هوش مصنوعی در کمک به جلوگیری از سواستفاده از کودکان

آمار کودک آزاری در سال‌های اخیر به شدت رو به افزایش است، به طوری که تعداد گزارش‌های کودک آزاری در سال 2017 به 133،778 مورد رسیده است، چیزی در حدود 12 برابر در سال 1999. با این وجود، کمبود شدید نیرو به ویژه افسران برای رفاه کودکان در مراکز راهنمایی کودکان وجود دارد و این مشکل سبب ایجاد مشکلات در پاسخگویی و افزایش شدید وظایف در این مراکز شده است.

مراکز راهنمایی کودک به دلیل ملاحظات امنیتی اطلاعات را عمدتاً با استفاده از کاغذ مدیریت می‌کنند و اطلاعات از طریق تلفن، نامه الکترونیکی، نمابر و غیره در بین کارکنان و سازمان‌های مربوطه به اشتراک گذاشته نمی‌شود. علاوه بر این، اطلاعات بسیاری هنگام گزارش سواستفاده ناشناخته هستند که حتی تصمیم گیری سریع برای کارمندان باتجربه که عواملی مانند شدت سواستفاده، احتمال وقوع مجدد و نیاز به حفاظت موقت را در نظر می‌گیرند بسیار دشوار می‌کند.

هوش مصنوعی (AI) می‌تواند با بررسی تعداد زیادی از موارد گذشته، با دقت بالایی آینده را پیش‌بینی کند. بنابراین پیش‌بینی می‌شود که استفاده از هوش مصنوعی برای به دست آوردن پیشنهادات آینده از پرونده‌های گذشته، برتری واضحی برای افسران در تصمیم گیری فراهم می‌کند. به ویژه با توجه به شرایط فعلی که حدود 40٪ از افسران رفاه کودکان در مراکز راهنمایی کودک کمتر از سه سال سابقه کار دارند. استفاده از دانش گذشته در تصمیم گیری از نظر توسعه منابع انسانی بسیار قابل توجه است.

محققان سیستمی را توسعه داده‌اند که از هوش مصنوعی برای پشتیبانی افسران در مراکز مربوط به راهنمایی کودکان استفاده می‌کند . آزمایش میدانی با استفاده از این سیستم در ژوئیه 2019 آغاز شده است.

سیستم پشتیبانی توسعه یافته متشکل از برنامه AiCAN، یک پایگاه داده ابری است که از ذخیره سازی و به اشتراک‌گذاری امن داده‌ها و مدل سازی احتمالی و هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل داده‌های توسعه یافته توسط AIST استفاده می‌کند.

برای این منظور محتوای شش سال اطلاعات سواستفاده که با استفاده از مقاله در مراکز راهنمایی کودک بدست آمده دیجیتالی شد که تجزیه و تحلیل آن را با استفاده از شاخه‌های هوش مصنوعی مانند یادگیری ماشین و مدل سازی احتمالاتی می‌توان با این سیستم توسعه یافته انجام داد.

هنگامی که یک مورد جدید سواستفاده گزارش می‌شود، اطلاعات کودک تازه وارد در سیستم وارد می‌شود تا بلافاصله سیستم برآورد‌هایی مانند شدت سواستفاده و احتمال وقوع مجدد را بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های موجود که قبلا فرا گرفته ارائه دهد.

این سیستم امکان استفاده از دانش گذشته را برای اخذ سریع تصمیم‌های درست توسط مراکز راهنمایی کودک فراهم می‌کند. علاوه بر این، این برنامه کاربران را قادر می‌سازد تا از سایت‌های پربازدید و مکان‌های دیگر نیز اطلاعات را ذخیره کنند که این قابلیت به اشتراک گذاری و جمع‌آوری سریع و کارآمدتر داده‌ها در مرکز راهنمایی کودک کمک شایانی می‌کند.

این سیستم به سفارش سازمان توسعه فناوری‌های جدید انرژی و صنعتی (NEDO) و با استفاده از نتایج پروژه‌های هوش مصنوعی و رباتیک که می‌توانند با انسان درک متقابل داشته باشند به دست آمد.

 

 

5/5 - (3 امتیاز)
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/kPHbS

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.