استفاده از هوش مصنوعی برای رفع مشکل پارک خودروها

رشد تعداد خودروهای پارک شده در مناطق شهری تأثیر عمده‌ای بر فضای عمومی دارد. یکی از پیامدهای کلیدی این رشد، محدود شدن دسترسی به پارکینگ‌ها چه در مرکز شهر و چه در مناطق مسکونی است، در این حالت رانندگان مجبور هستند تا زمان زیادی را صرف جستجوی یک فضای آزاد برای پارک خودرو خود کنند. یکی از راه‌حل‌هابرای رفع این مشکل ایجاد پارکینگ‌های بیشتر است. با این حال برای این اقدام ابتدا شهرداری باید گزارشات نیاز به پارکینگ را دریافت کرده و امکان ساخت پارکینگ را بررسی کند که هر دو کاری بسیار زمان‌بر و پر انرژی است که هزینه‌های زیادی هم دارد.

برای کاهش این معضلات، موسسه مهندسی صنایع Fraunhofer IAO در حال استفاده از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل گزارشات مربوط به فضای پارک خودروها است. این پروژه آزمایشی توسط مرکز تحقیقات و نوآوری سیستم‌های خدمات شناختی (KODIS) که یک شعبه از Fraunhofer IAO است در شهر کارلسروهه در حال اجرا می‌باشد. این الگوریتم در حال حاضر مراحل اولیه برای اندازه‌گیری تقاضای فضای پارک را بهینه کرده است. به جای کار وقت‌گیر جمع‌آوری و ورود اطلاعات به صورت دستی، هواپیماهای بدون سرنشین که به دوربین مجهز هستند کار تولید تصاویر ویدئویی از مناطق تحت آزمایش را انجام می‌دهند.

در عین حال با استفاده از هوش مصنوعی ارزیابی و تجزیه و تحلیل داده‌ها نیز پیشرفت‌هایی داشته است. محققان در حال توسعه یک الگوریتم یادگیری عمیق و آموزش یک شبکه عصبی مصنوعی برای شناسایی دقیق تمام وسایل نقلیه موجود در تصاویر هستند.

به منظور کمک به الگوریتم برای تمایز بین اتومبیل‌های پارک شده و در حال حرکت، منطقه‌ی تحت آزمایش به پارکینگ‌های موجود محدود شده است. الگوریتم تصاویر یک پارکینگ خاص را تجزیه و تحلیل می‌کند و تمام وسایل نقلیه پارک شده در آنجا را علامت‌گذاری می‌کند. بر این اساس سیستم می‌تواند تعداد وسایل نقلیه پارک شده را بارها و بارها اندازه‌گیری کرده و بدین ترتیب میزان استفاده از فضای پارکینگ فعلی را محاسبه کند.

اما سوال این است که مقامات دولتی چگونه می‌توانند از هوش مصنوعی بهره‌مند شوند؟ هوش مصنوعی در حال حاضر به طور گسترده در محیط‌های صنعتی پذیرفته شده و استفاده از آن یک امر عادی است. استفاده از هوش مصنوعی جهت تعیین میزان تقاضا برای فضای پارک نمونه‌ی خوبی است که نشان می‌دهد هوش مصنوعی می‌تواند برای شهرداری‌ها مزایای اساسی داشته باشد.

الگوریتم تهیه شده در این پروژه بطور خودکار میزان استفاده از فضای پارک موجود را محاسبه می‌کند. این امر به طور قابل توجهی زمان و هزینه‌های مورد نیاز برای جمع‌آوری دستی اطلاعات مربوط به فضای پارک را کاهش می‌دهد، در نتیجه مشکلات پارکینگ در مناطق شهری با سرعت بیشتری حل خواهد شد. کمپانی Fraunhofer IAO مایل است تا سیستم خود که بر پایه هوش مصنوعی استوار است را به عنوان یک سرویس دیجیتال به شهرداری‌ها ارائه کند.

دکتر Bernd Bienzeisler، رئیس مرکز تحقیقات و نوآوری سیستم‌های شناختی در Fraunhofer IAO می‌گوید: “الگوریتم تجزیه و تحلیل خودکار تصاویر هوایی ما به راحتی تصویری سریع و مقرون به صرفه از فضای پارک خیابان‌ها در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌دهد که شهرداری‌ها می‌توانند با استفاده از این داده‌ها برای رفع مشکلات اقدام کنند.”

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/a1bZd

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.