استفاده از هوش مصنوعی در چت بات ها چه مزیت هایی دارد؟

با توجه به این که چند سالی است در کسب و کارهای بزرگ استفاده از چت بات هوشمند دارای هوش مصنوعی به یک ترند تبدیل شده است، حالا نیز وقت آن است پای این چت بات های هوشمند به کسب و کار های ایرانی و وب سایت ها و اپلیکیشن های موبایل داخلی باز شود.

اما سوال اصلی که ایجاد می شود آن است که چت بات های هوشمند چه مزیت هایی را می توانند برای کسب و کارها به ارمغان داشته باشند؟ در این مقاله قصد داریم تا به این سوال بپردازیم و پاسخ مناسب آن را بیابیم.

چت بات های دارای هوش مصنوعی چه هستند؟

در چند سال اخیر تکنولوژی با سرعت چشمگیری در حال پیشرفت است و به نظر می رسد که رابط های مبتنی بر صوت و دیالوگ محور، به رقابت با همتایان قدیمی خود برخواسته اند. البته این تغییرات و پیشرفت تکنولوژی آنچنان با زندگی انسان ها عجین شده است که استفاده از آن ها تا حدودی به نُرم تبدیل شده. برای مثال استفاده از دستیارهای هوشمند مانند الکسا و سیری یا دستیار هوشمند گوگل. اما ما در این مقاله می خواهیم جنبه کاربردی تر از این رابط های مکالمه ای را به طور اختصاصی برای کسب و کار ها بیان کنیم.

چند سالی می شود که با وجود اپلیکیشن های جذاب مختلف تمرکز اصلی کاربران از کامپیوتر و لپ تاپ ها به سمت گوشی های هوشمند تغییر جهت داده است. امروزه به دلیل اینکه گوشی های هوشمند به ابزاری جدا نشدنی از زندگی افراد تبدیل شده، صاحبان کسب و کارها نیز باید تغییرات به خصوصی را در ارتباط خود و کاربرانشان ایجاد کنند.

علاوه بر کوچ کاربران از دسکتاپ به گوشی های هوشمند، مسئله دیگری که باید مورد توجه کسب و کارها قرار بگیرد، پیشی گرفتن تعداد کاربران پیام رسان ها نسبت به کاربران شبکه های اجتماعی می باشد. این امر باید باعث شود تا کسب و کارها شکل جدیدی به فرآیند ارتباط با مشتریان و یا کاربران خود بدهند. کاربر امروزی نسبت به با کاربر دیروزی، به مراتب در انتخاب هایش متفاوت تر و هوشمند تر عمل می کند و لازم است تا کسب و کارها نیز به همین میزان انعطاف و هوشمندی داشته باشند. علاوه بر این ها محرک دیگری که برای تغییر کسب و کارها وجود دارد، رقابت است. اگر شما نتوانید آن چه که مخاطبتان می خواهد را برآورده کنید، زودتر از آنچه که فکر می کنید با رقیبی دیگر که به خوبی توانسته انتظار آن ها را برآورده کند جایگزین خواهید شد.

به همین دلیل یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید، نحوه پشتیبانی شما از مشتریانتان است. در دنیای امروز، مشتری هیچگاه نباید برای شما صبر کند و به همین دلیل مسئله در دسترس بودن شما برای مشتری نیز پر اهمیت تر می شود. در مواقعی مثل این راهکارهای سنتی جوابگوی نیاز های شما نیستند و شما باید به سراغ فناوری های جدید همانند هوش مصنوعی بروید. پشتیبانی شما نیز باید توسط یک عامل هوش مصنوعی مانند چت بات هوشمند انجام شود.

در مقاله های قبلی در مورد چت بات های هوش مصنوعی صحبت کردیم اما به طور کلی چت بات های هوشمند یا چت بات های هوش مصنوعی، چت بات هایی دارای هوش هستند. این چت بات ها می توانند در هر بستر قابل چت، همانند وبسایت کسب و کارها و یا اپلیکیشن های پیام رسان و…، در هر ساعت از شبانه روز به کاربران شما خدمات ارائه دهند و به پشتیبانی از آن ها بپردازند. این چت بات ها قادرند بدون نیاز به عامل انسانی، صحبت های مشتری شما را درک کرده و نکات و یا نیازهای آن ها را از این صحبت ها استخراج کنند و به فراخور اطلاعات بدست آمده پاسخ مناسب را به آن ها ارائه دهند.

به این ترتیب، کاربر به آن چه که مد نظر دارد می رسد. برای مثال به جای اینکه کاربر در سایت یک فروشگاه به دنبال یک مدل کفش باشد، مشخصات مدل مورد نظر خود را با چت بات هوشمند آن وبسایت در میان گذاشته و چت بات نیز از میان کفش های موجود در فروشگاه همان مدل و یا مشابه آن ها را به او نمایش داده و در صورت رضایت کاربر حتی می تواند خرید را برای او نهایی کند.

پشتیبانی مشتریان از طریق چت بات های هوشمند به دلیل همیشه در دسترس بودن و مکالمه محور بودن آن ها، به زودی هم از سمت کسب و کار ها و هم از سمت کاربران آن ها به محبوبیت بسیاری دست خواهد یافت.

چرا باید از هوش مصنوعی در چت بات ها در کسب و کارمان استفاده کنیم؟

در بازار امروزی به نظر می رسد که رفته رفته چت بات های هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی به محبوبیت بیشتری برسند و انتظار می رود تا در آینده ای نزدیک این چت بات های مکالمه محور، جایگزین همتایان قدیمی خود در وبسایت ها، اپلیکیشن ها و… شوند.

البته نکته ی مهم این است که این چت بات های هوشمند و قادر به مکالمه قرار نیست تنها به پشتیبانی از کسب و کار ها محدود شوند. قرار است در آینده شاهد حضور این چت بات ها در خانه، ماشین، مراکز تماس، بانک ها و حتی بیمارستان ها باشیم. بر اساس تخمین های برآورد شده، انتظار می رود ارزش چت بات های مبتنی بر هوش مصنوعی در بازار جهانی از 4.2 میلیارد دلار در سال 2019 به 15.7 میلیارد دلار تا سال 2024 برسد. یعنی چیزی حدود 30.2 درصد رشد در ارزش آن ها. در نمودار زیر می توانید شاهد میزان رشد ارزش چت بات های هوشمند در مناطق مختلف جهان، به تفکیک سال های پیش رو باشید.

ارزش مادی چت بات ها در سال های آینده

تا به امروز دو ترند در دنیای تکنولوژی وجود داشته که باعث چنین رشدی در ارزش چت بات ها خواهد شد:

  1. توسعه و پیشرفت پلتفورم های پیام رسان که باعث شده تا فرصت های جدیدی برای کسب و کارهای مختلف، با استفاده از چت بات های هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی که از طراحی مناسبی برخوردار هستند، ایجاد کند. باید توجه داشته باشید که در حال حاضر با وجود محبوبیت بیشتر پلتفورم های پیام رسان نسبت به شبکه های اجتماعی، این پلتفورم ها قادرند تا کاربران فعال بیشتری را به سمت کسب و کار شما سرازیر کنند. (4.1 میلیارد کاربر پیام رسان ها در برابر 3.4 میلیارد کاربر در شبکه های اجتماعی).
  2. توسعه گجت ها و دستیارهای هوشمندی مانند الکسا، گوگل و یا سیری باعث می شود تا در صورت استفاده مناسب از تکنولوژی، برای کسب و کارها فرصت های مناسبی را ایجاد شود تا کاربران بیشتری را جذب پلتفورم های خودشان نمایند. این مسئله موجب می شود تا در آینده ای نزدیک استفاده از چت بات های هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی بر روی پیام رسان ها، به نقطه تعامل اصلی کسب و کارها و کاربرانشان تبدیل شود.

مفهوم چت بات های دارای هوش مصنوعی، به نسبت سال های زیادی است که بیان شده اما روش های استفاده از آن بسیار پیچیده تر می باشد و به طور کلی استفاده از آن ها به چند سال اخیر باز می گردد. در ادامه به معرفی مزیت هایی که چت بات های دارای هوش مصنوعی قادر است برای یک کسب و کار به ارمغان بیاورد، اشاره می کنیم.

مزیت های چت بات های دارای هوش مصنوعی

قابلیت هایی که چت بات های هوشمند دارای هوش مصنوعی، که قادر به انجام مکالمه و هدایت آن می باشند، می توانند به یک کسب و کار بدهند، بسیار خارق العاده است. در ادامه به بررسی چند مورد از مزیت های مهم آن ها می پردازیم.

مزیت استفاده از چت بات های دارای هوش مصنوعی

با چت بات های دارای هوش مصنوعی در تراز با اهداف کسب و کارتان حرکت کنید

میزان داده و اطلاعاتی که امروزه هر کسب و کار می تواند از مشتریان و یا جامعه هدف مورد نظر خود بدست بیاورد، بسیار زیاد است و روز به روز نیز بر مقدار این داده ها افزوده شده و گسترده تر می شوند. هر کسب و کاری، در ابتدای راه اندازی با یک هدف و چشم انداز شروع به کار می کند و نمی تواند برای چالش های خود به دنبال یک راه حل کلی باشد و از راه های از پیش تعیین شده استفاده کند. این جاست که هوش مصنوعی می تواند به کمک هر کسب و کاری بیاید و راه حل های مناسب سازی شده با آن کسب و کار را ارائه دهد. یکی از راه حل هایی که کسب و کاری را در موازات هدفش همراهی می کند، چت بات ها هستند. زیرا این چت بات ها قادر هستند دقیقا آن چه که هدف شما هست را به مشتری ارائه دهند و با شخصی سازی پیشنهادات به مشتری و باعث می شود تا دقیقا نیازهای او را برآورده کند و هدف نهایی کسب و کار شما به خوبی نمایان شود.

تبدیل یک صحبت یک طرفه یه مکالمه ای دو طرفه به کمک چت بات های دارای هوش مصنوعی

به جای استفاده از چت بات های معمولی و ارائه یکسری جواب های از پیش تعیین شده و مکالمه ای یک طرفه به مشتریان، که ممکن است حتی باعث سردرگمی آن ها شود، می توان از چت بات های دارای هوش مصنوعی استفاده کرد که صحبت های مشتریان را درک کرده و متناسب با نیاز های آن ها پاسخ دهند. این امر نه تنها باعث رضایت مشتری خواهد شد، بلکه با تبدیل مکالمه ای یک طرفه به یک مکالمه دو طرفه، اعتماد و اطمینان خاطر او را نیز جلب کرد.

جلب اعتماد کاربرانتان به کمک چت بات های دارای هوش مصنوعی

با استفاده از فضایی که مشتری شما به آن عادت دارد (محیط یک پیام رسانی که همیشه از آن استفاده می کند) و ارتباط با آن ها از این طریق، بنای اعتماد آن ها به کسب و کارتان را استوار تر بسازید. ایجاد ارتباط در محیطی آشنا، به آن ها حس شنیده شدن نیاز هایشان از سمت کسب و کار شما، مهم بودن و پشتوانه داشتن را می دهد و باعث ایجاد حس قدردانی درون مشتریان می شود. از این طریق شما می توانید روز به روز دایره مشتریان وفادار خود را افزایش دهید و حتی اعتماد افراد بیشتری را نیز جلب کنید.

باتاوا، چت بات هوشمند سازمانی شما

باتاوا، یک دستیار هوشمند سازمانی صوتی است که از آخرین تکنولوژی های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برخوردار است. این محصول به طور اختصاصی برای زبان فارسی تولید شده است و می تواند زبان فارسی را به طور کامل پردازش و درک نماید. باتاوا قابلیت آن را دارد که متناسب با نیازهای سازمان ها و کسب و کارهای مختلف شخصی سازی شود. باتاوا قادر است با کمک از داده های اطلاعاتی که از قبل آموخته، پاسخی درست به سوالاتی که از او می شود ارائه دهد.

همان طور که گفته شد متناسب با نیاز کسب و کار و یا سازمان، باتاوا قابلیت شخصی سازی دارد. اگر شما در کسب و کارتان نیاز به چت باتی عمومی دارید که به صورت 24 ساعته پاسخگوی مشتریان و یا مراجعه کنندگانتان باشد، باتاوا می تواند این کار را برای شما انجام دهد. باتاوا محصولی بسیار ضروری برای کسب و کارهاست که می توانید با هزینه کم، پاسخگوی نیازهای مشتریانتان باشد به طوری که دیگر نیازی به نیروی انسانی نداشته باشید.

باتاوا دارای این قابلیت های به خصوص می باشد:

  • قابلیت درک متن محاوره ای
  • قابلیت انتقال ارتباط به اپراتورهای انسانی در صورت نیاز
  • ارائه پاسخ مناسب در قالب متن، تصویر، ویدئو، نقشه و …
  • بهره مندی از دایره واژگان (فرهنگ لغت) بسیار وسیع (بالای 270 هزار لغت)

مهم تر از همه اینکه باتاوا محصولی بومی است که در داخل کشور، متناسب با نیازهای داخلی تولید شده و توسعه داده شده است. کسب و کارهای داخلی در هر زمینه ای و سازمان های مختلف می توانند از این دستیار هوشمند متناسب با نیازهایشان در بخش های مختلف استفاده نمایند.

اگر می خواهید از محصول باتاوا استفاده کنید و یا درخواست دموی محصول را دارید به اینجا مراجعه کنید.

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/m7g1G

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

دیف‌بات
اخبار هوش مصنوعی

دیف‌بات (diffbot)، هوش مصنوعی باهوش‌تر

دیف‌بات (Diffbot) برای ایجاد یک هوش مصنوعی باهو‌ش‌تر تلاش می‌کند که تفاوت میان حقیقت و اطلاعات غلط را دریابد انتظار می‌رود دیف‌بات (Diffbot) با خواندن

حملات سایبری مبتنی بر هوش مصنوعی
اخبار هوش مصنوعی

ایجاد حملات سایبری مبتنی بر هوش مصنوعی

حملات سایبری مبتنی بر هوش مصنوعی: تهدید جدی برای سیستم‌های آسیب‌پذیر هوش مصنوعی تکنیک‌های جدیدی را برای حمله به سیستم‌های آسیب‌پذیر همراه با تقویت روش‌های

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.