تغییراتی که به وسیله هوش مصنوعی در زندگی ما ایجاد شده است!

تغییر زندگی با هوش مصنوعی : چگونه هوش مصنوعی زندگی ما را تغییر می‌دهد

هوش‌مصنوعی برای بسیاری از افراد مفهومی مبهم است. برخی از مردم، آن را با فانتزی‌هایی شبیه می‌دانند که تنها با عینک‌های واقعیت مجازی ممکن می‌شود و یا باعث حرکت اتوموبیل‌های خودران می‌شود. برخی دیگر از آن وحشت دارند و آن را موجب حکومت دیکتاتوری غول‌های فناوری مانند فیسبوک، گوگل، اپل و آمازون می‌دانند.

واقعیت این است که ما شاهد عمیق‌ترین تغییرات ایجاد شده توسط هوش مصنوعی خواهیم بود و این فرآیندی است که توقف‌ آن امکان‌ناپذیر خواهد بود. حال پرسش اینجاست که چگونه با این حجم از تغییر کنار بیاییم و چگونه می‌توان هوش مصنوعی را مدیریت کرد.

این موضوع سومین نشست آنلاین این هفته InScience / Maastricht در هلند است که شامل مستند، سخنرانی‌ها و مصاحبه‌ها با کارمندان دانشگاه ماستریخت (Maastricht) است.

تغییرات توسط هوش مصنوعی

تغییرات ایجاد شده توسط هوش مصنوعی : لذت شکار در لحظه (Hunting Hedonia)

این همایش و نشست آنلاین با یادآوری فیلم Hunting for Hedonia آغاز می‌شود. آنلیان دویتس (Annelien Duits) متخصص مغز و اعصاب بیمارستان دانشگاه ماستریخت هلند نیز به عنوان مهمان روز اول در این نشست آنلاین شرکت می‌کند.

Hunting for Hedonia فیلمی است درباره شبیه‌سازی عمیق مغزی (DBS). این فیلم نمایانگر عمیق‌ترین و انقلابی‌ترین تحول در علم اعصاب است که از آن برای درمان بیماران مبتلا به پارکینسون و افرادی که از افسردگی عمیق و دیگر اختلالات روانی رنج می‌برند، استفاده می‌شود.

در روز سه شنبه همین هفته (17 نوامبر 2020) در این همایش و نشست آنلاین، یک مستند در مورد الیور ساکس (Oliver Sacks)، متخصص مغز و اعصاب بریتانیایی نشان داده می‌شود که در آن، او درباره زندگی کاری خود و ایجاد تغییرات توسط هوش مصنوعی درست چند ماه قبل از مرگش در سال 2015 صحبت می‌کند. در هلند، ایلور ساکس به دلیل مشارکت در مجموعه تلویزیونی پرطرفدار در هلند با نام VPRO Een Schitterend Ongeluk (به معنای یک حادثه عالی) بسیار مشهور است.

همچنین در روز سه شنبه، مارکو یلیشیچ (Marco Jelicic)، روانشناس دادگاهی در دانشگاه ماستریخت سخنرانی و نویسنده کتاب (Hoe een CIA-hervond zijn geheugen en andere waargebeurde verhalen) به معنای چگونه یک مامور سیا حافظه و داستان‌های واقعی دیگر خود را بازیابی کرد، سخنرانی خواهد داشت.

تبعیض هوش مصنوعی

این همایش آنلاین، در روز چهارشنبه همین هفته (18 نوامبر 2020) با مستند تعصب درکدگذاری (CodedBias) به پایان می‌رسد. این مستند درباره یک پژوهشگر سیاه‌پوست با بازی Joy Buolamwini است که در آزمایشگاه MIT Media، بر روی پروژه چگونگی ایجاد تغییرات توسط هوش مصنوعی کار می‌کند. وی متوجه می‌شود که رایانه چهره (سیاه) وی را نمی‌شناسد. متعاقبا (در این فیلم)، در مورد چگونگی تبعیض هوش مصنوعی بین زنان و مردان و همچنین بین سفیدپوستان و رنگین‌پوستان بررسی می‌شود. پژوهش‌های وی (در فیلم) نشان داد که تبعیض در الگوریتم‌ها، که در مواردی خاص، به نوعی منعکس‌کننده تاریخ است، کاملا پنهان و ظریف است. مستند تعصب در کدگذاری (Coded Bais) تاکید می‌کند که چه نوع تصورات غلطی در مورد هوش مصنوعی وجود دارد و بر لزوم قانون‌گذاری در این زمینه تاکید می‌کند.

ایجاد تغییرات توسط هوش مصنوعی در راه است

این‌جا دقیقا حوزه تحقیقاتی کاتلین گابریلز (katleen Gabriels) است که به عنوان فیلسوف و استاد اخلاق رایانه‌ای در دانشگاه ماستریخت فعالیت می‌کند. یکی از تزهای وی این است که مردم تمایل دارند یا کاملا سیاه و یا کاملا سفید درباره هوش مصنوعی فکر ‌کنند. برخی بر این تصورند که این فناوری فوق‌العاده است و برخی دیگر آن را وحشتناک می‌دانند. ولی در حقیقت هوش مصنوعی جایی در وسط نهفته است. آنچه کاملا مسلم است، این است که هوش مصنوعی جامعه را به شدت تغییر خواهد داد و هنوز تحقیقات و قوانین زیادی برای اجرا در این زمینه وجود دارد.

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/8PsQ2

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

اپلیکیشن‌های تشخیص گفتار
اخبار هوش مصنوعی

اپلیکیشن‌های تشخیص گفتار خودکار (ASR) و آینده این بازار روبه رشد جهانی

بازار اپلیکیشن‌های تشخیص گفتار خودکار،  چشم‌انداز منطقه‌ای، استراتژی‌های رقابتی و پیش‌بینی‌های مقطعی از 2019 تا 2025 انتظار می‌رود بازار اپلیکیشن‌های تشخیص گفتار خودکار (ASR) در

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.