمر طولانی تر و تحمل و توانایی های بیشتری داشه باشیم.

علم سایبرنتیک هم می تواند به ما کمک کند تا بدن پیشرفته تری داشته باشیم و هم می تواند به کمک افراد کم توان یا نا توان بیاید و توانایی آن ها را افزایش دهد. اعضای بدنی که با استفاده از علم سایبرنتیک تولید شده اند می توانند با مغز هماهنگ شده و همانند یک عضو طبیعی به کار خود در بدن ادامه دهند.

cybernetic-arm

هوش مصنوعی باعث می شود تا ربات هایی کاملا کاربردی داشته باشیم

علاوه بر آنکه هوش مصنوعی می تواند به پیشرفت بدن و سلامتی آن کمک کند، می تواند باعث به وجود آمدن گونه ای از زندگی ساختگی شود. یعنی همان طور که کتاب و فیلم های تخیلی پیش بینی کرده‌اند، ربات های انسان نمایی را ایجاد کند که دارای توانایی برقراری ارتباط و تعامل باشد.

زمانی که این اتفاق بیفتد ربات ها از بسیاری جهات کاربردی خواهند شد. آن ها می توانند کارهای سخت و خطرناکی که سلامتی و ایمنی افراد را به خطر می اندازد را به عهده بگیرند و زندگی را برای انسان ها راحت تر کنند.

sophia-humanoid-robot

هوش مصنوعی زندگی شخصی ما را تغییر خواهد داد

هوش مصنوعی مدتی است که راه خود را به خانه های ما باز کرده است و افراد به عنوان یک ابزار کمکی در شکل های مختلف از آن استفاده می کنند. اما در آینده ای نزدیک هوش مصنوعی به چیزی تبدیل خواهد شد که وجودش برای خانه ها ضروری خواهد بود.

هرچه زندگی ما بیشتر به سمت تکنولوژی محر شدن پیش می رود، هوش مصنوعی نیز نقش خود را به عنوان آسان کننده زندگی بشر بهتر اجرا می کند. در آِنده هوش مصنوعی قرار است به ما کمک کند تا زندگی شادتر و سالم تر داشته باشیم و علاوه بر آن به ما کمک خواهد کرد تا در زمان، انرژی و پول خود صرفه جویی کنیم.

دستیار مجازی خواهید داشت!

خیلی از افراد با شنیدن نام دستیار هوشمند به یاد سیری و یا الکسا آمازون می افتند. اما در آینده دستیارهای مجازی بیشتری ارائه خواهند شد که هر کدام کاربردهای بسیار بیشتری نسبت به الکسا و سیری خواهند داشت. در حال حاضر دستیارهای هوشمند می توانند یک سری اطلاعات به شما بدهند و یا چیزهایی که م یخواهید برایتان سفارش خواهد داد.

برخی از دستیارهای هوشمندی که امروزه وجود دارند به عنوان کنترل وسائل خانه های هوشمند نیز به کار می روند. اما در آینده انتظار می رود این دستیار های مجازی تمام خواسته های شما را پیش بینی کند و بدون اینکه به آن ها دستور دهید، نیازهایتان را برآورده کند. برای مثال اگر هر روز عادت دارید برای صبحانه مربای آلبالو بخورید، دستیار مجازی شما در آن را برایتان سفارش خواهد داد.

home-virtual-assistants
دستیار هوشمند مجازی شما در نبودتان خوانه را مدیریت خواهد کرد!

شناسنامه شما چهره تان خواهد بود!

احتمالا با کاربرد های مختلف فناوری شناسایی چهره مبتنی بر هوش مصنوعی آشنا هستید. از این فناوری امروزه به طور مثال در گوشی های هوشمند برای باز کردن قفل گوشی و دسترسی به اطلاعات استفاده می شود. اما انتظار می رود در آینده این فناوری بسیار گسترده ترو کاربردی تر شود. برای مثال در آِنده در بسیاری از دستگاه های خودپرداز برای انجام عملیات بانکی، به تایید چهره نیاز خواهید داشت و یا به جای استفاده از گواهینامه و کارت شناسایی، نشان دادن چهر‌تان کافی باشد. این امر باعث می شود تا بسیار از کارهایی که به طور روزمره انجام می دهید وقت کمتری بگیرد و راحت تر شود.

face_Recognition_will_be_your_ID
چهره شما کارت شناساییتان خواهد بود!

با هوش مصنوعی خدمات درمانی بهتری را تجربه خواهید کرد

هوش مصنوعی به دنبال توسعه نرم افزارهایی است که باعث شود پزشکان به راحتی بیماری را تشخیص داده و درمان کنند. در مقابل هوش مصنوعی به کمک بیماران خواهد آمد تا در طول درمان درک بهتری از بیماریشان و شرایط و سطحی که در آن به سر می برند داشته باشند و راحت تر خدمات درمانی لازم را پذیرا باشند.

healthcare-ai-assist

مراقبت از کودکان و سالمندان آسان تر خواهد شد

دستیار های هوشمند مجازی و رباتیک می توانند به مراقبت از افرادی که نیاز به توجه  نظارت بیشتری دارند، مانند کودکان و سالمندان بیایند. برای مثال ربات ها می توانند به سالمندان در راه رفتن کمک کنند، نیازهای آن ها را رفع نمایند و کارهایشان را انجام دهند.

با همه آن که گفته شد هوش مصنوعی قرار نیست آینده تاریکی با خود بهمراه بیاورند و یا خطری برای نسل بشر باشند. قرار است هوش مصنوعی به کمک انسان ها بیاید تا زندگی را برای آن ها راحت تر و بهتر نماید. انجام کارهای خطرناک و سخت، مراقبت از انسان ها، کمک در کار و زندگی انسان ها، مراقبت از سلامتی انسان ها، کارهاییست که هوش مصنوعی در آینده ای نزدیک انجام خواهد داد.

 

اگر این مطلب مورد علاقه شما بود آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

4.5/5 - (4 امتیاز)
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/o96FY

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

7 کاربرد هوش مصنوعی در صنعت

طبق گزارش The Manufacturer، 92% از مدیران ارشد تولید در کشور های پیشرفته باور دارند که “کارخانه های هوشمند ” که پایه های آن ها

محصولات هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی

ربات تریدر چیست؟

ربات‌ تریدر یا همان ربات‌های معامله‌گردر بازار معاملات اهمیت زیادی پیدا کرده‌اند و در بازارهای مالی مانند فارکس  و یا بازار ارز دیجیتال نیز از

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.