هوش مصنوعی در حال بهبود مکالمات دستیار گوگل (Google Assistant)

برای اینکه دستیار گوگل (Google Assistant) واقعا به کاربران در کارهای روزانه کمک کند، باید بتواند کاربر انسان را درک کند. این بدین معناست که نه تنها باید کلماتی که می‌گویید را درک کند بلکه باید معنای پشت آن‌ها را نیز تشخیص دهد. به همین دلیل، دستیار باید با سبک گفتار شما بدون نیاز به دستورات صوتی با استفاده از کلمات خاصی به ترتیبی درست، سازگار شود. با این حال، درک گفتار کلامی، با توجه به زمینه بسیار متفاوتی که اکثرا از فردی به فرد دیگر استفاده می‌شود، چالش انگیز بودن آن را ثابت می‌کند. با این حال مانع دیگری توسط کلماتی به وجود می‌آید که متفاوت به نظر می‌رسد اما مثل هم تلفظ می‌شوند. مانند دو نام. گوگل با تمرکز بر آموزش دادن دستیار گوگل برای شناسایی نام‌های منحصر به فرد، شروع به حل این مسئله کرده است.

در دو مقاله دیگر با نام‌های “مزایایی دستیار هوشمند سازمانی” و “استفاده از دستیار هوشمند در اپلیکشن‌ها” در مورد دستیار هوشمند توضیح دادیم.

گوگل، حل مشکل کاربران در تلاش برای استفاده از دستیار به جهت انتخاب یکی از مخاطبین خود را به صورت ویژه، هدف قرار داده و دستیار برای انتخاب درست مخاطب، تلاش می‌کند. در عوض، گوگل انتظار دارد که ویژگی دستیار، تا حد امکان نام افراد به خصوص نام‌هایی که کمتر متداول هستند را تشخیص داده و به دقت بیان کند. در طول چند روز آینده، کاربران قادر خواهند بود به دستیار گوگل آموزش دهند که چطور نام مخاطبینتان را بر اساس نحوه تلفظ آن نام‌ها توسط شما، به درستی تلفظ و شناسایی کند. دستیار این کار را با به خاطرسپاری تلفظ اسم توسط شما بدون ضبط صحبت شما، انجام خواهد داد. این ارتقاء، توانایی این ابزار برای درک نام‌های مخاطبینی که در آینده بیان می‌کنید را بهبود می‌بخشد. در آغاز، به زبان انگلیسی در دسترس خواهد بود و گوگل امید دارد که زبان‌های دیگری را نیز به زودی اضافه کند.

 
همچنین، گوگل بهبود ویژگی تایمر دستیار را اعلام کرده است. این تغییر با هدف اجازه دادن به کاربران برای تنظیم چندین تایمر به طور همزمان و همچنین تنظیم و لغو یک تایمر با استفاده از انواع مختلف واژگان، ایجاد می‌شود. به این طریق، کاربران راحت‌تر می‌توانند یک تایمر را بدون اینکه نگران استفاده از واژگان ثابتی در دستورات خود باشند، فعال و متوقف نمایند. باز هم، گوگل بر اولویت قرار دادن تشخیص متن به منظور صرفه جویی در زمان کاربران در زمان استفاده از دستیار تاکید دارد. وقتی این ابزار بتواند حتی متن‌های متنوع را درک کند، هوش مصنوعی می‌تواند به بهترین شیوه‌ی ممکن، نیازهای کاربر را برآورده کند.
 
 
از دید فنی، مهندسان گوگل مدل‌های NLU دستیار را کاملا بازسازی کرده‌اند تا به ابزار در درک بهتر متن و همچنین افزایش “دقت مرجع” یا توانایی تشخیص هدفی که در پس دستور صادر شده است، کمک کنند. این توسعه‌ی جدید از فناوری یادگیری ماشینی تولید شده در سال 2018 نشات می‌گیرد و برای جستجو در گوگل پیاده‌سازی شده و درک همه‌ی کلمات جستجو شده مربوط به یکدیگر به جای یک کلمه در هر بار را موجب می‌شود. دستیار گوگل اکنون می‌تواند با دقتی نزدیک به 100% برای هم آلارم و هم تایمر، پاسخ دهد.
اگر این مطلب را دوست داشتید پیشنهاد میکنم مقاله مقایسه دستیار صوتی گوگل و موزیلا را نیز مطالعه کنید.

منبع: techx plore

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/xZFjI

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.