آینده تکنولوژی تشخیص گفتار به چه صورت رقم خواهد خورد؟

وسایل مبتنی بر تکنولوژی تشخیص گفتار با سرعت باورنکردنی در میان مصرف‌کنندگان در حال رشد و توسعه‌اند. تنها در سال 2018، آمازون ده‌ها میلیون از وسایلی که مجهز به این فناوری بودند، فروخت که در نوبه خود یکی از بزرگ‌ترین فروش دستگاه‌های صوتی تا به امروز بوده است. در این مقاله، قصد داریم تا نگاهی بر آینده این فناوری و میزان دستاوردی که احتمالا به دست خواهد آورد، اندازیم. اگر شما نیز علاقه‌مند به این فناوری و آینده‌ای در پیش روی آن هستید، عامراندیش را تا انتها دنبال نمایید.

آینده تکنولوژی تشخیص گفتار

منطقی است که شرکت‌های بزرگی همچون آمازون، گوگل، اپل در راس منحنی وسایل مبتنی بر فناوری پردازش گفتار واقع باشند. این شرکت‌ها دلیل اصلی ترغیب روزافزون مردم به جست‌وجو در فضای وب، با استفاده از فرمان‌های صوتی هستند.

چنین پیشرفت‌هایی در زمینه فناوری و تکنولوژی، اساسا همچون نیروی محرکه‌ای برای تغییر رفتار مصرف‌کننده است. با پیشرفت‌های بیشتر در این حوزه، مردم بیش از پیش به دستگاه‌های مبتنی بر پردازش گفتار متکی می‌شوند؛ تا این‌که روزی فرا می‌رسد که تصور دنیایی بدون این فناوری، اساسا غیرممکن خواهد شد. همچنان‌که حتی امروزه این وسایل، به جز جداناشدنی بسیاری از خانواده‌ها در سراسر جهان تبدیل شده‎اند.

در حقیقت، دستیاران تشخیص صدا، قابلیت‌هایی فراتر از پاسخ دادن به پرسش‌‌های شما را دارند. به علت سرمایه‌گذاری دقیق، پیوسته و سخت‌کوشانه، مهندسان نرم‌افزار و توسعه‌دهندگان قادر به ادامه رشد این فناوری شده در جهت‌های گوناگون شده‌اند. بدون هیچ شک و تردیدی، برنامه‌های کاربردی بیشتری ساخته می‌شوند؛ برنامه‌هایی که قابلیت سازگاری با دستگاه‌های هوشمند به ویژه دستگاه‌های هوشمند خانگی را داشته باشند.

در آینده‌ای نه چندان دور، شاهد دستگاه‌هایی خواهیم بود که به صورت وسیعی در تمامی نقاط جهان از آنان استفاده خواهد شد؛ دستگاه‌هایی که به انسان‌ها در انجام امور مربوطه به منزل یاری می‌رسانند؛ اموری همچون کنترل اجاق گاز، روشن یا خاموش کردن لامپ، استفاده از سیستم‌های سرگرمی، خرید خودکار مایحتاج مورد نیاز در منازل، تمیزکاری منزل و غیره.

اینگونه به نظر می‌رسد خیلی زودتر از آنچه انتظار داریم، تکنولوژی تشخیص گفتار راه خود را به زندگی روزانه بشر باز خواهد کرد. به لطف وسایل هوشمند مانند الکسا آمازون یا دستیار گوگل (google home hub)، دستیاران صوتی مجازی راه خود را به زندگی مردمان بازکرده و شیوه زندگی آنان را به کل تغییر خواهند داد. گفتار، طبیعی‌ترین راه ارتباطی میان انسان‌هاست، شاید به همین خاطر است که آینده این فناوری تا این حد روشن است. فناوری که برپایه گفتار استوار است، راهی به سوی پشرفت دارد و فراموش نخواهد شد.

به راحتی می‌توان دید که آینده فناوری تشخیص گفتار ، یک آینده بسیار روشن است. با توجه به کاربرد فعلی آنان در منزل و در کارهایی که مستلزم حرکت و دقت است، به نظر می‌رسد که رشد این فناوری طی چند سال آینده قابل مقایسه با امروز نخواهد بود.

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/uxdpx

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

GPT4 چیست؟
مقالات

4-GPT چیست و از چند پارامتر تشکیل شده است؟

GPT یک مدل زبانی اتورگرسیو (خودگرا) است که به کمک یادگیری عمیق متن‌های شبیه به انسان تولید می‌کند. تا حالا سه مدل از سری‌های GPT-n معرفی شده است. که

پژوهش‌های هوش مصنوعی
اخبار هوش مصنوعی

اطلاعاتی از پژوهش‌های جدیدی که در حوزه هوش مصنوعی به کمک ابر رایانه فوجیتسو صورت گرفته‌اند

پژوهش‌های هوش مصنوعی صورت گرفته با کمک ابررایانه‌های فوجیستو (Fujisto) ژاپن ابررایانه زیرساختی با نام ابر سبز (green cloud) شرکت فوجیستو ژاپن، با 120 گره،

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.