شخصی‌سازی در Taskbar (نوار وظیفه) جدید ویندوز 10

مایکروسافت به تازگی نوار وظیفه (Taskbar) جدید ویندوز 10 را منتشر کرده که براساس هر کاربر، شخصی‌سازی شده است. این نواروظیفه، محتوایی با کیفیت بالا براساس اخبار و علاقه‌مندی‌ها را با یک کلیک یا ضربه ارائه می‌دهد.

این شرکت امیدوار است این بروزرسانی را در طی ماه‌های آینده سال 2021 توسعه دهد. آن‌ها شکل گیری این ایده در این نوار وظیفه را برای آگاهی از اینکه کاربران به طور معمول، برای اهدافی مانند (چک کردن زمان، آب و هوا و اخبار بروز)، به دستگاه خود رجوع می‌کنند، گزارش کردند. از آن‌جا که بسیاری از این تحولات روزانه تغییر می‌کنند، مایکروسافت روشی آسان برای کاربران در جهت آگاهی سریع از وقایع جدید را ارائه داده است.

تا چند سال دیگر پیش بینی وقوع طوفان‌ها با استفاده از هوش مصنوعی انجام می‌شود و شما می‌توانید از طریق Taskbar ویندوز از پیش بینی‌ها اطلاع پیدا کنید.

برای مبتدیان، آیکن آب و هوای موجود در نوار وظیفه، آب و هوای فعلی را در لحظه نشان می‌دهد. همچنین، آیکنی که در کنار آن وجود دارد، آخرین محتوای اخبار، ورزش، سهام و ترافیک را نشان می‌دهد. این دو ویژگی کاربر را قادر می‌سازد تا بدون جابجایی مداوم میان برنامه‌های مختلف موجود در دستگاه‌شان، به سرعت به محتوای مورد نظر دسترسی پیدا کنند. همین‌طور، حتی اگر زمان کمی برای مطالعه‌ی بخشی از محتوا، از قبیل اخبار بروز داشته باشید، این نوار وظیفه جدید به شما امکان ذخیره این محتوا برای بعد و حتی به اشتراک‌گذاری این مطلب را به شما می‌دهد.

از نظر طراحی، کاربران می‌توانند از کارت‌های اطلاعاتی برای تنظیم اینکه کدام بروزرسانی هواشناسی نمایش داده شوند، استفاده کنند. بسته به اینکه کاربران، چقدر از فضای نوار وظیفه را می‌خواهند ذخیره کنند، حتی می‌توانند این ویژگی هواشناسی را به گونه‌ای تنظیم کنند که به جای متن، تنها به شکل یک آیکن نمایش داده شود. همچنین، محتوای مد، مالی، ورزشی، ترافیک و آب و هوا را می‌توان با استفاده از کارت‌های اطلاعاتی شخصی‌سازی کرد.

اگر کاربر تمایل به مشاهده‌ی محتوای بروزشده ندارد، به راحتی می‌تواند آیکن هر یک از آن‌ها را خاموش کند. درواقع، می‌تواند این ویژگی را براساس علاقه‌مندی‌های شخصی خود شخصی‌سازی کند. مدیریت علاقه‌مندی‌ها، با واردکردن محتوا تنها از یک فضای محتوایی که کاربر در هنگام راه‌اندازی اولیه‌ی نوار وظیفه (Taskbar)، تنظیم می‌کند، کار می‌کند. کاربر می‌تواند برای آیکن‌هایی که فعال کرده است، آخرین بروزرسانی‌ها را درمورد محتوای مربوطه با قرار دادن موس بر روی خود آیکن مشاهده نماید.

درحالیکه تحولات چند ماهی طول می‌کشد تا کامل شود، مایکروسافت قصد دارد از اخبار و بروزرسانی‌های جالب در عرض چند هفته آینده رونمایی کند. تا آن زمان، تیم‌های توسعه به تشویق و توجه به بازخوردهای کارمندان خود و همچنین عموم مردم از طریق Feedback Hub، ادامه خواهند داد.

منبع:techxplore

 

5/5 - (2 امتیاز)
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/h8Fxf

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.