دستیار هوشمند فارسی باتاوا

حتما تا به حال ویدئوهای مختلفی که در مورد دستیارهای هوشمندی مانند الکسا آمازون، سیری اپل و… هستند را دیده‌اید. چند سالی می‌شود که دستیارهای صوتی به یکی از ترندهای جذاب تکنولوژی‌ در دنیا تبدیل شده‌اند و افراد زیادی از دستیار هوشمند استفاده می‌کنند. خوب نکته این‌جاست که تمام این دستیارهای هوشمند صوتی معروف که تا به حال به بازار جهانی عرضه شده‌اند، از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کنند. به همین دلیل نیاز است تا برای کاربران ایرانی یک محصول داخلی که تمرکز اصلی آن بر زبان فارسی باشد، طراحی شود. به همین دلیل ما قصد داریم در این مقاله یک دستیار صوتی فارسی را به شما معرفی کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

دستیار صوتی هوشمند چیست؟

منظور از دستیار صوتی هوشمند همان دستیار مجازی هوشمند (intelligent virtual assistant (IVA)) است که به دستیار شخصی هوشمند نیز معروف می‌باشد. دستیارهای هوشمند یک سیستم نرم‌افزار هستند که می‌توانند یک‌سری وظایفی را برای افراد انجام و یا خدماتی را به او ارائه دهند و یا به طور اختصاصی به سوالات افراد پاسخ دهند. برخی اوقات از واژه‌ی چت بات برای توصیف این دستیارهای هوشمند نیز استفاده می‌شود و می‌توان گفت چت‌بات‌های هوشمند آنلاین نیز به نوعی دستیار هوشمند محسوب می‌شوند.

دستیار مجازی هوشمند چیست؟

دستیارهای هوشمند به چند روش متفاوت با کاربر به تعامل می‌پردازند که این روش‌ها عبارتند از:

  • از طریق متن و به صورت چت، این گفتگو می‌تواند در بسترهای آنلاین چت مانند: وب‌سایت، پیام‌رسان‌ها، شبکه‌های اجتماعی و غیره انجام پذیرد.
  • به صورت صوتی مانند دستیارهای هوشمند صوتی معروفی همچون الکسا و سیری.
  • با گرفتن و بارگذاری تصاویر مانند دستیار هوشمند بیکسبی محصول سامسونگ.

یک دستیار صوتی چه کارهایی را می‌تواند انجام دهد؟

دستیارهای هوشمند، همان طور که از اسم‌شان پیدا است، قرار است همانند یک دستیار شخصی و باهوش در انجام کارهای مختلف به افراد کمک کنند. اما هنوز تا رسیدن به توانایی کامل این دستیارهای هوشمند مقداری فاصله داریم.

کاربردهای دستیار هوشمند

چند سال گذشته میزان استفاده از دستیارهای هوشمند بسیار کم بوده اما قابلیت‌ها و توانایی‌های دستیار صوتی هوشمند روز به روز در حال افزایش است و از دستیارهای هوشمند میتوان برای انجام کارهای مختلفی استفاده کرد.

  • برخی از دستیار های صوتی در مرکز تماس و پشتیبانی مشتریان کسب و کارها به کار گرفته می‌شوند تا به صورت اتوماتیک به پرسش‌ها و سوالات کاربران و مشتریان آن‌ها پاسخ دهند.
  • برخی از دستیارهای هوشمند صوتی، همانند گوگل هوم یا همان الکسای آمازون، در خانه‌ها به کار گرفته می‌شوند تا مدیریت سیستم‌های هوشمند خانگی را به عهده بگیرند و نیازهای مختلف افراد را در خانه‌هایشان رفع کنند.
  • برخی از دستیارهای هوشمند نیز بر روی رایانه و یا گوشی‌های هوشمند و غیره برای کاربرانشان کارهایی مانند جستجوی اینترنتی، خواندن و یا نوشتن ایمیل و پیام‌ها را انجام می‌دهند.

 

این دستیارها روز به روز در حال توسعه هستند و هر روزی که می‌گذرد به کاربردهای آن‌ها اضافه می‌شود و توانایی‌ها و قابلیت‌های بیشتری پیدا می‌کنند. همان طور که در ابتدا این دستیارهای هوشمند تنها به سوال‌های کاربرانشان پاسخ می‌دادند، اما امروز می‌توانند کارهایی مانند کنترل وسایل هوشمند خانه را به عهده بگیرند، یقینا در آینده نیز کاربردهای بسیار متنوع و گسترده‌تری نسبت به آن‌چه که امروز می‌توانند انجام دهند، خواهند داشت.

خدمات مشتریان به کمک دستیار مجازی هوشمند

مشاغل با استفاده از دستیار مجازی هوشمند می توانند فرآیند خدمات رسانی به مشتریان خود را به طرز چشمگیری بهبود بخشند. انتظار در صف‌های طولانی پشتیبانی تلفنی یا چت زنده، اغلب باعث می‌شود که مشتریان تصوری منفی از کسب و کار شما داشته باشند، دستیارهای مجازی زمان انتظار برای دریافت پاسخ را به طور کامل حذف کرده و می‌توانند در هر زمان به سوالات مشتریان پاسخ دهند. همچنین باعث کاهش بار کاری کارکنان و بهبود تجربه مشتری خواهد شد.

آیا دستیار هوشمند فارسی داریم؟

خوشبختانه هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های وابسته به آن پیشرفت خوبی در کشورمان داشته و چند سالی است که شرکت‌های داخلی در حوزه هوش مصنوعی شروع به فعالیت کردند و محصولات مختلفی در زمینه هوش مصنوعی تولید و به بازار ارائه کرده‌اند. ساخت یک دستیار هوشمند صوتی فارسی هم یکی از حوزه‌هایی بود که متخصصان هوش مصنوعی داخلی بر روی آن تمرکز کرده‌اند.

 

دستیار هوشمند فارسی

یکی از شرکت‌های داخلی فعال در حوزه هوش مصنوعی، عامر اندیش هوشمند است که دستیار هوشمند فارسی باتاوا را به بازار داخلی عرضه کرده است. دستیار هوشمند سازمانی باتاوا، یک دستیار متنی است که با استفاده از آخرین روش های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در زبان فارسی، به راحتی برای کاربردهای مختلف در سازمان‌ها قابل شخصی سازی است.

باتاوا به سازمان‌ها کمک می‌کند تا برای ارتباط 24 ساعته و کم هزینه با مشتریان و یا مراجعه کنندگانشان، دیگر نیازی به پاسخگوهای انسانی نداشته باشند و بتوانند با استفاده از داده های اطلاعاتی که از قبل آموخته‌اند پاسخی متناسب به مشتریان ارائه دهند. باتاوا می‌تواند به خوبی به عنوان یک ربات هوشمند پاسخگویی به مشتریان شما و پشتیبانی از آن‌ها را انجام دهد.

برای آشنایی بیشتر با محصول باتاوا می‌توانید به صفحه تماس با ما مراجعه کرده و با ارسال درخواست دمو رایگان، از دموی محصول متناسب با کسب و کار خود برخوردار شوید.

راهنمای استفاده از دستیارهای هوشمند

تکنولوژی چت‌بات‌ها چند سالی است که وارد بازار شده‌اند، اما به کار گرفتن چت بات‌های هوشمند برای ایجاد تعامل و ارتباط با مشتریان در کسب و کارها در چند سال گذشته رواج پیدا کرده است. انتظار می‌رود که استفاده کسب و کارها و سازمان‌ها از چت‌بات‌ها طی چند سال آینده رشد چشمگیری داشته باشد. در کتاب “کاربرد و مزیایی چت بات هوشمند” به چرایی استفاده کسب و کارها از چت بات می‌پردازیم و با مزایای چت بات هوشمند آشنا خواهیم شد. مزایایی فراتر از انتظار کاربران و اینکه چت بات چه کاربردهایی می‌تواند برای آن‌ها داشته باشد. البته این مسئله در مورد تکنولوژی‌های نوظهور و جدید قابل درک است و باید درک کرد که ممکن است استفاده از تکنولوژی‌های جدید در افراد باعث ایجاد نگرانی‌هایی شود. برای دانلود رایگان کتاب بر روی عکس کلیک کنید.

راهنمای شروع کار با چت بات ها

 

4.7/5 - (4 امتیاز)
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/mFG4Z

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

بهترین دانشگاه های هوش مصنوعی ایران
هوش مصنوعی

معرفی بهترین دانشگاه هوش مصنوعی ایران

هوش مصنوعی یکی از رشته‌های پر متقاضی در بین گرایش‌های موجود در سطح تحصیلات تکمیلی می‌باشد. در این مقاله قصد داریم بهترین دانشگاه هوش مصنوعی

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.