ارتباط داده کاوی و هوش مصنوعی

دنیای امروز دنیای داده‌ها است. به وجود آمدن شبکه‌های اجتماعی و رشد اینترنت هم باعث شد که به انفجار داده برسیم. به حدی که داده کاوی به یک علم مهم در دنیای امروز تبدیل شود. استخراج اطلاعات مهم از بین انبوهی از داده‌ها و رسیدن به یک بینش درست یکی از تخصص‌های بسیار مهم است که برای بقای کسب و کارهایی که با کلان داده‌ها سر و کار دارند اهمیت بسیاری دارد. با توسعه یافتن هوش مصنوعی،  از آن برای استخراج داده‌ها و داده کاوی هوشمند استفاده شد. در مقاله امروز قصد داریم تا در مورد ارتباط داده کاوی و هوش مصنوعی صحبت کنیم و آن را بررسی نماییم.

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی در واقع همان علمی است که به ماشین‌ها کمک می‌کند تا همانند یک انسان هوشمند رفتار کنند و بتوانند وظایف مختلفی را اجرا کنند. هوشمند شدن هوش مصنوعی نیز به وسیله داده اتفاق می‌افتد. به این صورت که برای اینکه هوش مصنوعی بتواند یک مشکل در حوزه‌ای خاص را حل کند، داده‌ها و اطلاعات مربوط به آن را جمع آوری می‌کند تا از آن‌ها برای آموزش سیستم استفاده کند. در حقیقت هوش مصنوعی با استفاده از این داده‌ها و انجام یک سری محاسبات تعیین شده بر روی آن‌ها، مسائل و مشکلات را در آن مورد خاص حل می‌کند.

داده کاوی چیست؟

داده کاوی ترجمه‌ای از عبارت Data Mining است که به معنای استخراج و کاوش در حجم وسیعی از داده‌های موجود برای دست یافتن به اطلاعاتی گرانبها و با ارزش می‌باشد. داده کاوی به دلیل اینکه موجب تصمیم‌گیری بر اساس واقعیات و واقع‌بینانه می‌شود و علاوه بر آن سبب تکرار تصمیمات سودآور گذشته می‌شود از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. داده کاوی در حقیقت علمی است که بر تحلیل و پردازش استوار می‌باشد و زمانی به سراغ آن می‌رویم که به دنبال حل یک مشکل و یافتن راه حل و مسئله‌ای برای آن باشیم.

ارتباط داده کاوی و هوش مصنوعی

داده کاوی با یک هدف خاص بر روی یک مجموعه داده صورت می‌گیرد که یک فرد با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی سعی می‌کند تا الگوی مورد نظر خود را در آن مجموعه داده پیدا کند. در واقع ارتباط بین هوش مصنوعی و داده کاوی بسیار قوی است و حتی می‌توان گفت که به نوعی با یکدیگر هم پوشانی دارند. به گونه‌ای که با استفاده از هر کدام از آن‌ها در کنار یکدیگر می‌توان بسیاری از مسائل و مشکلات موجود در کسب و کارها را حل کرد و به بینش و دید بهتری درکسب و کارهای مختلف دست یافت و از آن برای پیشرفت کسب و کارها و اتخاذ تصمیماتی درست و کاربردی استفاده نمود.

برای مطالعه بیشتر در مورد هوش مصنوعی و کاربردهای آن به بلاگ عامر اندیش مراجعه نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/sgsxt

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

بهترین ربات‌های انسان نما جهان

بهترین ربات‌های انسان نمای دنیا

یک ربات انسان نما از نظر ظاهر شبیه انسان است. این ربات ها برای تعامل با مشتریان و همچنین انجام وضایف انسان‌ها ساخته شده‌اند. ربات‌های انسان نما

معاملات هوشمند
مقالات

معاملات هوشمند به کمک هوش مصنوعی

معاملات هوشمند به کمک هوش مصنوعی معاملات در بازار بورس قبل از این همانند هنر بود اما امروزه کاملا متفاوت از گذشته است. هوش مصنوعی

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.