توانایی و قدرت عظیم شناسایی چهره ادغام شده با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی موجب پیشرفتی عظیم در فناوری شناسایی چهره شده است. از برچسب گذاری خودکار عکس‌ها در شبکه‌های اجتماعی گرفته تا ردیابی افراد از طریق دوربین‌های خیابانی، این فناوری در جای جای زندگی ما نقش خود را نمایان کرده است. اکنون استفاده از هوش مصنوعی به یکی از بهترین روش‌ها برای انجام تأیید هویت تبدیل شده است. تشخیص چهره سیستمی نوین برای تأیید هویت یک فرد از طریق عکس یا فیلم است. امروزه هیچ سیستمی قدرت و دقتی بالاتر و بهتر از فرآیند تأیید چهره ندارد و این فناوری از زمان یکپارچه شدن با هوش مصنوعی توانسته حوزه تأیید هویت را تغییر دهد. قبل از بررسی نحوه فرایند تشخیص و تأیید هویت، ابتدا بیایید جزئیات ریزتر هوش مصنوعی را بررسی کنیم.

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی هوش ماشین است. به عبارتی هوش مصنوعی توانایی کارکردن ماشین است به گونه‌ای که بدون نظارت دائمی انسان مانند انسان فکر و کار کند. هوش مصنوعی با انجام کارهای انسانی به تنهایی بار انسان را به نصف کاهش داده و با کاهش صرف زمان و انرژی بار زیادی از دوش انسان‌ها برداشته است. نحوه عملکرد هوش مصنوعی ساده است . هوش مصنوعی از یادگیری ماشین و آموزش مدل‌ها استفاده می‌کند. دستگاه از طریق داده‌هایی که در گذشته دریافت کرده یاد می‌گیرد و سپس بر اساس الگوی داده‌های قبلی بر اساس پیش‌بینی‌ها و احتمالات تصمیم گرفته و کار می‌کند.

سناریوهای مختلفی برای تشکیل الگوریتم در اختیار سیستم قرار می‌گیرد و پس از آن دیگر سیستم به دستورالعمل خاصی نیاز ندارد و می‌تواند بر اساس الگوریتم‌های خود عمل کند. اما بهترین توانایی هوش مصنوعی این است که می‌تواند از اشتباهات مدل‌های آموزشی کمک بگیرد، به عبارتی هوش مصنوعی می‌تواند اشتباهات خود را اصلاح کند. هوش مصنوعی اکنون در فناوری تشخیص چهره ادغام شده و می‌تواند بدون نظارت دائمی انسان، یک فرآیند تأیید هویت بدون وقفه را انجام دهد.

تشخیص چهره ادغام شده با هوش مصنوعی تأیید چهره را چگونه انجام می‌دهد؟

چهره فرد از طریق شناسایی چهره با هوش مصنوعی اسکن شده و با عکس موجود در سند هویت فرد تطبیق داده می‌شود. آزمایش تشخیص زنده بودن نهایی، ویژگی‌های عظلات صورت کاربر را تجزیه و تحلیل می‌کند. همچنین هوش مصنوعی به راحتی می‌تواند متوجه شود که داده‌ی ورودی از روی عکس و تصویر است یا فرد در لحظه در آن مکان حضور دارد، اگر تلاشی برای جعل صورت بگیرد سیستم آن را تشخیص داده و تأیید ناموفق خواهد بود. درک عمق سه بعدی شامل تجزیه و تحلیل عمق چهره از طریق بافت پوست و نقاط صورت انجام می‌شود. همه این‌ها در نهایت در کنار هم موجب این می‌شود که اگر یک کلاهبردار برای جعل هویت شخص دیگری اقدام کند، تشخیص چهره با استفاده از هوش مصنوعی به راحتی آن را تشخیص می‌دهد.

کاربرد شناسایی چهره با هوش مصنوعی

پیش‌بینی می‌شود که بازار مالی تشخیص چهره از 4 میلیارد دلار در سال 2017 به 7/7 میلیارد دلار در سال 2022 گسترش یابد. تشخیص چهره می‌تواند برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد. در زیر لیستی از سازمان‌هایی که می‌توانند از تشخیص چهره بهره‌مند شوند وجود دارد:

فرودگاه ها

با کمک تشخیص چهره ، می توان ورود و خروج افراد از کشور را به صورت دقیق مورد بررسی قرار داد. از طریق این فناوری مجرمان فراری خیلی راحت دستگیر می‌شوند. اکنون تایید هویت مسافران بدون اتلاف وقت و به سرعت انجام می‌شود. مسافران می‌توانند از طریق تشخیص چهره با هوش مصنوعی، تأیید چهره خود را دقیق و بدون مشکلات انسانی انجام دهند.

دستگاه‌های تلفن همراه

امروزه شرکت‌های تولید کننده تلفن همراه فرایند تشخیص چهره را به عنوان بخشی از اقدامات امنیتی تلفن همراه اعمال کرده‌اند. کاربران داده‌های مهمی در تلفن همراه خود ذخیره می‌کنند. اگر این اطلاعات به دست شخص اشتباهی بیافتد می‌تواند موجب بروز مشکلات فراوانی شود. دلیل تمام این مشکلات می‌تواند سرقت هویت باشد. به منظور ایمن نگه داشتن تلفن همراه، فناوری تأیید چهره برای باز کردن قفل تلفن ها اعمال می‌شود .

بخش‌ها و دفاتر آموزشی

تأیید چهره می‌تواند توسط دانشگاه‌ها و دفاتر به عنوان راهی برای تشخیص حضور روزانه اعمال شود. دانشجوها یا کارمندان می‌توانند هویت خود را تأیید کنند در حالی که سازمان ها مجبور نیستند روند خسته کننده علامت گذاری حضور تمام پرسنل را طی کنند.

رسانه‌های اجتماعی

امروزه برچسب‌گذاری خودکار تصاویر در رسانه‌های اجتماعی محبوب مانند فیسبوک و اینستاگرام فقط با شناسایی چهره شخص موجود در عکس‌ها انجام می‌شود.

خرده فروشی

صنعت خرده فروشی هدف اصلی کلاهبرداران و سارقان است. همچنین سازمان‌های تجاری حوزه این صنعت ملزم به انجام تأیید هویت قبل از معامله با هر مشتری هستند. تشخیص چهره با استفاده از هوش مصنوعی به آن‌ها کمک می‌کند تا روند تأیید چهره همه خریداران را انجام دهند و اطمینان حاصل کنند که هویت آن‌ها به سرقت نرفته است. این فناوری به خرده فروشان کمک کرده تا با قوانین این حوزه مطابقت داشته باشند.

 

 

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/cHfuz

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.