معرفی 6 کتاب برتر در زمینه هوش مصنوعی در سال 2021

هوش مصنوعی یکی از تکنولوژی های نوینی است که با شکوفایی خود در چند دهه اخیر علاقه مندان زیادی پیدا کرده است و بسیاری از افراد در صدد یادگیری هوش مصنوعی بر آمده اند. با توجه به اینکه چند سالی است که پلتفرم های زیادی در زمینه آموزش به وجود آمده اند و روش های زیادی برای یاد گرفتن یک مبحث وجود دارد، امروزه دیگر تحصیل و یادگیری هیچ رشته ای سخت نمی باشد.

اگر شما هم جزء افرادی هستید که به حوزه هوش مصنوعی علاقه مندید و به دنبال کتاب های مرجعی در این زمینه هستید، ما در این مقاله قصد داریم 6 کتاب مهم به شما معرفی کنیم.

1. شبکه عصبی مخصوص به خودتان را بسازید (به انگلیسی: Make Your Own Neural Network)

شبکه عصبی خودتان را بسازید، یکی از معروف ترین کتاب ها در زمینه هوش مصنوعی می باشد که توسط طارق رشید نوشته شده است. این کتاب به توضیح مرحله به مرحله ریاضیات استفاده شده در مبحث شبکه های عصبی می پردازد. هم چنین کتاب به شما یاد می دهد که چگونه با استفاده از زبان برنامه نویسی پایتون، شبکه عصبی بسازید.

در بخش اول کتاب با مفاهیم ریاضی مختلف در شبکه های عصبی آشنا می شویم. بخش دوم، مباحثی کاملا عملی دارد و به شما کمک می کند تا زبان برنامه نویسی پایتون را یاد بگیرید و بتوانید با استفاده از آن شبکه عصبی مورد نظر خودتان را بسازید. همچنین این کتاب به شما کمک می کند تا بتوانید اعداد نوشته شده با دست خط انسانی را شناسایی کنید و یکسری تکنیک های هوش مصنوعی دیگری نیز آموزش می دهد.

کتاب شبکه عصبی خود را بسازید

2. TensorFlow در یک روز (به انگلیسی: TensorFlow in 1 Day)

TensorFlow یکی از کتاب های معروف بازار در زمینه هوش مصنوعی می باشد. این کتاب دارای معتبر ترین گراف های محاسباتی است که به شما کمک می کند تا یک شبکه عصبی را تجسم و طراحی کنید. این کتاب در کنار آموزش پیچیدگی های این مبحث، به آموزش شبکه های عصبی بازگشتی نیز می پردازد.

الگوریتم های یادگیری ماشینی که از TensorFlow استفاده می کنند نیز در این کتاب آورده شده است، همانند دسته بندی یادگیری عمیق، Boston Tree، روش های لایه ای wipe & deep و… . این کتاب شامل تمرین های کامل و حرفه ای در زمینه یادگیری عمیق و هم چنین مثال هایی با جزئیات بیشتر می باشد.

کتاب تنسرفلو هوش مصنوعی

3. یادگیری عمیق (به انگلیسی: Deep Learning)

این کتاب که در زمینه یادگیری عمیق است، محتوایی ریاضیاتی و مفهومی، به همراه مباحث مرتبط با آن، مانند جبر خطی، احتمالات و تئوری اطلاعات و همچنین یادگیری ماشین دارد.

این کتاب راجع به تکنیک های یادگیری عمیقی که به صورت گسترده در حوزه هوش مصنوعی استفاده می شوند، همانند الگوریتم های منظم سازی و بهینه سازی و هم چنین مدل سازی های متوالی، صحبت می کند. این کتاب هم چنین اطلاعاتی که مبنای تحقیقاتی داراند را نیزمعرفی می کند.

کتاب یادگیری عمیق هوش مصنوعی

4. هوش مصنوعی: رویکردی مدرن (به انگلیسی: Artificial Intelligence: A Modern Approach)

این کتاب مفهومی تئوری و پایه از هوش مصنوعی را بیان می کند. این کتاب برای افرادی که می خواهند مطالعاتی پایه ای در زمینه هوش مصنوعی داشته باشند، بسیار کاربردی است. این کتاب هم چنین برای دانشجویان هوش مصنوعی یا فارغ التحصیلان این رشته بسیار مناسب و کاربردی سات.

در این کتاب تمامی تغییراتی که در حوزه هوش مصنوعی از ابتدا تا به امروز رخ داده ، صحبت شده است. بسیاری از کاربردهای مهم فناوری هوش مصنوعی مانند کاربرد های تشخیص گفتار (speech recognition)، ترجمه ماشینی، ربات های خانگی و… نیز بیان شده و درباره ی هرکدام به تفصیل توضیح داده شده است.

کتاب هوش مصنوعی رویکردی مدرن

5. یادگیری ماشین با پایتون (به انگلیسی: Python Machine Learning)

کتاب یادگیری ماشین با پایتون، شما را با دنیای تجزیه و تحلیل پیش بینی ها آشنا می کند. در این کتاب راهکارها و روش هایی برای بهبود و بهینه سازی الگوریتم های یادگیری ماشین بیان شده است. به طور کلی اگر به دنبال کتابی هستید که به شما یاد دهد که چگونه باید از زبان برنامه نویسی پایتون در هوش مصنوعی و یادگیری ماشین استفاده کنید، این کتاب گزینه ی بسیار مناسبی برای شماست. این کتاب به شما کمک می کند تا از ابتدا مبحث یادگیری ماشین را بفهمید و همچنین بتوانید علم داده را یاد بگیرید.

کتاب هوش مصنوعی پایتون

6. یادگیری عمیق به کمک R (به انگلیسی: Deep Learning With R)

کتاب یادگیری عمیق به کمک R به شما کمک می کند تا با استفاده از کتابخانه یادگیری عمیق «کرس» (Keras) و رابط زبانی و زبان برنامه نویسی R آن به دنیای یادگیری عمیق وارد شوید. با مطالعه این کتاب شما می توانید محیط یادگیری عمیق خودتان را پیاده سازی کنید. همچنین می توانید مهارت های جدیدی که کسب کردید را در برنامه های مبتنی بر زبان R، همانند دید ماشینی، پردازش زبان طبیعی و مدل های تولیدی تمرین کنید. نکته ی جالبی که در مورد این کتاب وجود دارد آن است که نیازی نیست برای یادگیری مطالب این کتاب حتما تجربه ای در زمینه یادگیری ماشین یا یادگیری عمیق داشته باشید.

کتاب هوش مصنوعی با آر

* فارس‌آوا (تبدیل گفتار به متن) و دو محصول جانبی به نام‌های تبدیل متن به گفتار (TTS) و استخراج کلمات کلیدی(KWS) * باتاوا (دستیار هوشند سازمانی) و دو محصول جانبی به نام‌های نابینایار و اردکک * بینایار (فهم و درک هوشمند تصویر و ویدئو) * هوشتل(اپراتور هوشمند مرکز تماس) * فوتمن (دستیار هوشمند فوتبالی)

تمرکز اصلی شرکت بر روی تولید محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی است. محصولات اصلی شرکت شامل پردازش گفتار، تحلیل تصویر، ویدئو، چت‌بات هوشمند و تحلیل متن، و اپراتور هوشمند مرکز تماس است که تمامی این محصولات با آخرین فناوریهای روز دنیا و مبتنی بر یادگیری ماشین و یادگیری عمیق تولید شده‌اند.

* کسب مجوز دانش‌بنیان برای دو محصول تبدیل گفتار به متن (فارس‌آوا) و پردازش هوشمند تصویر و ویدئو (بینایار) از کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان * کسب تاییده از مرکز تحقیقات مخابرات ایران جهت پردازش گفتار در پروژه ملی جویشگر بومی برای محصول فارس‌آوا * کسب مجوز اعتبار سنجی ساماندهی * رتبه‌بندی و احراز صلاحیت توسط سازمان برنامه و بودجه کشور (رتبه 6) * حضور دو محصول فارس‌آوا و باتاوا در بین 30 استارت‌آپ برتر بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ (1397) * حضور بین 20 شرکت خلاق پنجمین نمایشگاه صنعت بومی سایبری * عضو فعال سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران

شماره تلفن 02122847693 شماره فکس: 02122852301 ایمیل پشتیبانی: info@amerandish.com ایمیل واحد بازاریابی: marketing@amerandis.com ایمیل واحد فروش: sales@amerandish.com ایمیل واحد فنی: technical@amerandish.com اینستاگرام: amerandish توئیتر: amerandishCo لینکدین: amerandish آپارات: amerandishhooshmand آدرس: تهران، پاسداران، خیابان بوستان دوم، پلاک 10 واحد 14

4.4/5 - (9 امتیاز)
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/SGJyh

به اشتراک بگذارید

2 پاسخ

  1. 1
    4

    منی که میخام از صفر شروع به یادگیری کنم کتاب هارو به چه ترتیبی تهیه و مطالعه کنم؟ اگر راهنمایی کنید ممنون میشم.

  2. با سلام و ادب
    من فکر می کنم هنوز در دنیای فناوریهای جدید کتاب خوب که نویسنده ای توانا و دارای دانش کافی برای موضوع هوش مصنوعی داشته باشد، بسیار کم است و شما با درایت توانسته اید این آگاهی را به دانش پژوهان بدهید ای کاش خلاصه ای از مقدمه کتاب را هم در این مقاله می گنجاندید و همچنین نحوه ی خرید افست یا اصل کتاب در ایران را اضافه می کردید
    با سپاس فراوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.