کاربرد چت با روانشناس آنلاین

کاربرد چت با روانشناس آنلاین

در دنیای پر استرس امروز چت با روانشناس آنلاین شاید یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌هایی است که تکنولوژی می‌تواند ایجاد کند. این کاربرد می‌تواند به وسیله‌ی چت بات‌هایی که در بسترهای آنلاین هستند محقق شود. این چت بات‌ها می‌توانند در بستر وب‌سایت‌های مرتبط، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی باشند و در هر زمانی در دسترس افراد مختلفی که به چنین چیزی نیاز دارند، باشند. در این مقاله می‌خواهیم به کاربردهای چت بات‌های روانشناسی بپردازیم. پس اگر به این مسئله علاقمندید در ادامه با ما همراه باشید.

چت بات چیست؟

چت بات ها در حقیقت یک سرویس مبتنی بر چت هستند که به افراد خدمات‌دهی می‌کنند و به پرسش‌های آن‌ها پاسخ می‌دهند و یا کار اطلاعات رسانی را انجام می‌دهند. چت بات‌ها به طور کلی می‌توانند از یکسری چهارچوب و قوانین از پیش تعیین شده پیروی کنند و یا به کمک هوش مصنوعی با کاربران به تعامل بپردازند و مکالمه برقرار کند. چت بات‌ها قابلیت بارگزاری روی هر بستر مبتنی بر چت و پیام‌رسان را دارند .

چت بات‌ها در کل دو نوع هستند؛ دسته اول که مبتنی بر داده‌های از پیش تعیین شده هستند. این نوع چت بات‌ها دارای یک چهارچوب و قواعد خاص هستند که میزان هوشمندی آن‌ها محدود به همین چهارچوب است. این نوع چت بات‌ها برای فعالیت از یک سری داده‌ها و قوانین و قواعد از پیش تعیین شده پیروی می‌کنند. واضح است که این نوع چت بات‌ها تنها به همان اندازه‌ای هوشمند هستند که سازنده آن از پیش تعیین می‌کند. این نوع چت بات‌ها توانایی پاسخ گویی به هیچ نوع سوالی که خارج از داده‌هایشان باشد را ندارند. حتی این نوع از چت بات‌ها در درک صحبت‌های محاوره‌ای یا صحبت‌هایی که خارج از لحن رسمی یا قرار دادی آن باشند، دچار مشکل می‌شود و در هنگام تعامل با آن‌ها صحبت کاربر باید شسته و رفته و ساده باشد.

نوع دوم چت بات‌ها، چت بات‌های دارای هوش مصنوعی هستند. این نوع از چت بات‌ها مبتنی بر هوش مصنوعی هستند و با استفاده از یادگیری ماشین به جواب پرسش‌های کاربران می رسند. در تعامل با این نوع چت بات‌ها دیگر نیازی نیست سوال‌های کاربران شسته رفته و بسیار ساده باشد. آن‌ها قادرند صحبت‌ها و سوال را تجزیه و تحلیل کنند و پس از درک پاسخ مناسب را ارائه دهند. نکته مثبت این چت بات‌ها یادگیری بیشتر با گذشت زمان است. آن‌ها می‌توانند بر اساس تاریخچه جست‌وجوی کاربران و یا لایک‌های آن‌ها در صفحات اجتماعی و… متوجه علایق کاربر شوند.

ربات تبدیل گفتار به نوشتار
Human businessman cooperation with robot concept. Global business automatization and artificial intelligence assistance illustration.

استفاده از هر کدام از چت بات‌ها کاملا به نیاز فرد مصرف کننده باز می‌گردد و در هر دو صورت اگر به درستی انتخاب شود می‌تواند بسیار کاربردی باشد. در زمینه روانشناسی نیز می‌توان با توجه به نیازهای موجود از هر کدام از این چت بات‌ها استفاده نمود. اما نکته‌ای که باید توجه کرد، آن است که چت بات‌های نوع اول قادر به ایجاد مکالمه‌ای دو طرفه نیستند و صرفا یکسری اطلاعات را از کاربر دریافت می‌کنند و در مقابل یکسری پاسخ‌های از پیش تعیین شده را به او ارائه می‌دهند. در زمینه روانشناسی هم، به دلیل حساسیت موضوع، بهتر است از چت بات نوع دوم استفاده شود که بتواند مکالمه‌ای شبیه به انسان برای کاربر ایجاد کند و با او به تعامل بپردازد.

چرا به یک چت بات برای چت با روانشناس آنلاین نیاز داریم؟

استفاده از یک چت بات هوشمند در حوزه روانشناسی مزایای بسیار زیادی خواهد داشت. می‌توانید به یک چت بات داده‌های روانشناسی آموزش دهید تا به سوالات کاربران پاسخ دهد. می‌توانید از آن برای ارتباط با مراجعان خود استفاده کنید و تمرین‌های مختلف و یا نوبت مراجعه را به او یادآوری کنید. می‌توانید از آن برای ارسال پیام‌های مختلف به افراد مرتبط استفاده کنید و… . استفاده از چت بات در این حوزه می‌تواند یک دستیار هم برای روانشناس و هم برای مراجعه کننده باشد و راه‌های جدیدی را برای درمان موثر ایجاد کند.

کاربردهای چت بات روانشناس چیست؟

استفاده از چت بات هوشمند در حوزه روانشناسی می‌تواند کاربردهای متنوعی داشته باشد. در ادامه به برخی از این کاربردها می‌پردازیم.

ارائه اطلاعات و خدمات 24 ساعته در هفت روز هفته

یکی از نکات مهم در استفاده از چت بات‌ها دسترسی به خدمات آن‌ها است. کاربر هر جا که باشد و در هر ساعت از شبانه روز می‌تواند به چت بات‌ها مراجعه کند و پاسخ سوال‌هایش را دریافت کند. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های چت بات هوشمند نیز توانایی ارائه اطلاعات به صورت 24 ساعته است. به طور کلی کاربر در هر مکان و زمانی که قرار دارد می‌تواند به یک چت بات دسترسی داشته باشد. به این ترتیب کاربر هر زمانی که نیاز داشت تا به سوالاتش پاسخ داده شود و یا از موضوعی مطلع شود، می‌تواند در هر ساعتی از شبانه روز به سراغ چت بات برود.

نوبت دهی

مشاورانی که چت بات‌های هوشمند یکی از راه‌های ارتباطی آن‌ها با مراجعه کنندگانشان است، می‌توانند از این چت بات‌ها برای نوبت دهی هم استفاده کنند. به این صورت که کاربر می‌تواند با مراجعه چت بات و تعیین روز و ساعت از چت بات بخواهد که برای او یک نوبت تعیین کند.

ارتباط با مراجعه کنندگان

یکی از کاربردهای بسیاری مفید چت بات می‌تواند به عنوان رابطی بین مشاور و مراجعه کننده باشد. از این طریق مشاور می‌تواند اطلاعات لازم، نویت‌های مراجعه و… را به مراجعه کننده یادآوری کند و با او در ارتباط باشد. این مسئله باعث می‌شود تا روند مشاوره بسیار کارآمد و مفید باشد.

دستیار شخصی

استفاده از یک چت بات اختصاصی به عنوان دستیار شخصی می‌تواند برای یک مشاور روانشناس بسیار کاربردی باشد. این چت بات می‌تواند برنامه‌های مهم روزانه را به او یادآوری کند، ملاقات‌ها و نوبت‌ها را به او یادآوری کند، نکات مهم را به او گوشزد کند و… .

چگونه می‎توانید یک چت بات داشته باشید؟

شاید هوش مصنوعی در ایران نوپا باشد و به تازگی شرکت‌های مختلفی به تولید محصولات هوش مصنوعی روی آورده باشند، اما خوشبختانه در سال‌های اخیر محصولات بسیار با کیفیتی به بازار عرضه شده‌‌اند که نیازهای کسب و کارهای مختلف را به خوبی پاسخ می‌دهند. یکی از آن‌ها، باتاوا محصول شرکت عامر اندیش هوشمند است. این محصول یک دستیار هوشمند سازمانی است که می‌تواند کاربردهای متنوعی داشته باشد. یکی از این کاربردها خدمات چت بات هوشمند است. اگر به چنین محصولی نیاز دارید می‌توانید با مراجعه به صفحه تماس با ما فرم درخواست دمو رایگان را پر کرده و برای ما ارسال نمایید.

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/IiNbO

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.