مزایای استفاده از پردازش تصویر فارسی OCR در اپلیکیشن ها

در مقاله امروز به این مسئله می‌پردازیم که پردازش تصویر فارسی OCR چیست و چرا باید از آن در اپلیکیشن کسب و کارها بهره برد.

پردازش تصویر OCR چیست؟

OCR مخفف عبارت Optical Character Recognition می باشد که به فارسی “نویسه‌خوان نوری” نام گرفته است. این فناوری به شما امکان آن را می دهد که انواع مختلف اسناد، فایل‌های PDF یا تصاویر گرفته شده را به داده های قابل ویرایش و جست و جو تبدیل نمود. تصور کنید که شما یک فایل عکس از محتوای یک مقاله دارید و می‌خواهید آن را به تبدیل کنید. برای انجام این کار یا باید محتوای آن را خودتان تایپ نمایید و یا اینکه از فناوری OCR استفاده نمایید.

نویسه خوان نوری

از OCR در ابتدا برای شناسایی ارقام و حروف در اسناد چاپی استفاده می‌شد و کم کم استفاده از آن به عنوان نرم‌افزاری که اسناد چاپی را به فایل با قابلیت ویرایش تبدیل می‌کرد رواج یافت. امروزه از OCR به طور کلی برای تبدیل هر نوع عکس و یا تصویری که دارای حروف و شماره می‌باشد به فایل متنی قابل ویرایش استفاده می‌شود. حتی می‌توان از OCR در دوربین‌های سرعت سنج جاده‌ای برای اندازه‌گیری سرعت خودروها نیز استفاده کرد.

نویسه خوان نوری یا ocr

چرا باید از پردازش تصویر فارسی OCR در اپلیکیشن کسب و کارها استفاده کنیم؟

با توجه به آنچه گفته شد شما با فناوری OCR و تا حدودی با کارکردهای آن آشنایی پیدا کردید، و حالا باید به این موضوع بپردازیم که چرا کسب و کارها باید از پردازش تصویر فارسی OCR در اپلیکیشن‌هایشان استفاده نمایند و این کار چه مزیت هایی را به همراه خواهد داشت.

  1. دسترسی ساده

اولین مزیتی که استفاده از OCR در اپلیکیشن‌ها دارد دسترسی ساده می‌باشد. کمپانی‌هایی که از این فناوری در اپلیکیشن‌های خود استفاده می‌کنند از این طریق دسترسی آسان به داده‌ها برای کاربران را ایجاد می‌کنند. زیرا با استفاده از فناوری OCR داده‌ها و اطلاعات موجود در اپلیکیشن قابلیت جست و جو خواهند داشت.

  1. صرفه جویی در زمان

بر خلاف روش‌های سنتی استفاده از OCR در اپلیکیشن‌ها سبب می‌شود تا در زمان کاربران صرفه جویی بسیاری شود. به همین دلیل استفاده از این فناوری تا حد زیادی تجربه کاربری را افزایش می‌دهد.

  1. بهبود ارائه خدمات به مشتریان

استفاده از OCR تا حد زیادی باعث بهبود روند ارائه خدمات به مشتریان می‌شود. زیرا مسئول پشتیبانی از مشتریان در کسب و کارها به کمک این فناوری می‌توانند به مشکلاتی که برای کاربران پیش آمده واقف شوند.

ocr چه مزیت هایی دارد

  1. قابلیت استفاده و تبادل اطلاعات

با کمک فناوری OCR می‌توان اسناد و اطلاعات را به راحتی ویرایش نمود. به این ترتیب به کمک این فناوری می‌توان هر فایل دیگری را به نسخه قابل ویرایش تبدیل نمود.

  1. افزایش کاربرد

با توجه به پتانسیل‌های فناوری OCR استفاده از آن در اپلیکیشن کسب و کارها باعث می‌شود تا کاربرد بیشتری داشته باشند و ویژگی‌های منحصر بفردی به آن‌ها اضافه شود.

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/q07Jj

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

هوش مصنوعی و پایتون
مقالات

بازار کار هوش مصنوعی در ایران

هوش مصنوعی از آن دست رشته‌هایی است که به دلیل تازگی و جذابیت موضوعی که دارد علاقمندان بسیاری را پیدا کرده است. صحبت در مورد

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.