شرکت پاکتوم توانست تاثیر هوش مصنوعی را بر کسب کارهایی همانند والمارت و سایر خرده فروش‌ها اثبات کند!

یکی از بارزترین تاثیرات هوش مصنوعی درصنعت خرده‌­فروشی، کمک به مصرف­‌کنندگان در انتخاب محصولات مناسب هنگام خرید است. تاثیرات کمترشناخته شده هوش مصنوعی بر خرده­‌فروشان، در جایی اتفاق می‌­افتد که مصرف‌کنندگان آن‌ها را نمی‌بینند. فناوری جدید هوش مصنوعی شرکتی به نام پاکتوم، نمونه بسیار خوبی از نحوه تغییر خرده فروشی از داخل و خارج است.

تفاوت هوش مصنوعی در چیست؟

تفاوت هوش مصنوعی با دیگر فناوری‌ها در این است که این برنامه قادر به حل مسائل و اصلاح دائمی خود است. هوش مصنوعی، مانند افراد باهوش، قادر به کسب تجربه و پیشرفت است، این برنامه قادر به تشخیص اشتباه و یادگیری است تا در آینده این اشتباهات را تکرار نکند. جای تعجب نیست که این برنامه حتی نحوه رقابت در بین سازندگان AI را نیز تغییر می­‌دهد. به همین دلیل است که وقتی یک سیستم هوش مصنوعی اجرا می­‌شود، بلافاصله خودبه‌سازی را آغاز می­‌کند. تقریباً غیرممکن است که یک رقیب با یک برنامه معادل بتواند با این سیستم رقابت کند. سیستم هوش مصنوعی که یک سال زودتر اجرا شده دارای یک سال تجربه بیشتر در خودبه‌سازی خواهد بود و برنامه ایجاد شده بعدی هرگز قابل تطابق با آن نخواهد بود. این امر موجب هجوم بسیاری از کسب و کارها برای استفاده از برنامه‌­های هوش مصنوعی شده است. ریسک کار برای ورود به بازاری با سیستم‌های قدیمی بالا است.

چرا خرده­‌فروشی یکی از اهداف هوش مصنوعی است؟

صنعت خرده­‌فروشی، به عنوان نمونه در آمریکا، از تمام مواد اولیه موردنیاز برای اثبات هوش مصنوعی برخوردار است: به عنوان یک صنعت بسیار عظیم، با بیش از یک میلیون مکان فیزیکی، ۴۲ میلیون شغل (از جمله مشاغل وابسته)، تعاملات روزانه انسان با تعداد بیشمار و بیش از ۵ تریلیون دلار درآمد ایالات متحده. مقیاس در این سیستم مهم است زیرا تمام داده­‌های ایجاد شده توسط این حجم وسیع از فعالیت، تنها توسط یک ماشین پردازش می­‌شود. همچنین این صنعت کاملاً رقابتی است، بنابراین شرکت‌­های هوش مصنوعی که می­‌توانند به یک خرده فروش مزایایی ارائه دهند مشتریان بالفعلی پیدا خواهند کرد. همه این موارد باعث می­‌شود که صنعت خرده فروشی به یک آزمایشگاه عالی برای توسعه AI تبدیل شود.

استفاده از هوش مصنوعی در والمارت

میزان WMT والمات +۵ درصد و به عنوان بزرگترین خرده فروش در جهان، این شرکت را به مکانی مناسب برای آزمایش و توسعه سیستم­‌های جدید AI تبدیل کرده است. همچنین شهرت این شرکت به عنوان یک پیشرو در فناوری خرده فروشی به معنای این است که سیستم­‌هایی که در والمارت اجرا می­‌شوند دارای قدرت رقابتی بالا می­‌باشند و مورد توجه سایر مشتریان بالقوه قرار می­‌گیرند.

شرکتی به نام پاکتوم، که تعاملات خود را با والمارت در ایالات متحده آغاز کرد، دارای نرم افزاری است که قادر به قرائت قراردادها است، اولویت­‌های هر دو طرف توافق را درک، دستورالعمل‌های طرفین را ترکیب و به کمک چت‌­بات از طرف یکی از طرفین مذاکره می­‌کند. این سیستم زمانی‌که قراردادهای بی‌شماری با مبالغ نسبتاً کم وجود داشته باشد که در آن، مشارکت متخصصان گران قیمت برای انجام مذاکرات مجدد را توجیه نمی‌­کند، بهترین عملکرد را از خود نشان خواهد داد. یک شرکت بزرگ، به خصوص شرکت بزرگی به اندازه والمارت، دارای هزاران قرارداد و پارامترهای متعدد برای مذاکره است که برای به حداکثر رساندن منافع خود به آن‌ها نیاز دارد. پاکتوم تخمین می­‌زند که متوسط ​​چنین قراردادی به دلیل محدودیت زمانی در مذاکره اصلی، چیزی کمتر از ۵۰۰۰ دلار روی میز باقی نگذارد. نرم افزار پاکتوم به وقت و تلاش افراد اهمیتی نمی‌­دهد و تنها برای به حداکثر رساندن نتیجه کار می‌کند، جایی که یک طرف بدون صدمه زدن به طرف دیگر نمی­‌تواند معامله بهتری انجام دهد. نتیجه کارآمد پاکتوم ، نتیجه معامله را برای هر دو طرف به حداکثر می‌­رساند بنابراین وقتی پاکتوم کار خود را روی یک توافق به پایان می‌رساند، تمامی طرفین معامله رضایت خواهند داشت. این نرم افزار به هر دو طرف این امکان را می­‌دهد تا میزان سود و ضرر را با عدم دخالت نرم­‌افزار ارزیابی و اصلاح کنند.

استفاده از امکان مذاکره مجدد قراردادها توسط AI برای بهبود ارزش بسیار زیادی دارد و تقریباً هر شرکت بزرگی در جهان از آن استفاده می‌­کند. سرانجام، با آموزش بیشتر، این نرم افزار قادر خواهد بود حتی مذاکراتی در بالاترین سطح را به روش‌هایی انجام دهد که نتایج بهتری نسبت به آنچه که مردم بدون استفاده از آن انجام می‌­دهند حاصل شود. توانایی این نرم افزار در مدیریت همزمان هزاران مذاکره و معامله آن‌ها با یک‌دیگر، بدون در نظر گرفتن منافع انسانی خاص یا هرگونه پیش‌­داوری، روند ثروت را که می­‌تواند از سوی شرکت تجاری با قرارداد تولید شود افزایش می­‌دهد. تراویس جانسون، مدیر فن آوری تدارکات بین‌­اللمللی در والمارت، اذعان داشت که “استفاده از هوش مصنوعی در مذاکرات می­‌تواند به چندین سناریوی مذاکره در بسیاری از مناطق مختلف گسترش پیدا کند. ”

تنها والمارت نیست که از هوش مصنوعی استفاده می­‌کند. تمام خرده‌­فروشان بزرگ به روش‌هایی نیاز دارند تا بتوانند از انبوه داده­‌هایی که هر روز تولید می‌­کنند استفاده کنند. این اتفاق تنها در ایالات متحده در حال رخ دادن نیست، این مسابقه و رقابت در سراسر جهان در حال وقوع است. اما پاکتوم، نمونه خوبی است از تأثیرگذاری شگرف هوش مصنوعی بر صنعت خرده­ فروشی در زمان حال و آینده.

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/PW26I

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.