قابلیت تبدیل گفتار به متن و دیگر دستورهای صوتی به Outlook افزوده شد

قابلیت تبدیل گفتار به متن و دیگر دستورهای صوتی غیر از کورتانا را به اپلیکیشن موبایل Outlook مایکروسافت اضافه کرد

مایکروسافت در حالی که آماده است سال آینده پشتیبانی از برنامه دستیار صوتی کورتانا (Cortana) را خاتمه دهد، کنترل‌های صوتی جدیدی را به Outlook در iOS و Android اضافه می‌کند. کاربران Outlook از ماه آینده می‌توانند با دستورات صوتی، ایمیل‌های خود را تنظیم کنند، برنامه‌هایشان را برنامه‌ریزی نمایند و به تماس‌های کنفرانسی بپیوندند. این دستورهای صوتی بخشی از مجموعه به روزرسانی‌های Outlook است که در رویداد Ignite مجازی مایکروسافت اعلام شده و برنامه‌های صوتی شرکت پس از کورتانا را بیشتر از پیش روشن می‌سازد.

Outlook صوتی

ویژگی گفتار به متن

دستورهای صوتی جدید با استفاده از پردازش زبان طبیعی به منظور فراتر رفتن از آنچه کاربر می‌گوید، قابلیت تبدیل گفتار به متن را به هوش مصنوعی تعبیه شده در Outlook اضافه می‌کند. فعال کردن دستورهای صوتی نیازمند ضربه زدن روی نماد میکروفون است. پس از آن کاربر می‌تواند دستور، پیام و آدرس‌های خود را در یک جمله ترکیب کند همانطور که در GIF بالا دیده می‌شود. کاربر می‌تواند تنها با یک دستور صوتی ساده، ایمیل جدیدی باز کند، آدرس ایمیل را از لیست مخاطبین وارد ‌سازد، موضوع را اضافه کرده و بلافاصله پیام را ارسال کند. هنگامی که در لیست مخاطب، چند نفر با یک نام کوچک ذخیره شده باشد، هوش مصنوعی می‌تواند حدس بزند که گیرنده مورد نظر کیست.

تنظیم جلسه‌های کاری نیز دقیقا همانند قابلیت تبدیل گفتار به متن و دستورهای صوتی است. عنوان‌ها و برنامه‌های Outlook براساس دسترسی به تقویم و ارسال دعوتنامه برای هر کسی که کاربر درخواست کند، برنامه‌ریزی می‌شود. دستورهای صوتی Outlook برای ارتباط‌های سریع‌تر نیز کار می‌کنند. درخواست تماس با شخص، به معنای استفاده از گزینه Microsoft Teams یا شماره تلفن وی است. اگرچه کورتانا در این سرویس، هرگز مورد استناد قرار نمی‎گیرد، اما نحوه عملکرد هوش مصنوعی در هر دو بسیار شبیه به یکدیگر است. Outlook فقط توابع را مستقیما در خود جای داده است.

با استفاده از زبان طبیعی، ویژگی گفتار به متن و دستورهای ساده، به سرعت می‌توانید کارهایی بیش از جستجوی رویدادها، ایمیل‌ها و پرونده‌ها انجام دهید. در اوایل اکتبر سال جاری، شما قادر به شروع پیام‌های جدیدی خواهید بود، یک رویداد جدید را برنامه‌ریزی کنید و حتی با یک فرمان صوتی ساده، با دوست یا همکار خود تماس بگیرید. یوجنی بوراج (Eugenie Burrage) در یک پست وبلاگ ویژگی‌ گفتار به متن این پلتفرم صوتی را اینگونه توضیح می‌دهد: “دستورهای صوتی به طور موثر میانبرهای (shortcut) توابع رایج Outlook هستند. با کمک فناوری هوشمند هوش مصنوعی و خدمات صوتی، در حال شروع سفری هستیم تا روش‌های جدید و مفیدی را فراهم سازیم تا به افراد کمک کنیم که در طول روز منظم و آماده باشند.

قابلیت تبدیل گفتار به متن و دیگر دستورهای صوتی در Outlook

این دستورهای صوتی مکمل سایر ویژگی‌های جدید در Outlook است که مایکروسافت طی برای چند ماه آینده برنامه‌ریزی کرده است. این دستورها شامل امکان اتصال با RSVP از طریق ایمیل است که امکان پاسخ‌‌دهی به ایمل‌ها از طریق ایموجی را فراهم می‌آورد.

مایکروسافت برای تشویق افرادی که از Outlook در رایانه و تلفن‌های همراه خود استفاده می‌کنند، کدهای QR را تنظیم کرده است. یک تلفن هوشمند می‌تواند با اسکن این کدها، شخصی را به حساب خود وارد کند (sign سازد). مایکروسافت در بخش بین‌المللی تلاش‌های خود، ویژگی Play My Emails را برای اپلیکیشن Outlook آورده است که مختص ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، هند و انگلیس است. با این ویژگی امکان خواندن ایمیل‌ها با صدای بلند فراهم می‌شود. همچنین با کمک ویژگی تبدیل گفتار به متن، افراد اجازه خواهند داشت تا ایمیل‌های خود را تنها با دستورهای صوتی ساده، برچسب‌گذاری و سامان‌بندی نمایند. بر خلاف دستورهای جدید، مایکروسافت صریحا از کورتانا به عنوان قدرت پشتیبان Play My Email نام برده است.

ویژگی گفتار به متن
ویژگی گفتار به متن

کورتانا (Cortana) همچنین حضور چشم‌گیرتری در پلتفرم Teams دارد، خصوصا پس از به روزرسانی عمده مایکروسافت در تابستان امسال که باعث ورود کنترل‌های صوتی بیشتری در عملکردهای پلتفرم شد.

 

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/t4rmQ

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.