معرفی ربات تبدیل گفتار به نوشتار ایرانی فارس آوا

استفاده از ربات تبدیل گفتار به نوشتار و نرم افزارهای تایپ صوتی به یکی از ترندها و ابزارهای کمکی برای افرادی تبدیل شده که به نوعی با تایپ کردن سر و کار دارند. تایپ صوتی با همان تبدیل گفتار به نوشتار به نوعی توانایی دیکته گفتن به کامپیوتر یا گوشی هوشمند و… است. یعنی به کمک سرویس‌های تایپ صوتی دیگر به تایپ کردن نیازی ندارید و تنها با دیکته گفتن به کامپیوتر، گوشی هوشمند و… می‌توانید آن چه که می‌خواهید را بنویسید.

منظور از ربات تبدیل گفتار به نوشتار چیست؟

منظور از ربات تبدیل گفتار به نوشتار همان نرم افزار و اپلیکیشن‌های تایپ صوتی و یا سرویس‌های تبدیل گفتار به نوشتاری است که افراد از آن‌ها استفاده می‌کنند. تکنولوژی تبدیل گفتار به نوشتار یکی از کاربردهای تکنولوژی شناسایی گفتار یا همان speech recognition است که قادر است صحبت‌های شفاهی و محتوای گفتگوهای صوتی را به یک فایل متنی تبدیل کند.

برای تبدیل فایل صوتی به متن نیز، باید آن فایل صوتی با هر فرمتی را به یک موتور تبدیل گفتار به نوشتار داد. این موتور گفتار به نوشتار تمامی فایل‌های صوتی که دریافت نموده را پس از پردازش‌های مورد نظر تبدیل به فرمت مورد نیاز خود می‌کند و سپس آن را در اختیار موتور تبدیل گفتار به متن قرار می‌دهد. در نهایت متن قابل ویرایش از محتوای فایل صوتی پس از پردازش‌های نهایی استخراج و به کاربر تحویل داده می‌شود.

چه کسانی می‌توانند از ربات تبدیل گفتار به نوشتار استفاده کنند؟

با یک تقریب کلی می‌توان گفت تمامی کسانی که به هر منظوری نیاز به تایپ کردن دارند می‌توانند از نرم افزارهای تبدیل گفتار به نوشتار استفاده کنند و گستره کسانی که می‌توانند از تایپ صوتی بهره ببرند بسیار گسترده است. از استفاده‌های شخصی گرفته تا استفاده در ادارات و مراکز مهم دولتی تماما در کاربردهای این فناوری می‌گنجند. زیرا که امروزه تایپ کردن به یک امر روتین برای هر شغل و حتی هر شخصی تبدیل شده است. اگر بخواهیم به طور خلاصه برخی از گروه‌هایی که استفاده از تبدیل گفتار به نوشتار برای آن‌ها کاربردی خواهد بود را معرفی کنیم، این افراد عبارتند از:

معرفی ربات تبدیل گفتار به نوشتار ایرانی فارس آوا

دارندگان آرشیوهای صوتی

تبدیل گفتار به نوشتار می‌تواند به سازمان‌ها، کسب‌وکارها یا افرادی که دارای آرشیو‌های صوتی با حجم زیاد هستند کمک کند تا محتوای آن‌ها را به فایل متنی تبدیل کرده و از آن‌ها مستند تهیه کنند. تبدیل آرشیوهای صوتی به متن یا باید به صورت دستی انجام شود یا اینکه به کمک تبدیل گفتار این کار را انجام داد. پر واضح است که انجام این کار به کمک تایپ صوتی هم در زمان و هزینه صرفه جویی خواهد کرد و هم تبدیل محتوای صوتی به متن با دقت بالاتر و خطاهای کمتری انجام خواهد شد.

منشی‌ها

شاید بتوان گفت یکی از کارهای کلیدی منشی‌ها در طول ساعات کاری تایپ کردن است. اعم از تایپ گزارش‌ها، صورت جلسه‌ها و… . به همین دلیل استفاده از نرم افزارهای تایپ صوتی می‌تواند کمک بسیاری به منشی‌ها داشته باشد و به مقدار زیادی در زمان آن‌ها صرفه جویی کند و حجم زیادی از کارشان را کاهش دهد.

نویسندگان

نویسنده‌ها دائما با نوشتن سر و کار دارند. برخی از آن‌ها با نوشتن روی کاغذ و برخی نیز با تایپ کردن نوشته‌هایشان در یک سیستم کامپیوتری. در هر دو حالت در نهایت برای چاپ و یا ارائه به ویراستار نیاز است که محتوای نوشته شده را به یک متن تایپ شده تبدیل کرد. نرم افزارهای تایپ صوتی می‌توانند این کار را با دقت و سرعت و کیفیت بالایی انجام دهند. حتی استفاده از این نوع نرم افزارها می‌تواند به تمرکز و نوشتن آنچه که در ذهن نویسنده می‌گذرد کمک کند.

مراکز تماس کسب و کارها

نرم افزارهای تبدیل گفتار به نوشتار و یا همان تایپ صوتی می‌تواند به مراکز تماس کسب‌وکارها کمک کند تا تمامی گفت‌وگوهای انجام شده در تماس‌های مرکز و یا اطلاعات نیروهای انسانی را مکتوب نمایند. علاوه بر آن می‌توانند به یادداشت برداری و یا انجام هرگونه تایپ توسط کارمندان این مراکز نیز کمک کند.

مدیران و کارمندان

امروزه بخش بزرگی از کار مدیران و یا حتی کارمندان آن‌ها به تایپ کردن می‌گذرد. مثل تایپ کردن ایمیل، گزارش، مطالب، برنامه‌ها، صورت جلسه‌ها و… . تمام این‌ها نیاز دارد تا زمان زیادی را پشت کامپیوتر بگذرانند و تایپ کنند. در حالی که می‌توانند با استفاده از نرم افزارهای تایپ صوتی هم در زمان خود صرفه جویی کنند و هم با صرف آن وقت برای کارهای مهم‌تر راندمان و بازدهی خود را بالا ببرند و سازمان خود را ارتقا دهند.

کامپیوترهای شخصی و یا خانگی

اشخاص نیز به دلایل مختلفی ممکن است زمان خود را به تایپ کردن اختصاص دهند. برای نوشتن یک تکلیف، مقاله، سرچ کردن و.. . همه‌ی این کارها را می‌توانند به راحتی با استفاده از یک نرم افزار تایپ صوتی با کیفیت انجام دهند. نرم افزارهای تایپ صوتی هم می‌تواند به افرادی که در تایپ کردن مشکل دارند کمک کند و هم افرادی که سواد کمی دارند.

خبرنگاران و روزنامه‌نگاران

خبرنگاری شغلی است که دائما با نوشتن و تایپ کردن سر و کار دارد. خبرنگاران روزانه با حجم زیادی از اخبار رو به رو هستند و باید این اخبار را به سرعت به رسانه خود برسانند. خبرنگاران و روزنامه‌نگاران می‌توانند از سرویس تبدیل گفتار به نوشتار برای پیاده سازی سریع مصاحبه‌ها، نشست‌ها و تایپ اخبار بهره بگیرند.

تولید کنندگان محتوا و پادکست

تولید کنندگان محتوا نیز از آن دسته افرادی هستند که روزانه مطالب زیادی برای سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف محتوا تولید و تایپ می‌کنند. آنها می‌توانند از سرویس تبدیل گفتار به نوشتار برای تایپ سریع مطالبشان بهره بگیرند. تولیدکنندگان پادکست نیز با تبدیل پادکست خود به نوشته از طریق سرویس تبدیل گفتار به نوشتار به راحتی می‌توانند محتوای متنی پادکستشان را در سایت‌ در اختیار مخاطبانشان قرار دهند.

استفاده از تبدیل گفتار به نوشتار چه مزیت‌هایی دارد؟

استفاده از سرویس تبدیل گفتار به نوشتار قابلیت‌های متنوعی را به کاربر می‌دهد اما مهم‌ترین این قابلیت‌ها همان بی نیاز شدن از تایپ کردن می‌باشد. به کمک سروییس تبدیل گفتار به متن دیگر لازم نیست زمان‌های طولانی را پشت میز کامپیوتر بنشینید و کلمات را یکی یکی تایپ کنید بلکه تنها لازم است به کامپیوتر خود دیکته بگویید تا او به تایپ کردن بپردازد و در نهایت زمانی که متن تایپ شده را چک کردید غلط‌های تایپی در آن پیدا کنید و یا صوت از پیش ضبط شده خود را برای تایپ کردن به آن دهید. یک سرویس تبدیل گفتار به نوشتار در لحظه هر آنچه را که می‌شنود با دقت زیاد به متن قابل ویرایش تبدیل می‌کند. به طور کلی مزایایی که این سرویس‌ها می‌توانند به کاربر بدهد عبارتند از:

معرفی ربات تبدیل گفتار به نوشتار ایرانی فارس آوا

سرعت

اولین مزیتی که استفاده از تایپ صوتی برای تبدیل گفتار به نوشتار به همراه دارد سرعت می‌باشد. قدرت تایپ کلمات یک فرد عادی بین 40 تا 50 کلمه در دقیقه و سرعت تایپ یک فرد حرفه‌ای بین 90 تا 100 کلمه در دقیقه است. اما اگر به جای روش‌های تایپ قدیمی از تایپ صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده شود این سرعت را می‌توان تا 1000 کلمه در دقیقه افزایش داد! یعنی چیزی حدود 4 برابر سرعت تایپ یک فرد حرفه‌ای.

دسترسی

سرویس‌های تبدیل گفتار به نوشتار مختلف دارای نسخه‌های دسکتاپ، اندروید و وب می‌باشند و به کاربر این قابلیت را می‌دهد که از هر کجا که به تایپ صوتی نیاز داشت بتواند به آن‌ها دسترسی داشته باشد و در هر لحظه بتواند تایپ صوتی را انجام دهد.

دقت

قابلیت دیگری که استفاده از این سرویس‌ها به کاربر می‌دهد دقت بالا می‌باشد. یک تایپیست معمولی به صورت میانگین از هر 100 کلمه 8 کلمه را اشکال دارد. در صورتی که با استفاده ازتکنولوژی تبدیل گفتار به نوشتار میزان خطا تا حد زیادی کاهش میابد. زیرا به جای نوشتن کلمات با استفاده از کیبرد، کلمات مستقیما به سیستم هوش مصنوعی گفته شده و او نیز آن‌ها را به نوشته تبدیل کرده است.

تمرکز

مزیت دیگر استفاده از تکنولوژی تبدیل گفتار به نوشتار تمرکز بالا است. با استفاده از نرم افزارهای تایپ صوتی، قطعا متوجه خواهید شد که تمرکز بیشتری درحین انجام کارتان دارید. این کار کمک می‌کند تا بر روی مسئله ای که در مورد آن صحبت می‌کنید متمرکزتر شوید و راحت تر آن چه در ذهنتان می‌گذرد را به نوشتار تبدیل کنید.

چگونه می‌توانم یک ربات تبدیل گفتار به نوشتار داشته باشم؟‌

برای استفاده از ربات تبدیل گفتار به نوشتار باید به سراغ محصولات شرکت‌های فعال در زمینه هوش مصنوعی بروید. زیرا یک نرم افزار تبدیل گفتار به نوشتار از هوش مصنوعی کمک می‌گیرد تا بتواند گفتار را متوجه شود و در نهایت آن را به نوشتار تبدیل کند. البته پیدا کردن یک سرویس تبدیل گفتار به نوشتار کاربردی ممکن است چالش بر انگیز باشد اما ما به شما فارس آوا را معرفی می‌کنیم که یکی از محصولات با کیفیت موجود در بازار امروز ایران است.

نرم افزار فارس آوا کاملا بومی و ساخت شرکت عامر اندیش هوشمند می‌باشد و بر دانش متخصصان هوش مصنوعی کشور تکیه دارد و دارای دیتابیسی وسیع می‌باشد. این سرویس هوشمند تحت وب در دسترس است و به زودی نسخه‌ی مخصوص مشاغل خاص همانند وکلا و … آن نیز به بازار عرضه خواهد شد. این محصول از دقت و سرعت بالا در تبدیل گفتار به متن و تایپ صوتی برخوردار است و همچنین قابلیت بارگزاری انواع فایل‌های صوتی و تصویری را به کاربر می‌دهد.

سرویس تبدیل گفتار به نوشتار فارس‌آوا چه قابلیت‌هایی دارد؟

فارس آوا می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی ابزاری هوشمند برای رونویسی و تایپ گفتار ارائه دهد. این سرویس از ترکیبی از مدل‌های گفتاری، شبکه‌های عصبی و الگوریتم‌هایی برای کاهش نویز پس زمینه، برای افزایش تمرکز روی اصطلاحات و لغات تخصصی مشاغل مختلف و همچنین تمایز بین گوینده‌ها بدون در نظر گرفتن لهجه و همچنین تشخیص لحن گفتار زبان فارسی، استفاده می‌کند. از قابلیت‌های فارس‌آوا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تبدیل گفتار به متن فارسی با دقت و سرعت بالا
  • تبدیل گفتار به متن به صورت همزمان (Real-Time)
  • تشخیص گفتار و صوت در محیط‌های نویزی
  • پشتیبانی از انواع لهجه‌ها
  • قابلیت تبدیل گفتار محاوره‌ای به متن
  • پشتیبانی از انواع فرمت‌های صوتی و ویدیویی
  • تبدیل گفتار انگلیسی به متن انگلیسی
  • غیر وابسته به گوینده و عدم نیاز به آموزش برای هر فرد
  • ارائه API محصول فارس آوا و SDK تبدیل گفتار به متن در قالب وب سرویس
  • ارائه پنل تحت وب برای آپلود کردن فایل‌ها جهت پردازش
  • قابل نصب روی سرور مشتری و عدم نیاز اتصال به اینترنت
  • بهره‌مندی از دایره واژگان (فرهنگ لغت) بسیار وسیع

برای آشنایی با سرویس تبدیل گفتار به نوشتار فارس‌آوا به صفحه فارس‌آوا مراجعه کنید.

در حال حاضر بهترین نرم افزار موجود در زبان فارسی برای تبدیل گفتار به متن، محصول فارس آوا است که طبق تست های صورت گرفته از محصول گوگل در زبان فارسی نیز از کیفیت بالاتری برخوردار است.

محصول فارس آوا از یک دایره واژگان 270 هزار کلمه ای تشکیل شده است، بر روی حوزه های مختلف سفارشی سازی شده، برای مشتریان سازمانی قابلیت نصب در سرورهای مشتری را دارد و از لحاظ قیمتی نیز از سرویس گوگل ارزان تر است.

خیر، در حال حاضر شرکت هایی هستند که از افزونه رایگان گوگل در مرورگر گوگل کروم استفاده می‌کنند که این موضوع باعث شده تا این سرویس تنها روی این مروگر قابل استفاده باشد. اما محصول فارس آوا که یک محصول بومی است، این محدودیت ها را ندارد.

یکی از مهمترین مزیت های محصول فارس آوا قابلیت بارگذاری فایل های صوتی و ویدئویی در پنل تحت وب آن است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا تمامی آرشیوهای صوتی مورد نیاز خود را در کوتاه ترین زمان ممکن به متن تبدیل کنند.

3.4/5 - (5 امتیاز)
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/fXYtp

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

محصولات هوش مصنوعی در ایران
مقالات

ربات تریدر چیست؟

ربات‌ تریدر یا همان ربات‌های معامله‌گردر بازار معاملات اهمیت زیادی پیدا کرده‌اند و در بازارهای مالی مانند فارکس  و یا بازار ارز دیجیتال نیز از

وارد کردن احساسات در پردازش صدا
پردازش گفتار

وارد کردن احساسات در پردازش گفتار

وارد کردن احساسات در پردازش گفتار ممکن شد. الکسا همچون انسان دارای قلب شد! شرکت بریتانیایی توانست هوش مصنوعی (هوش‌واره) را بیافریند که می‌تواند همچون

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.