بازی یک میمون با استفاده از رابط کاربری مغز و ماشین

استارت‌آپ نورائیک ایلان ماسک، از آخرین نسخه رابط کاربری مغز و ماشین خود رونمایی کرده که یک میمون به کمک آن با ذهن خود و به صورت بی‌سیم بازی می‌کند!

نورالینک استارت‌آپی فعال در حوزه‌ی ساخت ایمپلنت مغزی است که توسط ایلان ماسک بنیان گذاری شده است. این استارت‌آپ اخیرا ویدئویی از یک میمون 9 ساله منتشر کرده است که از طریق مغزش بازی MindPong را انجام می‌دهد.

نورالینک پیش از این با تراشه‌های رایانه‌ای را در مغز خوک‌ها کاشته بود تا فعالیت عصبی خوک‌ها را در مواجهه با بو کشیدن یک قلم را بررسی کند.

این تراشه‌ها از ردیف‌هایی از الکترود تشکیل شده‌اند که الگوهای فعالیت نورونی را ثبت می‌کنند، سپس می توان آن‌ها را رمزگشایی و به دستورات ورودی برای دستگاه‌های مختلف تبدیل کرد.

در مغز پیجر (این میمون) نیز 2 دستگاه نورالینک (رابط کاربری مغز و ماشین) کار گذاشته‌اند و به آن نحوه بازی را آموختند و به ازای درست بازی کردن پیجر به او جایزه‌ای داده اند. نکته قابل توجه آن است که پس از برداشتن تراشه، پیجر باز هم با سرعت بالا بازی را درست بازی می‌کند!

دستگاه نورالینک از نگاه ایلان ماسک «فیت بیت مخصوص جمجمه» هستند سال گذشته‌ در جریان برگزاری کنفرانس مطبوعاتی کوتاهی به‌نمایش درآمدند.

نیورالینک در بیانیه‌ مطبوعاتی‌اش می‌گوید MindPong نمایشی اولیه از توانایی‌های احتمالی N1 Link محسوب می‌شود و چیزی که در ویدئو به نمایش در می‌آید «برش کوچکی از تمام توانایی‌هایی است که دستگاه نیورالینک ارائه می‌دهد».

خبر این آزمایش در ماه فوریه توسط ایلان ماسک در یکی از روم‌های Clubhouse منتشر شد و حال پس از حدود 2 ماه این ویدئو از پیجر منتشر شده است.

همچنین ایلان ماسک در توییتی نوشت:

نخستین محصول نورالینک باعث می شود کسی که فلج است سریعتر از شخصی که از انگشت شست استفاده می کند از یک گوشی هوشمند استفاده کند.

توییت ایلان ماسک درباره نخستین محصول نورالینک
توییت ایلان ماسک درباره نخستین محصول نورالینک

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص ایلان ماسک و نورالینک به مقاله (ایلان ماسک، میمون‌هایی ایجاد می‌کند که پینگ پنگ بازی می‌کنند!) مراجعه کنید.

منبع: cnet

5/5 - (2 امتیاز)
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/c3cNv

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.