پشتیبانی 24 ساعته از مشتریان کسب‌وکارها به کمک چت با کامپیوتر و چت‌بات‌ها

امروزه چت با کامپیوتر و سرویس‌های مبتنی بر چت به محبوبیت بسیار زیادی در بین کاربران دست یافته‌اند. به علاوه با وجود اهمیت مسئله پشتیبانی از مشتریان برای کسب‌وکارها، استفاده از چت‌‌بات برای پشتیبانی از مشتریان به یک ترند در میان کسب‌وکارهای بزرگ جهان تبدیل شده است. امروز می‌خواهیم در این مقاله بررسی کنیم که چرا باید کسب‌وکارها به مسئله پشتیبانی 24 ساعته اهمیت بیشتری بدهندو اینکه چت‌بات‌ها چه نقشی می‌توانند در این پشتیبانی ایفا کنند؟

چت‌بات‌ها و به طور کلی چت با کامپیوتر چیست؟

چت‌بات‌ها در حقیقت سرویس‌های مبتنی بر چت هستند که دارای دو فاکتور اساسی به نام هوش مصنوعی و قواعد هستند. چت‌بات‌ها در حقیقت رابط‌‌هایی مبتنی بر صوت و دیالوگ محور هستند که می‌توانند در یک بستر قابل چت با کاربران به مکالمه پرداخته و آن‌ها را راهنمایی کنند و به سوال‌هایشان پاسخ دهند.

مزیت اصلی چت بات ها این است که با استفاده از آن ها، دیگر لازم نیست که مشتریانتان برای رسیدن به اطلاعاتی که نیاز دارند به گفت و گوهای طولانی و خسته کننده بخش خدمات مشتریان مراجعه کنند. آن ها اطلاعات لازم را در زمان کمی به هر فرد می دهند و علاوه بر آن می توانند به خریدار شخصی، دوست و حلال مشکلات مشتریان شما تبدیل شوند.

به عنوان مثال در بخش بازاریابی چت بات ها می توانند مشتریان را به سمت اطلاعاتی که در جستجوی آنها هستند راهنمایی کند ، به آنها الهام ببخشند یا در انتخاب محصولات مناسب به آن ها کمک کنند و یا با خودکار کردن فرآیندهای لازم ، بهره وری کارمندان را افزایش دهند.

چت با کامپیوتر به کمک چت بات ها

دو نوع چت بات وجود دارد که می توانند مکالمات انسانی را شبیه سازی کنند و به نیازی که شما دارید و اینکه چه مشکلی مشکلی را می خواهید حل کنید بستگی دارد:

  • چت بات های مبتنی بر داده های از پیش تعیین شده (Script-based):

این نوع چت بات ها دارای چهارچوب کارکردی به خصوصی هستند. به این معنی که آن ها تنها می توانند به دستورات و سوال های خاصی پاسخ بدهند و از یک اسکریپت و جریان از پیش تعریف شده پیروی می کنند. آنها فقط به همان اندازه هوشمند هستند که شما آنها را می سازید. پس فقط می توانید از آن ها سوال های مشخصی بپرسید. گپ های مبتنی بر اسکریپت اغلب به عنوان دستیار خرید یا برای کارهای ساده مانند پیش بینی وضعیت هوا در خدمات به مشتریان استفاده می شود.

  • چت بات های مبتنی بر هوش مصنوعی:

این نوع از چت بات ها توانایی استفاده از هوش مصنوعی را دارند و با استفاده از یادگیری ماشین به جواب پرسش ها می رسند. به این معنی که نیازی نیست سوال های مشتریان شما شسته رفته و ساده سازی شده باشد. آن ها قادر هستند سوال را تجزیه و تحلیل کنند و پس از درک آن پاسخ مناسب را ارائه دهد. نکته مثبت این چت بات ها یادگیری بیشتر با گذشت زمان است. این چت بات ها می توانند بر اساس تاریخچه جست و جوی شما و یا لایک ها و دیس لایک هایتان در صفحات اجتماعی چیزهایی که دوست دارید و مناسبتان است را برای شما پیدا کنند.

موضوع این مقاله بررسی دلایل لزوم پشتیبانی و ارائه خدمات به مشتریان است و در ادامه به آن می‌پردازیم و هم چنین نقش چت‌بات‌ها را در ارائه پشتیبانی 24 ساعته و پاسخگویی به مشتریان را بررسی می‌کنیم.

چرا کسب‌وکارها باید به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته به مشتریان خدمات ارائه دهند و راه‌های چت با کامپیوتر را به مشتریان ارائه دهند؟

دلایل مختلفی برای وجود بخش پشتیبانی و پاسخگویی و ارائه خدمات به مشتریان به کمک چت با کامپیوتر و سرویس‌هاس مبتنی بر چت وجود دارد اما اینکه چرا حتما این پشتیبانی باید به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته باشد دو دلیل عمده و اساسی دارد که تا حدود زیادی پایه و بنیان بخش پشتیبانی می‌باشد. در ادامه این موارد را بررسی می‌کنیم.

مشتریان دوست ندارند منتظر بمانند

هر چه یشتر پیش می‌رویم حوصله‌ی به انتظار نشستن کاربران کمتر و کمتر می‌شود. این مسئله بر روی پشتیبانی از مشتریان کسب‌وکارها نیز تاثیر بخصوصی می‌گذارد. زیرا امروزه مشتریان یک کسب‌وکار دیگر دوست ندارند تا به هیچ دلیلی منتظر بمانند. آمار نشان می‌دهد که مشتریان یک برند و یا کسب‌وکار در صورتی که نتوانند به راحتی به پاسخ نیازشان از بخش پشتیبانی یک کسب و کار برسند، به سرعت آن را با یک برند دیگر تعویض خواهند کرد.البته باید در نظر داشت که این منتظر نماندن کاربر در تمام بخش‌هایی که یک کسب‌وکار به فعالیت می‌پردازد، همانند حساب‌هایی که آن کسب‌وکار در شبکه‌های اجتماعی دارد و…، مورد توجه قرار گیرد.

پشتیبانی از مشتریان حکم پاشنه آشیل یک کسب و کار را دارد. حتی اگر صاحب کسب‌وکاری باشید که محصولاتی با کیفیت و بی رقیب به بازار عرضه می‌کنید، مشتریان شما اگر جایی را نزدتان نداشته باشد که بتوانند به راحتی مشکلات یا شکایاتی که از محصول یا خدماتتان دارند را به شما انتقال دهند، از کنار بیزینس شما پراکنده خواهند شد.

مشتریان یک دسترسی مداوم می‌خواهند

همانطور که گفته شد کلید این که کسب‌وکارتان پله‌های ترقی و موفقیت را یکی پس از دیگری طی کند و به شکوفایی برسد، پاسخدهی و پشتیبانی از مشتریان است. ارائه خدمات پس از فروش و پشتیبانی از مشتریان باید به گونه‌ای باشد که در دسترس آن‌ها باشد. امروزه مشتریان کسب‌وکارها دوست دارند که به بخش پشتیبانی دستیابی کامل و بدون هیچ مانعی داشته باشند تا هر زمانی که نیاز داشتند بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. کسب‌وکارهای مختلف باید اطمینان کسب کنند که شیفت‌های کاری کارمندان بخش پشتیبانی یا خستگی آن‌ها و… مانعی برای پاسخگویی به مشتریانشان نخواهد بود.

کیفیت روند پشتیبانی و ارائه خدمات به مشتریان عامل بسیار تاثیرگذاری در شکوفایی یک کسب‌وکار است. با ارائه خدماتی با کیفیت و در دسترس مشتری بودن هر زمانی که به شما نیاز داشت، می‌توانید کاربران ساده را به مشتریانی وفادار و پرسود برای کسب‌وکارتان تبدیل کنید. علاوه بر آن این کیفیت در ارائه خدمات سبب خواهد شد که در ذهن آن‌ها پر رنگ بمانید تا بارها و بارها به سراغ شما بیایند.

چت بات هوشمند و پشتیبانی 24 ساعته

برای ارائه پشتیبانی به صورت 24 ساعته، توان پاسخگویی بالا نیاز است

کسب‌وکارهای مختلف برای بالا بردن توان پاسخگویی به مشتریان کارهای مختلفی را انجام می‎دهند. از زیاد کردن شیفت نیروهای مرکز پشتیبانی گرفته تا روی آوردن به پلتفرم‌های آنلاین یا سیستم چت بر روی وبسایت کسب‌وکار و CRM و… . توان پاسخگویی بالا نیاز به یافتن یک راه موثر برای پاسخ و ارائه خدمات به مشتریان بدون وقفه و مشکل دارد. با توجه به آنچه که بالاتر در مورد چت‌بات‌ها گفته شد، یکی از راه‌هایی که باعث افزایش توان پاسخگویی به مشتریان می‌شود چت‌بات‌ها هستند. چت‌بات‌های هوشمند می‌توانند با کمک هوش مصنوعی خود در هر بستر قابل چت با مشتریانتان تعامل داشته باشد و از آن‌ها پشتیبانی کرده و به آن‌ها خدمات ارائه دهد.

چرا چت‌بات‌ها می‌توانند به کسب‌وکارها برای پشتیبانی 24 ساعته کمک کنند؟

‌چت‌بات‌ها به کمک هوش مصنوعی می‌توانند با مشتریان مکالمه برقرار کرده و به سوالات آن‌ها پاسخ دهند و راهنماییشان کنند و کاربران می‌توانند از هر بستر مبتنی بر چت با کامپیوتر و … به تعامل با آن‌ها بپردازند. چت‌بات‌ها نیازی به عامل انسانی برای پاسخگویی به مشتریان ندارند و به همین دلیل می‌توانند با اتکا بر هوش مصنوعی خود یک مکالمه را هدایت کنند. بدین ترتیب چت‌بات‌ها می‌توانند در هر بستری که قابلیت چت داشته باشد، چه پیام‌رسان‌ها و چه وب‌سایت کسب‌وکار، به صورت 24 ساعته و بدون خستگی و خطا به مشتریان سرویس ارائه دهند و از آن‌ها پشتیبانی نمایند.

باتاوا، چت‌باتی قابل اتکا برای کسب‌وکارها

اگر به دنبال یک چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی برای پشتیبانی 24 ساعته و ارائه خدمات به مشتریانتان هستید، با باتاوا آشنا شوید. باتاوا، یک دستیار هوشمند سازمانی صوتی است که از آخرین تکنولوژی های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برخوردار است. این محصول به طور اختصاصی برای زبان فارسی تولید شده است و می تواند زبان فارسی را به طور کامل پردازش و درک نماید. باتاوا قابلیت آن را دارد که متناسب با نیازهای سازمان ها و کسب و کارهای مختلف شخصی سازی شود. باتاوا قادر است با کمک از داده های اطلاعاتی که از قبل آموخته، پاسخی درست به سوالاتی که از او می شود ارائه دهد.

چت بات هوشمند و کسب و کارها

همان طور که گفته شد متناسب با نیاز کسب و کار و یا سازمان، باتاوا قابلیت شخصی سازی دارد. اگر شما در کسب و کارتان نیاز به چت باتی عمومی دارید که به صورت 24 ساعته پاسخگوی مشتریان و یا مراجعه کنندگانتان باشد، باتاوا می تواند این کار را برای شما انجام دهد. باتاوا محصولی بسیار ضروری برای کسب و کارهاست که می توانید با هزینه کم، پاسخگوی نیازهای مشتریانتان باشد به طوری که دیگر نیازی به نیروی انسانی نداشته باشید.

باتاوا دارای این قابلیت های به خصوص می باشد:

  • قابلیت درک متن محاوره ای
  • قابلیت انتقال ارتباط به اپراتورهای انسانی در صورت نیاز
  • ارائه پاسخ مناسب در قالب متن، تصویر، ویدئو، نقشه و …
  • بهره مندی از دایره واژگان (فرهنگ لغت) بسیار وسیع (بالای 270 هزار لغت)

مهم تر از همه اینکه باتاوا محصولی بومی است که در داخل کشور، متناسب با نیازهای داخلی تولید شده و توسعه داده شده است. کسب و کارهای داخلی در هر زمینه ای و سازمان های مختلف می توانند از این دستیار هوشمند متناسب با نیازهایشان در بخش های مختلف استفاده نمایند.

اگر می خواهید از محصول باتاوا استفاده کنید و یا درخواست دموی محصول را دارید به اینجا مراجعه کنید.

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/ZjT0p

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

پردازش گفتار

استفاده از دستیار هوشمند در اپلیکشن‌ها

استفاده از دستیارهای هوشمند صوتی، مانند الکسا، سیری، کورتانا، و دستیار گوگل روز به روز در حال افزایش است. آمارها نشان می‌دهد که حداقل از

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.