پادکست باهوش | فصل 2 قسمت 1 | تجربه استفاده از هوش مصنوعی در دیجی کالا


مهمان این قسمت پادکست باهوش: کیانوش کیقبادی و رضا اکبر

با هوش” پس از یه وقفه‌ای توی تولید و انتشارش دوباره اومد؛ اما این‌بار با رویکردی متفاوت!
ما رفتیم به سمت اینکه به صورت عملی چالش‌های کسب و کارها رو بدونیم و بفهمیم دغدغه‌ی امروزشون دقیقا چیه و هوش مصنوعی چه کمکی می‌تونه بهشون بکنه؟! تو قسمت اول فصل دوم با هوش، با ما در کنار کیانوش کیقبادی، مدیر محصول سابق دیجی‌کالا و رضا اکبر مدیر محصول هوشتل همراه باشید.

درود بر شنوندگان باهوش!

من رسول محمدی با اولین قسمت از مجموعه پادکست‌های کاربرد هوش مصنوعی در کسب و کارها در خدمت شما عزیزان هستم. اگه یادتون باشه تو فصل قبلی باهوش، روی معرفی راه حل‌های هوش مصنوعی برای کمک به کسب و کارهای مختلف تمرکز کردیم. تجربیات خیلی خوبی به دست آوردیم؛ با مدیران محصول عامراندیش و افرادی که تو این حوزه بودن مصاحبه‌های مختلفی انجام دادیم. بعد از اون با یه وقفه‌ای توی تولید و انتشار پادکست باهوش مواجه شدیم، اما ما رفتیم به سمت اینکه به صورت عملی چالش‌های کسب و کارها رو بدونیم و بفهمیم دغدغه‌ی امروزشون دقیقا چیه و هوش مصنوعی چه کمکی می‌تونه بهشون بکنه؟!
بنابراین تو این فصل با توجه به تجربیاتی که به دست آوردیم سعی کردیم به یک دیدگاه مشترک بین خودمون و مدیران کسب و کارهایی که قصد استفاده از هوش مصنوعی دارن برسیم. هدف ما این بود که یک درک مشترک از توانایی‌های هوش‌مصنوعی داشته باشیم و همزمان بتونیم چالش‌های یکپارچگی رو کاهش بدیم. از طرفی هم بهره‌وری رو به حداکثر ممکن برسونیم. برای همین تو این فصل دعوت کردیم مدیران محصول کسب و کارهای مختلف، که یا سابقه عملیاتی توی یکپارچه کردن محصولشون با سرویس‌های هوش‌مصنوعی دارن و یا اینکه تو حوزه‌های فعالیت می‌کنند که هوش مصنوعی به شدت می‌تونه تو این حوزه‌ها تاثیر مثبت داشته باشه.
اگه شما هم صاحب کسب و کار، مدیرعامل، مدیر محصول و یا حتی متخصص هوش مصنوعی هستید، بهتون توصیه می‌کنم که محتوای این فصل از دست ندید.

هوش مصنوعی در دیجی کالا

کوین کلی، سردبیر سابق مجله وایرد در کتاب معروف خودش به اسم آینده‌ی نزدیک میگه که: «چیزی رو نمی‌تونیم تصور کنیم که به اندازه‌ی هوش مصنوعی ارزان، قدرتمند و همیشه در دسترس، قادر به تغییر همه چیز باشه.» دور نیست اون روزی که تکنولوژی درهای دنیای جدید به را باز می‌کنه؛ اون دنیا قرار جزئی‌ترین فعالیت‌های روزمره ما هم با هوش مصنوعی درگیر بشه.

تو این فصل می‌خوایم به این بپردازیم که دقیقا تو کجای این مسیر قرار داریم و چطور زندگی حرفه‌ای و شخصیمون قراره با هوش مصنوعی اقدام بشه.

اسم این فصل از پادکست باهوش بیست و چهار_هفتِ؛ بیست و چهار ساعتِ روز، هفت روزِ هفته.تو اولین قسمت باهوش همراه با کیانوش کیقبادی و رضا اکبر در خدمت شما هستیم.

معرفی کیانوش کیقبادی و رضا اکبر

کیانوش کیقبادی، اولین تیم محصول توی دیجی‌کالا رو ساخته و فروشگاه دیجی‌استایل رو لانچ کرده؛ تجربه‌ی خرید مواد غذایی تازه و لانچ سوپرنوا (پلتفرم تجارت الکترونیکی قدرتمند دیجی‌کالا است که در سال ۱۳۹۷ جایگزین پلتفرم قبلی شد) رو داشته و راه‌اندازی مجدد و موثری در تیم CRO دیجی‌کالا توسط کیانوش انجام شده. الان هم مدتیه که استارتاپی به اسم iserve رو به کمک یک تیم ایرانی تو کشور سوئد راه‌اندازی کرده.

رضا اکبر هم یکی از مدیران مسئول عامراندیش هوشمنده و ده سالیه که سابقه برنامه‌نویسی و مدیریت تیم‌های فنی کسب و کارهای مختلف رو داره. رضا الان سه ساله که به طور متمرکز روی محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی کار می‌کنه.

هوش مصنوعی در دیجی کالا

تو این قسمت کیانوش کیقبادی از الزامات حرکت به سوی یکپارچگی با هوش مصنوعی میگه و البته تجربه اش توی استفاده از Ai در دیجی‌کالا رو با ما به اشتراک میذاره. رضا اکبر هم از تجربیاتش در تعامل با کسب و کارهایی که به دنبال یکپارچگی با هوش مصنوعی هستند میگه و توضیحاتی در مورد توانایی‌های فعلی Ai میگه.

رسول: «خب کیانوش عزیز، از اون تجربه‌ای که توی دیجی‌کالا داشتی و از روزهای اولی که اصلا به فکرتون زد که چرا بریم از مزیت‌های Ai استفاده کنیم تو سرویس‌هامون و اینکه اون ایدهه از کجا شکل گرفت به ما بگو.»

کیانوش: «درباره موضوع بزرگ Ai در بحث‌های مارکتینگ، خیلی کلی صحبت میشه و مثل زمانی که ترند شده بود که یه اسمارت می‌چسبوندن به هر چیزی؛ مثلا میگفتن تلویزیون من اسمارتِ؛ اما اینکه دقیقا چکار میکنن دقیقا معلوم نیست! واسه همین روی Ai هم این موضوع پیش اومده. ولی در حالت کلی این رو به دو قسمت تکنیکال به پروداکت تقسیم و حقیقت رو بررسی کنیم. من در حقیقت از لحاظ تکنیکی هیچ ادعایی روی بحث Ai ندارم در حدی که یک پروداکت منیجر باید بدونه، می‌دونم. ولی با بچه‌های فنی‌شون خیلی کار کردیم و پروژه‌های مختلفی بردیم جلو؛ منتها می‌خوام برگردم به عقب که بگم که چی‌شد و چرا به ذهن یک پروداکت منیجر فکر استفاده از این قابلیت برسه؟»

کیانوش: « اون تجربه‌ای که توی دیجی‌کالا وجود داشته واسه کسایی که اونجا کار می‌کردن، جدای از بحث در حقیقت تکنیکالی و اینکه حالا چه استک و تکنولوژی ای استفاده میشه، یه سری مسائلی توی اسکیل‌های بزرگ پیش میاد که در حقیقت پروداکت‌ها، تکنولوژی و استراتژی خاص خودش رو می‌طلبه. توی سه چهار سال اولی که داخل دیجی‌کالا بودم، نگاه می‌کردم به اتفاقای مختلفی که میفته چه تو بحث یوزر اکسپرینس و چه تو زمینه‌ی پرفورمنس‌ فرآیندها یا پرفورمنس پلتفرم. من طی چند حال که گذشت به این نتیجه رسیدم تو ذهن خودم که باید بیایم و در حقیقت یک پروداکت‌هایی رو تو زمینه‌ی Ai از یه حدی بزرگتر هست رو بتونیم داشته باشیم. پیدا کردیم یه سری از شرکت‌هایی که تو این زمینه کار کردن و تولز (ابزار) دارند و یا آنلاین سرویس میدن و اونا رو چند سال در زمینه‌های مختلف مطالعه کردیم.»

4/5 - (4 امتیاز)
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/dUZCp

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.