هدفون‌های رابط مغز و رایانه توسط شرکت Neurable

شرکت نوروتکنولوژی (Neurable) از طرح خود برای هدفون‌های رابط مغز و رایانه (BCI) پرده برداری کرده است. این هدفون مشابه محصولات قبلیِ طراحی شده و برای یادگیری از طریق حرکت انسان و پیش بینی قصد انسان است. این ایده توسط سرپرست محصول دکتر رامسس آلکاید شکل گرفته است.

عموی آلکاید در یک تصادف وحشتناک با اتومبیل پاهای خود را از دست داد و توانست به طور موفقیت آمیزی پاهای مصنوعی خود را بسازد، آلکاید با الهام گرفتن از عموی خود پی برد که فناوری می‌تواند به کاربران در تحرک بدنی کمک کند. آلکاید زمانی که دانشجوی دکتری در رشته علوم اعصاب بود، با افرادی که توانایی متفاوت داشتند کار می‌کرد؛ این دانشمند تفاوت میان قابلیت‌های اعضای مصنوعی و فناوری ذهن‌خوانی را مورد بررسی دقیق قرار داد و در نهایت، مشاهدات او بر تصمیمش تاثیر گذاشت تا بر روی فناوری که به صورت همزمان قادر به تعامل مستقیم با مغز انسان باشد تمرکز کند و آن را توسعه دهد.


اکنون
شرکت Neurable  پیش خریدِ رسمی Enten که اولین جفت هدفون این شرکت با قابلیت BCI است را اعلام کرده است. این هدفون‌ها، نظریه اینکه اکثر انسان‌ها فقط دو تا سه ساعت بازدهی روزانه دارند را از بین می‌برند. این دستگاه با پیشنهاد دادن زمان استراحت به کاربران کمک می‌کند تا زمان را مدیریت کنند و تمرکز خود در طول روز را به حداکثر برسانند. شاید مهم‌ترین ویژگی این هدفون‌ها کنترل‌های خودکار اعلانات در زمانی که شما مشغول کاری هستید، است. این هدفون با استفاده ازکنترل‌های غیرفعال کننده عوامل حواس پرتی را به حداقل می‌رساند. 

از زمان مطالعات دوره دکتری آلکاید، بیشتر از یک دهه تحقیقات در زمینه علوم اعصاب روی این هدفون‌ها انجام شده است. در واقع، او این دستگاه را به عنوان اولین مجموعه ازهدفون‌ها که از ابتدا به منظور استفاده مفید روزانه ساخته شده‌اند، معرفی کرده است. برخلاف سنسورهای EEG موجود در آزمایشگاه، سنسورهای BCI هدفون Enten برای سهولت استفاده از پارچه ساخته شدهاند، که باعث می‌شود شخصی که از آن استفاده می‌کند راحتتر آن را روی سر خود جابجا کند. 

هدفون‌های رابط مغز و رایانه توسط شرکت Neurable

در واقع، این هدفون‌های BCI دارای ویژگی‌های مشابه با هدفون‌های معمولی هستند که هم اکنون به منظور کارهای شنیداری معمولی استفاده می‌شوند. در عین حال، همچنین این هدفون‌های جدید باعث می‌شوند که کاربر درک بهتری از نحوه عملکرد مغز خود داشته باشد. هدف شرکت Neurable این است که هدفون Enten یک ابزار نوروتکنولوژی باشد که محتمل‌ترین و مرتبط‌ترین فعالیت‌های کاربر را درک کند. این در حالی است که دستگاه‌های مشابه در گذشته شکست خورده‌اند.  

آلکاید اظهار دارد که او و تیمش در این محصول، کاربر انسانی را اولویت قرار داده‌اند تا محصولی را صرفاً برای نوآوری و ابتکار ساخته باشند. به طور کلی، شرکت Neurable در صدد استفاده از BCI و فناوری مشابه است تا با حل کردن مشکلات زندگی واقعی، به مردم سراسر جهان کمک کند.  با انجام این کار، این تیم در نظر دارد دستگاه‌هایی تولید کند که در واقع می‌توانند کاربرانی که این مشکل دارند را به صورت خودکار پشتیبانی کنند؛ در نتیجه به مردم این امکان را می‌دهد که بدون فکر کردن زیاد و از دست دادن زمان، بهره‌وری بیشتر داشته باشند.

منبع: techxplore

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/HcmJt

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

خدمات رونویسی در ورد مایکروسافت آفیس
اخبار هوش مصنوعی

خدمات رونویسی در ورد مایکروسافت آفیس

خدمات رونویسی در  ورد مایکروسافت آفیس منتشر شد مایکروسافت اعلام کرد که خدمات رونویسی در ورد، ویژگی جدیدی است که به کاربر اجازه می‌دهد مکالمات

تشخیص تینیتوس با هوش مصنوعی
هوش مصنوعی

تشخیص اختلال تینیتوس به کمک هوش مصنوعی

تشخیص تینیتوس با هوش مصنوعی: هوش مصنوعی می‌تواند این اختلال را از طریق اسکن مغزی شناسایی کرده و آن را درمان سازد تشخیص اختلال تینیتوس

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.