هواوی در مورد ثبت اختراعات پردازش تصویر مورد دادخواست قرار گرفت

هوآوی، یکی از شرکت‌های معروف تولید تلفن‌های هوشمند، توسط شرکت Cedar Lane Technologies مورد بازخواست قرار گرفت. این شرکت هوآوی را متهم به نقض ثبت اختراع کرده است و ادعا دارد که هوآوی ضمن نقض ثبت اختراعات پردازش تصویر، از این روش‌ها در سیستم‌ها و دستگاه‌های تلفن هوشمند خود استفاده کرده است.

با توجه به گفته Cedar Lane Technologies، غول فناوری چین، چندین حق ثبت اختراع مختلف از جمله فشرده ساز JPEG، تشخیص صحنه، دستگاه‌های الکترو لومینسنت، سیستم‌های پردازش تصویر، دوربین VR و موارد دیگر را نقض کرده است.  Cedar Lane ادعا کرد که این سازنده گوشی‌های هوشمند حق ثبت اختراع خاص بر روی انواع محصولات خود مانند تلفن‌های هوشمند مدل  Mate Xs ، Mate X ، Mate 20 ، Mate 20 Pro ، Honor View 10 ، Honor 8  و حتی تبلت‌های مدل MediaPad M5 ، MediaPad M6 و MediaPad T5 را نقض کرده است.

Cedar Lane گفت که این محصولات دارای قابلیت پردازش تصویر که توسط شرکت متهم ساخته شده، مورد استفاده قرار گرفته و فروخته شده یا حتی صادر شده‌اند. هوآوی به نقض یک ثبت اختراع خاص متهم شده است، ثبت اختراع به شماره 527، که “روش واسط مبدل آنالوگ/دیجیتال، فشرده سازی JPEG، فشرده سازی JPEG با داشتن یک حافظه توکار که شامل مراحلی مانند خواندن متوالی تعدادی از خطوط از پیش تعیین شده تصویر از خروجی داده تصویر حاصل از تبدیل آنالوگ و دیجیتال” است.

شاکی ادعا کرد از آن‌جا که هوآوی از این روش تبدیل تصویر استفاده کرده است، حق ثبت اختراعات را نقض کرده است.  Cedar Lane همچنین اظهار داشته كه “كارمندان داخلی این محصولات نمونه را آزمایش كرده و از آن‌ها استفاده می‌كنند”. به عبارت دیگر، هوآوی در مورد حق نقض ثبت اختراع اطلاع داشته، اما هنوز هم محصولاتی را تولید می‌کند که زمینه ساز این دادخواست نقض تخلف است.

 

برای اطلاع بیشتر از خبرهای روز در زمینه هوش مصنوعی و پردازش تصویر به بلاگ عامر اندیش مراجعه کنید.

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/bMG2s

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

الگوی گفتاری هوش مصنوعی
پردازش گفتار

الگوی گفتاری هوش مصنوعی

الگوی گفتاری هوش مصنوعی : ماشین‌هایی که گفتار انسان را درک می‌کنند در اوایل تحول هوش مصنوعی، پژوهشگران متوجه قدرت و امکانات دستگاه‌هایی شدند که

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.