معرفی نرم افزار تبدیل فایل صوتی فارسی به متن

در صورتی که به یک سرویس تبدیل گفتار به نوشتار نیاز دارید، در این مقاله با ما همراه باشید تا به شما یک سرویس با کیفیت ایرانی برای تبدیل فایل‌های صوتی به متن معرفی کنیم. همچنین برای تبدیل صوت به متن به صورت زنده نیز می‌توانید از پنل زیر استفاده نمایید. (با زدن بر روی علامت میکروفن به ضبط گفتار بپردازید)

شاید امروزه با وجود پیشرفت‌هایی که در حوزه هوش مصنوعی در کشورمان به وجود آمده است، پیدا کردن یک نرم افزار تبدیل فایل صوتی فارسی به متن تا حدودی کار سختی باشد و برای پیدا کردن محصولی که بتوان با خیال راحت به آن تکیه کرد،نیاز به صرف زمان زیادی وجود دارد. زیرا اول اینکه تنها شرکت‌های محدودی در کشور هستند که به تولید محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی می‌پردازند؛ ثانیا برای تولید یک نرم افزار تبدیل گفتار به نوشتار فارسی به مقدار زیادی داده نیاز است تا موتور هوش مصنوعی بتواند محتوای موجود در گفتار را با وجود لهجه‌های مختلف و هم‌چنین با کیفیت‌های متفاوت تشخیص دهند.

مبحث داده برای تولید یک موتور تبدیل گفتار به نوشتار که قابل اتکا باشد، اهمیت بسیار زیادی دارد. هر چه داده‌هایی که برای آموزش موتور تبدیل گفتار به نوشتار گسترده‌تر و متنوع‌تر باشد، هوش مصنوعی آموزش وسیع‌تری را پشت سر خواهد گذاشت و قادر خواهد بود که با دقت بیشتری کلمات را تشخیص دهد و هم‌چنین در صورت آموزش لهجه‌های مختلف به آن، می‌تواند گفتارهای دارای لهجه را نیز تشخیص دهد. مشکل اصلی محصولات تبدیل گفتار به نوشتار هوشمند موجود در بازار ایران نیز مسئله داده یا همان دیتا است. بسیاری از شرکت‌های موجود از دیتا و داده‌های مراکز داده‌ای همانند گوگل استفاده می‌کنند که این مسئله خود مشکلات متفاوتی را ایجاد می‌کند.

نرم افزار تبدیل فایل صوتی به متن

می‌توان گفت تعداد شرکت‌های هوش مصنوعی که در کشورمان فعالیت می‌کنند و خودشان به جمع‌آوری دیتا برای آموزش موتور هوش مصنوعی پرداخته‌اند، حتی به انگشت‌های یک دست نیز نرسد. زیرا جمع‌آوری داده علاوه بر اینکه علم و تخصص و زمان زیادی را می‌طلبد، به هزینه زیادی هم نیاز دارد تا بتوان حجم گسترده‌ای داده مناسب برای آموزش یک مدل هوش مصنوعی که گفتار را به خوبی متوجه شود، تولید کرد. مشکل اصلی که استفاده از منابع داده دیگر مانند گوگل ایجاد می‌کند آن است که هوش مصنوعی‌اش تنها قادر به تشخیص گفتار عام زبان فارسی خواهد بود. چنین محصولی در تشخیص گفتارهای دارای لهجه، گویش، گفتگوی عامیانه، گفتگوهای تخصصی و… دچار مشکل خواهد شد.

با همه‌ی آنچه که گفته شد یافتن یک نرم افزار تبدیل گفتار به نوشتار در زبان فارسی به صورت تخصصی کار سختی خواهد شد. اما ما قصد داریم در این مقاله یک نرم افزار تبدیل گفتار به نوشتار بسیار کاربردی را به شما معرفی کنیم که از منبع داده‌ بسیار وسیعی برخوردار است و دقت و سرعت بالایی در تشخیص محتوای گفتگو و تبدیل آن به متن دارد. در ادامه با ما همراه باشید.

تبدیل فایل صوتی به متن چگونه انجام می‌شود؟

تبدیل صوت به متن به کمک فناوری تبدیل گفتار به نوشتار انجام می‌شود. فناوری تبدیل گفتار به نوشتار در حقیقت فناوری شناخت زبان بر پایه هوش مصنوعی است که می‌تواند گفتگوی شفاهی را به صورت اتوماتیک به نوشتار تبدیل کند. فناوری تبدیل گفتار به نوشتار قادر است تا هر نوع محتوای صوتی را به نوشته تبدیل کند. گفتار به نوشتار در حقیقت به نوعی فناوری بین رشته‌ای زبان شناسی-رایانه می‌باشد که از دل علوم زبان شناسی، کامپیوتر و الکترونیک پدید آمده است.

فایل صوتی به متنی

برای تبدیل فایل صوتی به متن نیز باید آن فایل صوتی با هر فرمتی را به یک موتور تبدیل گفتار به نوشتار داد. این موتور گفتار به نوشتار تمامی فایل‌های صوتی که دریافت نموده را پس از پردازش‌های مورد نظر تبدیل به فرمت مورد نیاز خود می‌کند و سپس آن را در اختیار موتور تبدیل گفتار به متن قرار می‌دهد. در نهایت متن قابل ویرایش از محتوای فایل صوتی پس از پردازش‌های نهایی استخراج و به کاربر تحویل داده می‌شود.

معرفی نرم افزار تبدیل گفتار به نوشتار فارسی

فارس آوا یک سرویس تایپ صوتی در زبان فارسی است و کاملا بومی ایران است. این سرویس با تکیه بر دانش متخصصان هوش مصنوعی کشور دارای دیتابیس وسیع 10 هزار ساعته است. این نرم افزارتحت وب در دسترس است و کاربران با هر سیستم کامپیوتری یا تلفن‌هایهوشمندی، می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. این محصول از دقت و سرعت بالا در تبدیل گفتار به متن و تایپ صوتی برخوردار است و همچنین قابلیت بارگذاری انواع فایل‌های صوتی و تصویری را به کاربر می‌دهد.

در زبان فارسی تفاوت بین گفتار و نوشتار تا حدودی زیاد است. از طرفی دیگر گاهی اصطلاحات و عباراتی در گفتار زبان فارسی وجود دارد که در نوشتار آن به کار نمی‌رود. همچنین زبان فارسی با گستره‌ی عظیمی که دارد، گویش‌ها و لهجه‌های متفاوتی را شامل می‌شود که یک محصول تایپ صوتی با کیفیت در زبان فارسی باید همه‌ی آن‌ها را متوجه شود.

تبدیل صوت به نوشتار

سرویس فارس آوا محصول شرکت عامر اندیش است که عملیات تایپ صوتی فارسی و تبدیل گفتار به نوشتار را در زبان فارسی انجام می‌دهد. فارس آوا امکان ارتباط کلامی انسان با کامپیوتر و یا موبایل را فراهم می کند. این نرم افزار با تکیه بر دانش متخصصان هوش مصنوعی ایرانی و با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا تولید شده است و به دلیل جمع‌آوری بزرگ‌ترین دیتاست موجود در زبان فارسی و تمرکز ویژه روی این زبان، ضمن بهره‌مندی از تنوع گفتاری بسیار وسیع موفق شده است تا در رقابت با شرکت‌های بزرگی چون گوگل دارای ضریب دقت بالایی در زبان فارسی باشد.

کاربردهای به خصوصی فارس آوا به صورت خلاصه عبارت است از:

  • امکان استفاده در تمامی سیستم های عامل (Android, IOS, Mac, Windows, Linux)
  • امکان استفاده برای تمامی برنامه های تحت موبایل (تمامی پلتفرم‌ها)
  • امکان استفاده در برنامه هایی از قبیل دستیارهای شخصی هوشمند در موبایل
  • امکان استفاده های عمومی از قبیل : تایپ گفتاری و اجرای دستورات صوتی
  • امکان سفارشی سازی برای تشخیص دستورات خاص صوتی
  • امکان سفارشی سازی برای کاربردهای خاص و افزایش دقت
  • پردازش داده های حجیم گفتاری

فارس آوا با وجود دیتابیس وسیعش قابلیت‌های منحصر به فردی دارد که به طور خلاصه عبارتند از:

  • تبدیل گفتار به متن فارسی با دقت و سرعت بالا
  • بهره مندی از آخرین تکنولوژی‌های یادگیری عمیق
  • تبدیل گفتار به متن بصورت همزمان (Real-Time)
  • تشخیص گفتار و صوت در محیط های نویزی
  • پشتیبانی از انواع لهجه ها و گویش ها
  • قابلیت تبدیل گفتار محاوره‌ای به متن
  • پشتیبانی از انواع فرمت‌های صوتی و ویدیویی
  • تبدیل گفتار انگلیسی به متن انگلیسی
  • غیر وابسته به گوینده و عدم نیاز به آموزش برای هر فرد
  • ارائه API و SDK تبدیل گفتار به متن در قالب وب سرویس
  • ارائه پنل تحت وب برای آپلود کردن فایل‌ها جهت پردازش
  • قابل نصب روی سرور مشتری و عدم نیاز اتصال به اینترنت
  • بهره‌مندی از دایره واژگان (فرهنگ لغت) بسیار وسیع

در حال حاضر می‌توانید برای استفاده از سرویس تبدیل گفتار به نوشتار به پنل فارس آوا مراجعه کنید. این پنل به شما قابلیت بارگذاری انواع فایل‌های صوتی و تصویری را می‌دهد و شما می‌توانید با بارگذاری فایل مورد نظر، خروجی متن آن را در هر فرمتی که نیاز دارید دریافت نمایید. با ثبت نام در پنل فارس آوا برای اولین بار، می‌توانید از هدیه یک ساعت تبدیل گفتار به متن به صورت رایگان استفاده نمایید. برای استفاده از نحوه آموزش این پنل ویدئو زیر را مراجعه کنید.

video
play-sharp-fill

فارس آوا برای چه کسانی مفید است؟

با یک تقریب کلی می‌توان گفت تمامی کسانی که به هر منظوری نیاز به تایپ کردن دارند می‌توانند از سرویس فارس آوا استفاده کنند. به همین دلیل گستره کسانی که می‌توانند از محصول فارس آوا استفاده کنند بسیار وسیع می‌باشد. از استفاده‌های شخصی گرفته تا کاربردهای شغلی در ادارات و مراکز مهم دولتی، تمامی در کاربردهای فارس آوا می‌گنجند. امروزه تایپ کردن به یک امر روتین برای هر شغل و حتی هر شخصی تبدیل شده است، به همین دلیل استفاده از تایپ صوتی فارس آوا می‌تواند به این کار روتین یک شکل و ظاهر جدید بدهد. اگر بخواهیم به طور خلاصه برخی از گروه‌هایی که استفاده از فارس آوا برای آن‌ها کاربردی خواهد بود را معرفی کنیم، این افراد عبارتند از:

دارندگان آرشیوهای صوتی

فارس آوا می‌تواند به سازمان‌ها، کسب‌وکارها یا افرادی که دارای آرشیو‌های صوتی با حجم زیاد هستند کمک کند تا محتوای آن‌ها را به فایل متنی تبدیل کرده و از آن‌ها مستند تهیه کنند. تبدیل آرشیوهای صوتی به متن یا باید به صورت دستی انجام شود یا اینکه به کمک تبدیل گفتار این کار را انجام داد. پر واضح است که انجام این کار به کمک تایپ صوتی هم در زمان و هزینه صرفه جویی خواهد کرد و هم تبدیل محتوای صوتی به متن با دقت بالاتر و خطاهای کمتری انجام خواهد شد.

منشی‌ها

شاید بتوان گفت یکی از کارهای کلیدی منشی‌ها در طول ساعات کاری تایپ کردن است. اعم از تایپ گزارش‌ها، صورت جلسه‌ها و… . به همین دلیل استفاده از نرم افزارهای تایپ صوتی می‌تواند کمک بسیاری به منشی‌ها داشته باشد و به مقدار زیادی در زمان آن‌ها صرفه جویی کند و حجم زیادی از کارشان را کاهش دهد.

نویسندگان

نویسنده‌ها دائما با نوشتن سر و کار دارند. برخی از آن‌ها با نوشتن روی کاغذ و برخی نیز با تایپ کردن نوشته‌هایشان در یک سیستم کامپیوتری. در هر دو حالت در نهایت برای چاپ و یا ارائه به ویراستار نیاز است که محتوای نوشته شده را به یک متن تایپ شده تبدیل کرد. نرم افزارهای تایپ صوتی برای کامپیوتر می‌توانند این کار را با دقت و سرعت و کیفیت بالایی انجام دهند. حتی استفاده از این نوع نرم افزارها می‌تواند به تمرکز و نوشتن آنچه که در ذهن نویسنده می‌گذرد کمک کند.

مراکز تماس کسب و کارها

نرم افزارهای تبدیل گفتار به نوشتار و یا همان تایپ صوتی می‌تواند به مراکز تماس کسب‌وکارها کمک کند تا تمامی گفت‌وگوهای انجام شده در تماس‌های مرکز و یا اطلاعات نیروهای انسانی را مکتوب نمایند. علاوه بر آن می‌توانند به یادداشت برداری و یا انجام هرگونه تایپ توسط کارمندان این مراکز نیز کمک کند.

سایت تبدیل صوت به متن

مدیران و کارمندان

امروزه بخش بزرگی از کار مدیران و یا حتی کارمندان آن‌ها به تایپ کردن می‌گذرد. مثل تایپ کردن ایمیل، گزارش، مطالب، برنامه‌ها، صورت جلسه‌ها و… . تمام این‌ها نیاز دارد تا زمان زیادی را پشت کامپیوتر بگذرانند و تایپ کنند. در حالی که می‌توانند با استفاده از نرم افزارهای تایپ صوتی برای کامپیوتر هم در زمان خود صرفه جویی کنند و هم با صرف آن وقت برای کارهای مهم‌تر راندمان و بازدهی خود را بالا ببرند و سازمان خود را ارتقا دهند.

کامپیوترهای شخصی و یا خانگی

اشخاص نیز به دلایل مختلفی ممکن است زمان خود را به تایپ کردن اختصاص دهند. برای نوشتن یک تکلیف، مقاله، سرچ کردن و.. . همه‌ی این کارها را می‌توانند به راحتی با استفاده از یک نرم افزار تایپ صوتی با کیفیت انجام دهند. نرم افزارهای تایپ صوتی هم می‌تواند به افرادی که در تایپ کردن مشکل دارند کمک کند و هم افرادی که سواد کمی دارند.

خبرنگاران و روزنامه‌نگاران

خبرنگاری شغلی است که دائما با نوشتن و تایپ کردن سر و کار دارد. خبرنگاران روزانه با حجم زیادی از اخبار رو به رو هستند و باید این اخبار را به سرعت به رسانه خود برسانند. خبرنگاران و روزنامه‌نگاران می‌توانند از سرویس تبدیل گفتار به نوشتار برای پیاده سازی سریع مصاحبه‌ها، نشست‌ها و تایپ اخبار بهره بگیرند.

تولید کنندگان محتوا و پادکست

تولید کنندگان محتوا نیز از آن دسته افرادی هستند که روزانه مطالب زیادی برای سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف محتوا تولید و تایپ می‌کنند. آنها می‌توانند از سرویس تبدیل گفتار به نوشتار برای تایپ سریع مطالبشان بهره بگیرند. تولیدکنندگان پادکست نیز با تبدیل پادکست خود به نوشته از طریق سرویس تبدیل گفتار به نوشتار به راحتی می‌توانند محتوای متنی پادکستشان را در سایت‌ در اختیار مخاطبانشان قرار دهند.

مدیران و کارشناسان روابط عمومی

بسیاری از مدیران و کارشناسان روابط عمومی برای برگذاری مراسم‌ها و نشست‌های سازمان خود نیاز به تایپ سریع گفتگو مراسم و نشست‌ها دارند. معمولا این کارشناسان متن مراسم و نشست را برای گذاشتن متن خبر و گزارش مراسم و نشست در سایت و ارسال متن خبر به خبرنگاران و روزنامه‌نگاران استفاده می‌‌کنند. با وجود نرم‌افزارها و سرویس‌های تبدیل گفتار به نوشتار روند کارآن‌ها سریع‌تر و با دقت‌تر انجام می‌گردد.

برای استفاده از سرویس تبدیل گفتار به نوشتار فارس‌آوا به پنل فارس‌آوا مراجعه کنید و از یک ساعت هدیه رایگان این پنل، برخوردار شوید.

در حال حاضر بهترین نرم افزار موجود در زبان فارسی برای تبدیل گفتار به متن، محصول فارس آوا است که طبق تست های صورت گرفته از محصول گوگل در زبان فارسی نیز از کیفیت بالاتری برخوردار است.

محصول فارس آوا از یک دایره واژگان 270 هزار کلمه ای تشکیل شده است، بر روی حوزه های مختلف سفارشی سازی شده، برای مشتریان سازمانی قابلیت نصب در سرورهای مشتری را دارد و از لحاظ قیمتی نیز از سرویس گوگل ارزان تر است.

خیر، در حال حاضر شرکت هایی هستند که از افزونه رایگان گوگل در مرورگر گوگل کروم استفاده می‌کنند که این موضوع باعث شده تا این سرویس تنها روی این مروگر قابل استفاده باشد. اما محصول فارس آوا که یک محصول بومی است، این محدودیت ها را ندارد.

یکی از مهمترین مزیت های محصول فارس آوا قابلیت بارگذاری فایل های صوتی و ویدئویی در پنل تحت وب آن است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا تمامی آرشیوهای صوتی مورد نیاز خود را در کوتاه ترین زمان ممکن به متن تبدیل کنند.

3/5 - (25 امتیاز)
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/g7JBk

به اشتراک بگذارید

4 پاسخ

    1. با سلام. اپلیکیشن فارس آوا در حال بروز رسانی است. در حال حاضر برای استفاده از تبدیل گفتار به نوشتار می‌توانید به پنل فارس آوا به آدرس زیر مراجعه نمایید.
      https://farsava.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

robot-hand-with-a-computer
هوش مصنوعی

سوپر هوش مصنوعی (Artificial Super Intelligence)

همه ی ما به تدریج در دنیای دیجیتال به استفاده روزمره از هوش مصنوعی در زندگی، بدون اینکه متوجه باشیم، عادت کرده ایم. از دستیارهای

کاربرد اینترنت اشیا

کاربرد اینترنت اشیا و شبکه چیست؟

منظور از اینترنت اشیاء یا IOT دستگاه‌هایی فیزیکی در دنیاست که به اینترنت متصل هستند. این دستگاه‌ها داده‌ها را جمع‌آوری کرده و با هم به

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.