استفاده از هوش مصنوعی در حوزه مالی، راه حل مشکل قاچاق انسان!

تکنولوژی دنیای جدیدی برای اهداف خوب و بد ایجاد کرده‌است. بعضی از آن‌ها مجرمان را قادر می‌سازند که در سطحی که قبلاً وجود نداشت بود کار کنند، اما متوقف‌کردن این مجرمان نیز اغلب تنها به کمک فن‌آوری ممکن است. با سرعت زیاد رشد تکنولوژی، امروزه دستگیری تبهکاران توسط ابزارهای هوشمند میسر می‌شود.
امروزه برخی از مهم‌ترین نگرانی‌های کیفری به حوزه دیجیتال منتقل شده‌اند. در نتیجه، عدالت سایبری می‌تواند شکل یک مسابقه تسلیحاتی را به خود بگیرد. فناوری‌های هوشمند ممکن است به مجرمان اجازه دهند تا در وهله اول از دست قانون فرار کنند، اما با پیشرفت فن‌آوری‌های امنیتی، دستگیری آن‌ها آسان‌تر شده‌است. قاچاق انسان یکی از جرایمی است که از نظر تاریخی هم چالش برانگیز است. مجرمانی که مرتکب این جرم می‌شوند بارها و بارها از دست مراجع قانونی فرار کرده‌اند، اما به لطف ابزارهای جدیدی مانند هوش مصنوعی (AI) این روند تغییر کرده‌است.

یک نگرانی جهانی در حال رشد

قاچاق انسان که به نام برده‌داری در دنیای مدرن نیز شناخته می‌شود، مسئله‌ای گسترده و جدی است. حدود 40.3 میلیون نفر قربانی این جنایت هستند و حدود یک چهارم از این آمار را کودکان تشکیل می‌دهند. اگر چه بیشتر این آمار ممکن است بدون آگاهی مردم رخ دهد، اما این جنایات در هر گوشه جهان حتی در آمریکا نیز اتفاق می‌افتد.
متاسفانه، به دلیل پیشرفت‌های فناوری، قاچاق انسان نیز رشد زیادی داشته است. یکی از دلایل اصلی این رشد، فن‌آوری‌های مالی مدرن هستند. انواع پرداخت‌های دیجیتالی، قاچاقچیان را قادر ساخته که بتوانند سرمایه‌های غیرقانونی خود را با سهولت و امنیت بیشتر پولشویی کنند تا جایی که ردیابی آن‌ها از طریق حساب‌های بانکی‌شان غیر ممکن شود.
برده‌داری مدرن به صنعت عظیمی تبدیل شده‌است که ارزش آن در سال ۲۰۱۸ در حدود ۱۵۰ میلیارد دلار برآورد شده‌است. ممکن است فکر کنید ردیابی درآمدی در این ابعاد آسان است، اما به دلیل وجود انواع گزینه‌های مالی دیجیتال، تقریبا غیرممکن شده‌است. البته غیر قابل ردیابی بودن منابع مالی تنها کمک تکنولوژی به این افراد برای فرار از دست قانون نبوده است.

مشکل در کمک به قربانیان قاچاق

یکی از بزرگ‌ترین موانع کمک به قربانیان قاچاق، شناسایی و یافتن مکان آن‌ها است. قاچاقچیان در عملیات خود محتاط هستند، اما یک فاکتور مهم در این میان محیط دیجیتال مدرن است. دنیای آنلاین به حدی عظیم است که مجرمان به راحتی می‌توانند در آن پنهان شوند. امیلی کندی، خالق برنامه ضد قاچاق Traffic Jam اظهار داشت که با استفاده از روش‌های ردیابی سنتی و داشتن مقادیر انبوهی از داده‌ها به صورت آنلاین، ردیابی قربانیان سخت‌تر خواهد شد. ممکن است به نظر برسد که داشتن یک مجموعه داده بزرگ ردیابی را آسان‌تر می‌کند، اما ثابت شده که در این زمینه اطلاعات زیادی برای مرتب‌سازی وجود دارد.

یافتن اطلاعات مورد نظر در میان انبوه داده‌های آنلاین می‌تواند مانند یافتن یک سوزن در انبار کاه باشد. مرتب‌سازی تمام این داده‌ها ممکن است زمان قابل توجهی به طول بی‌انجامد، در حالی که مقامات قضایی می‌توانند از این زمان برای انجام کارهای عملی بیشتر و مفیدتری استفاده کنند. هر یک دقیقه‌ای که به جستجوی این داده‌ها پرداخته می‌شود، یعنی قربانیان قاچاق انسان یک دقیقه بیشتر در معرض خطر هستند.

هوش مصنوعی چگونه با قاچاق انسان مبارزه می‌کند؟

خوشبختانه برای مشکل قاچاق انسان یک راه حل پیدا شده‌است. اطلاعاتی که زمانی قاچاقچیان انسان را پنهان می‌کرد، اکنون به لطف هوش مصنوعی می‌تواند برای شناسایی و دستگیری آن‌ها استفاده شود. یک سیستم قدیمی ممکن است نتواند تمام این اطلاعات را پردازش کند، اما سیستمی بر مبنای هوش مصنوعی قادر است از این اطلاعات استفاده کند.
سیستم‌های یادگیری ماشین می‌توانند مقادیر انبوهی از اطلاعات را در لحظه ضبط و تحلیل کنند. با نزدیک شدن این سیستم‌ها به هوش مصنوعی عمومی، برنامه‌هایی که می‌توانند برای خودشان فکر کنند، بسیار کاربردی‌تر خواهند شد. سیستم‌های پیشرفته هوش مصنوعی می‌توانند خود را آموزش دهند تا در شناسایی گرایش‌های خاص و نقاط مشترک بهتر عمل کنند.
کندی در مورد تجربه خود در مورد استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به قربانیان قاچاق گفت: “تصاویر کامپیوتری می‌توانند الگوهای یکسان را در بسیاری از عکس‌های مختلف تشخیص دهند.” با استفاده از این فن‌آوری، او و همکارانش توانستند به مراجع قانونی در یافتن قربانیانی که قاچاقچیان در یک اتاق هتل مشترک برایشان تبلیغ کرده بودند، کمک کنند.
فناوری بینایی ماشین به هوش مصنوعی اجازه می‌دهد چهره‌ها را تشخیص دهد، حتی اگر با گذشت زمان تغییر کرده باشند. کندی و مقامات مراجع قانونی دریافتند که می‌توانند از برنامه Face Search او برای یافتن قربانیان از روی عکس‌های قدیمی‌شان استفاده کنند. در حالی که افسرهای انسانی نمی‌توانستند قربانیان را پس از پیری و تغییر در مدل مو و آرایش تشخیص دهند، هوش مصنوعی می‌توانست این کار را با دقت زیادی انجام دهد.

فناوری هوش مصنوعی در حوزه مالی

دقیقاً همانطور که فناوری‌های مالی فرار قاچاقچیان از قانون را آسان‌تر می‌کند، هوش مصنوعی نیز به مقابله آن‌ها کمک می‌کند. برنامه های یادگیری ماشین می‌توانند از طریق شناسایی ارتباط بین حساب‌های به ظاهر غیر مرتبط و معاملات، موارد پولشویی را پیدا کنند. هرچه این سیستم‌ها موارد بیشتری را شناسایی کنند، در شناخت موارد پولشویی نیز بهتر عمل می‌کنند.
یافتن رفتار مشکوک در حساب‌های پراکنده برای الگوریتم‌های سنتی و حتی برای انسان می‌تواند وقت‌گیر یا تقریباً غیرممکن باشد، در حالی که هوش مصنوعی می‌تواند سیگنال‌های قرمز را سریع‌تر و با دقت بیشتری تشخیص دهد. این سیستم با در اختیار داشتن داده‌های بیشتر، می‌تواند پیشرفت بیشتری نیز داشته باشد.
سازمان‌هایی مانند اداره امور مالی انگلستان پتانسیل هوش مصنوعی مالی در مبارزه با جرائم را شناسایی کرده‌اند. در نتیجه، اخیراً فشارهایی برای انجام اقدامات واحد به وجود آمده است. اگر بانک‌ها و موسسات قانونی اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند، این سیستم‌های ردیابی حساب می‌توانند با شدت بیشتری به مبارزه با قاچاق انسان بپردازند.

 

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/HLeeT

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

پردازش‌متن در کابین هواپیما
پردازش متن

استفاده از فناوری پردازش متن در کابین هواپیما از فشار بارهای اضافه در بر روی خدمه پرواز و کابین می‌کاهد

پردازش متن در کابین هواپیما می‌تواند باعث کاهش چشم‌گیر حوادث هوایی شود. گرچه در سال‌های اخیر، کمتر شاهد حوادث تلخ هوایی بوده‌ایم، اما وقتی اتفاق

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.