چرا در آینده همه از دستیارهای هوشمند استفاده خواهند کرد؟

سیری، کورتانا، الکسا و گوگل، همه گجت‌های هوشمندی هستند که دستیارهوشمند مجازی را به شکلی جدید به دنیا معرفی کردند و انسان‌ها به سرعت با آن‌ها خو گرفتند. همه‌ی آن‌ها ابزارهایی هستند که از یک برنامه نویسی ساده برای انجام یکسری خواسته‌ها بهره می‌برند. برای مثال با استفاده از آن‌ها می‌توان وضعیت آب و هوا را فهمید، یا در اینترنت به جستجو پرداخت. برخی از این دستیارهای مجازی هوشمند حتی می‌توانند کارهایی مثل تاکسی گرفتن را برای شما انجام دهند.

این گجت‌ها نیاز به یک دستیار شخصی انسانی را به عنوان یک شغل فیزیکی حل کردند و آن را با یک وسیله‌ای فراتر از یک تکنولوژی ساده معاوضه کردند. آینده این دستیارهای هوشمند قرار است بسیار متفاوت‌تر از چیزی باشد که امروزه شاهد آن هستیم. این دستیارهای هوشمند قرار است نقشی بسیار اساسی در زندگی ما بازی کنند و به عنصری جدا نشدنی از زندگی ما تبدیل شوند.

دستیارهای هوشمند قرار است از یک دستیار ساده که تنها چند خواسته بسیار کوچک را انجام می‌دهد به یک دستیار بسیار باهوش که قادر است تمام نیازهای شما را پاسخگو باشد تبدیل شود و حتی ممکن است سر و شکلی رباتیک‌تر به خود بگیرد. تکنولوژی‌های امروزی تنها یک نشانه کوچکی است از آنچه که در آینده انظار ما را می‌کشد. امروز و در این مقاله نگاهی به تعدادی از آن‌ها می‌اندازیم.

دستیارهای هوشمند انسان نما

بسیاری از افراد به دلیل اینکه دستیارهای هوشمند مجازی امروزی فیزیک بدنی ندارند آن‌ها را محدود می‌پندارند. آن‌ها تصور می‌کنند که ساخت یک فرم برای دستیارهای مجازی دارای هوش مصنوعی می‌تواند به آن‌ها برای انجام وظایف پیچیده‌تر کمک کند. روهیت پراساد، دانشمند ارشد آمازون که در ساخت الکسا دست داشته، باورد دارد که این امر در حقیقت چیزی است که تکنولوژی را عقب نگه داشته است.

دستیارهای هوشمند انسان نمااو می‌گوید زمانی که شما در حال صحبت با یک دستگاه هستید، کلمات و سخن شما پیچیده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. زمانی که با یک فرد انسانی صحبت می‌کنیم معمولا از مفاهیم و کلماتی استفاده می‌کنیم که برای هر دو فرد آَشنا و قابل فهم می‌باشد. در حالی که دستیارهای هوشمندی که در حال حاضر وجود دارند نمی‌توانند چنین کاری انجام دهند. اگر یک دستیار هوشمند نتواند بخش‌های مختلف یک صحبت را بهم متصل کند و درک درستی از آن پیدا کنید، وجود داده‌های زیاد هیچ کمکی نمی‌کند.

در ادامه صحبت‌هایش پراساد می‌گید که الکسا ویژ”ی‌هایی دارد که به او اجازه می‌دهد یک مکالمه را تا سطحی که می‌خواهد محدود کند تا بتواند همچنان در درک محتوا موفق عمل کند. البته با این حال باز هم توانایی الکسا بسیار محدود است. برخی از متخصصان اعتقاد دارند که هوش مصنوعی تا زمانی که نتواند شروع به تجربه کند، به خوبی نمی‌تواند زبان طبیعی را درک کند. به همین دلیل است که دستیارهایی به شکل ربات ایجاد خواهند شد.

کمپانی‌هایی همانند Anki به ساخت ربات‌هایی با قابلیت جایجایی روی آورده‌اند که می‌تواند به سوالاتی همانند الکسا پاسخ دهند. این ربات‌ها کوچک هستند اما شروع راهی خواهند بود که در آ‌ینده ربات‌های دستیار هوشمند را به وجود خواهد آورد.

ربات‌ها به عنوان حیوان خانگی

شاید استفاده از یک ربات به شکل حیوان خانگی و به عنوان یکی از آن‌ها کمی ترسناک به نظر برسد ولی تحقیقات نشان داده که بازار بسیار خوبی خواهند داشت. کمپانی ژاپنی Groove رباتی با نام LOVOT توسعه داده که برای انسان‌هایی از هر گروه سنی جذاب است. LOVOT دارای دو چشم بزرگ و بدنی خزدار است و می‌تواند بر روی دو چرخش غلط بزند و حرکات ابتدایی انجام دهد. علاوه بر آن دمای این ربات زمانی که آن را در آغوش می‌روید بالا می‌رود و به شما احساس آرامش منتقل می‌کند.

حیوان خانگی رباتیک

طراحی پست اینگونه ربات‌ها برای برانگیختن احساس مالک و جذاب نمودن دستگاه از نظر عاطفی می‌باشد. به همین دلیل این نوع ربات‌ها تا کنون عملکرد بسیار خوبی را داشته‌اند و به زودی گسترش و توسعه بیشتری پیدا می‌کنند. فناوری‌های این چنینی برای افرادی که به حیوانات خانگی حساسیت دارند اما هنوز هم می‌خواهند یک حیوان خانگی داشته باشند بسیار کاربردی است.  به طور کلی بازار حیوانات رباتیک در حال گسترش است و مردم بسیاری نیز به آن علاقه نسان داده‌اند و انتظار می‌رود پیشرفت‌های بیشتری نیز داشته باشد.

برای خواندن مطالب بیشتر در رابطه با هوش مصنوعی می‌توانید به بلاگ عامر اندیش مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/WVQyU

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

شاخه‌ های هوش مصنوعی
مقالات

شاخه‌ های هوش مصنوعی

هوش مصنوعی پیچیده ترین و حیرت انگیزترین خلقت بشریت تاکنون است. باید به این واقعیت توجه داشته باشیم که در علم هوش مصنوعی هنوز در

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.