هوش‌مصنوعی در برنامه‌های موبایل – 7 راه تاثیرگذاری و تحول عمیق هوش‌مصنوعی

هوش مصنوعی در حال متحول ساختن نگاه ما به فناوری و استفاده از آن به ویژه در صنعت اپلیکیشن و برنامه‌های موبایل است. بسیاری از مردم از این فناوری به منظور بهبود سطح مشارکت و افزایش آهنگ تبدیل و تحول برای تجارت خود استفاده کرده‌اند. ما هم‌اکنون یک برنامه موبایل به قدرتمندی مرد آهنی نداریم، ولی به طور پیوسته در حال تغییر و تحول در برنامه‌های موبایل هستیم تا آنان را بیشتر از پیش کاربردی‌تر سازیم. به این منظور از موتور آنالیز پیش‌بینی و دیگر روش‌های کدنویسی استفاده می‌کنیم تا اپلیکیشن‌های موبایل را بهبود بخشیده و آن را بیشتر و بیشتر قابل استفاده‌تر سازیم.

راه‌های زیادی وجود دارد که تاثیرگذاری و جایگاه هوش‌مصنوعی در برنامه‌های موبایل را نشان می‌دهد. در اینجا، قصد داریم تا به برخی از این روش‌ها نگاهی ‌اندازیم تا متوجه شویم چگونه برنامه‌های موبایل دچار تغییر و تحول عظیم از لحظه آفرینششان تا هم‌اکنون شده‌اند.  پس با عامر اندیش تا انتها همراه باشید تا با برخی از این روش‌ها آشنا شوید.

1- هوش‌مصنوعی در برنامه‌های موبایل از طریق شخصی‌سازی برنامه‌ها

ذهن‌های الهام‌بخش و افراد تاثیرگذار می‌توانند در بهبود سطح مشارکت کمک بزرگی باشند. با این‌وجود، مطمین شوید که از ذهن‌های مناسب ایده می‌گیرید، باید بینش‌هایی را در نظر بگیرید که به شما در درک بهتر مسایل کمک کنند. در نتیجه، برای شما مهم خواهد بود تا هوش مصنوعی را در برنامه‌های خود بگنجانید.

این فناوری، نحوه استفاده کاربران از برنامه‌ای تلفن همراه و مشارکت آنان را تغییر داده است. هوش‌مصنوعی در برنامه‌های موبایل با تکنیک‌های عمیقا ریشه‌ای می‌توان به سادگی متوجه شود که در ذهن کاربر دقیقا چه می‌گذرد، بدین وسیله قادر است تا بینشی عمیق و روشن را به منظور پیشنهادهایی بهتر برای صفحه‌های شخصی‌سازی در اختیار شما قرار دهد.

نت‌فیلیکس (Netflix)، یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های نمایش است، از هوش مصنوعی کمک می‌گیرد تا پیشنهادهای بهتری به مخاطبان خود دهد. این پلتفرم، بازدیدهای گذشته هر کاربر به همراه اولویت‌های طبیعی‌شان را ضبط و ثبت نماید. ML، بخش جدایی‌ناپذیر از هوش مصنوعی تمامی این جنبه‌های مختلف را با استفاده از اجرای الگوریتمی ضبط می‌کند تا متوجه گردد بازدیدکننده بیش از همه چه را می‌پسندد.

سپس برنامه‌هایی با توجه به تاریخ جست‌وجو و سلیقه کاربر را به وی معرفی می‌دارد. این شخصی‌سازی کمک ‌می‌کند تا کاربر برای مدت طولانی از اپلیکیشن استفاده نماید، و در نتیجه تبدیل و مشارکت بهتری امکان‌پذیر می‌گردد.

2- هوش‌مصنوعی در برنامه‌های موبایل از طریق پیش‌بینی فروش بیشتر

می‌خواهید بدانید این فصل بیشترین تقاضا کدام است؟ برای مدت طولانی، تنها چیزی که فروشندگان قادر به تعریف یا مدیریت صحیح آن نبوده‌اند، تقاضا است. ما به سختی متوجه می‌شویم که تقاضا در سال آتی به چه سویی سوق پیدا خواهد کرد.

با همه این‌ها، هوش‌مصنوعی در برنامه‌های موبایل به سختی گره خورده است، و بینش نسبتا خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد که دریابید تقاضا مردم نسبت به محصول ویژه به چه صورتی خواهد بود. همچنین، بینش خوبی از تقاضای کالای جدید که قصد ارایه آن را دارید، به شما می‌دهد. بیایید نگاهی به گذشته اندازیم و اینکه چگونه ما در مورد جهت‌گیری “تقاضا” بازار متوجه می‌شدیم.

در فروش، شما با توجه به شمار محصولی که سریعا فروخته می‌شود، اطلاعاتی به دست می‌آورید. ولی پیش‌بینی تقاضا و جهت‌گیری آن در آینده، برپایه آن کمی سخت خواهد بود. هوش مصنوعی در مورد یک محصول ویژه، آمار فروش گذشته آن را در نظر می‌گیرد. این به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید چرا و چه زمانی فروش رخ داده و چگونه یک محصول به فروش رفته است.

به همین ترتیب، (هوش مصنوعی) نگاهی به الگوهای دموگرافیکی فروش و دیگر جنبه‌های متفاوت می‌پردازد. با توجه به این آمار، بلافاصله الگوریتمی ساخته می‌شود که فروش محصول در فصل‌های آینده را پیش‌بینی می‌کند. این مهم به درک “تقاضا” در بازار کمک می‌کند که به نوبه خود این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا فهرستی از “نیازها” در اختیار داشته باشید.

3- هوش‌مصنوعی در برنامه‌های موبایل: مجموعه‌های خرده‌فروشی

هنگامی‌که برای خرده‌فروشی از هوش مصنوعی استفاده می‌کنید، درک خوبی به شما در طرح‌‌‌بندی و قاب‌های جدید فروشگاه آنلاین خود و ترتیب قرارگیری هر محصول در آن می‌دهد. پرسش اینجاست، چگونه؟ پاسخ اینجاست که شما زمانی‌که وارد مغازه‌ای می‌شوید که قصد خرید محصولی از آن را داشته باشید. این مساله هم برای فروش آنلاین در نظر گیرید. اینجاست که هوش‌مصنوعی در برنامه‌های موبایل به کمک شما می‌آید تا به شما بیاموزد که تمایل کاربر خرید آنلاین یا آفلاین است و با توجه به این نکته طرح‌بندی و قاب مناسب برای برنامه یا صفحه وب را پیشنهاد می‌دارد. برای مثال، اگر جایگاه قرارگیری شامپو پس از روغن‌هاست، ممکن است شانس خوبی برای بازدید و فروش بیشتر هر دو محصول و در نتیجه سود بیشتر وجود داشته باشد.

ایده، درک روش‌ها و توسعه الگوریتمی است که رفتار خرید مشتری را با فروش کلی شما به هم مربوط سازد. چه چیزی آنان را متمایل به خرید از فروشگاه آنلاین شما می‌سازد و چگونه این مسیر طی می‌شود؟

هوش‌ مصنوعی در برنامه‌های موبایل
هوش‌ مصنوعی در برنامه‌های موبایل

 4- گسترش پشتیبانی مشتری

هوش‌مصنوعی در برنامه‌های موبایل می‌تواند به کسب‌وکارهای کوچک کمک کند و خدمات مشتری آنان را بهبود بخشد. با چت‌بات‌ها، شما به راحتی و با منابع کمتر و در زمان واقعی با کاربر ارتباط برقرار می‌سازید. بات‌ها نماینده مجریان خدمات مشتری شما هستند و به مردم در براورده ساختن نیازشان کمک می‌کنند.

برای مثال، اگر شخصی در صف شکایت، پیشنهاد یا سوال قرار داشت و لاین همگی مجریان اجرایی شما شلوغ بود، شما می‌توانید با استفاده از بات‌ها، آن شخص را از منتظر گذاشتن در صف راحت و آسوده سازید. پاسخ تمامی پرسش‌های وی را می‌توانید با کمک بات‌ها دهید. با اینکار نه تنها در زمان بلکه به میزان قابل توجهی در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی می‌شود.

درباره کسب‌وکارهای کوچک، استخدام منابعی که نیاز شما را به خوبی درک کنند و خدمات مورد نیاز مشتری را سریعا پیشنهاد دهند، بسیار وقت‌گیر و مستلزم هزینه گزافی خواهد بود. برای این‌منظور، می‌توانید از خدمات بات استفاده نمایید که هم سریعا با مشتری ارتباط برقرار سازید و هم مشتری پشتیبانی‌های لازم و راضی‌کننده‌ای را از شما دریافت دارند.

5- هوش‌مصنوعی در برنامه‌های موبایل: تشخیص تلقب و کلاهبرداری

برای بسیاری از شرکت‌ها، ایمنی و امنیت از اهمیت حیاتی برخوردار است. اگر مشتری شما این احساس را نداشته باشند که خرید از شما به اندازه کافی ایمن نیست، قطعا شما را برای تراکنش‌های آتی خود انتخاب نخواهند کرد.

امنیت به این معناست هر زمان که تقلب و کلاهبرداری در حال رخ دادن بود، سیستم سریعا آن را تشخیص داده و فورا گزارش دهد. این مهم بدون تکنولوژی به دست نخواهد آمد. اینجاست که متوجه می‌شوید چرا محتاج استفاده از هوش مصنوعی در کسب‌وکار خود هستید. تا هم وجود هرگونه تلقب و کلاهبرداری را تشخیص داده و هم با مشتری خود در ارتباط باشید و در صورت وجود کلاهبرداری و تقلب به آنان گزارش‌های لازم را دهید.

هوش‌مصنوعی در برنامه‌های موبایل می‌تواند هرگونه کلاهبردای که در جریان تراکنش‌های مالی رخ دهد، فورا گزارش دهد و شما در امن نگاه داشتن حریم کسب‌وکارتان در برابر هرگونه تقلب و کلاهبرداری توانمند می‌سازد. الگوریتم با عادت تراکنش‌های مشتری کاملا مطابق است و در صورت مورد مشکوک، هرگونه تراکنش مالی را متوقف ساخته و گزارش‌های لازم را به دست مشتری می‌رساند.

6- تصمیم‌گیری در زمان واقعی

هوش‌مصنوعی در برنامه‌های موبایل ، شما قادر خواهید بود تا داده‌های زمان واقعی را از تمامی دستگاه‌ها بدست آورده و با کسب‌وکارتان مرتبط سازید. برای مثال، تجارت‌هایی که در صنعت مشغول به کارند، قادر خواهند بود تا داده‌هایی که در فروشگاه نیاز دارند، متوجه شوند و آنان را به سنورهای هوشمند متصل سازند. هوش مصنوعی شما را قادر می‌سازد تا الگوریتم را بر این داده‌های جمع‌آوری شده، اعمال سازید. تمامی این اتفاقات در زمان واقعی رخ می‌دهند که به کسب‌وکارها در تصمیم‌گیری را در زمان واقعی کمک می‌کند. این مهم در رشد تجارت‌ها و کسب‌وکارها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

هوش‌ مصنوعی در برنامه‌های موبایل
هوش‌ مصنوعی در برنامه‌های موبایل

7- هوش‌مصنوعی در برنامه‌های موبایل: بهبود تجربه در موتور جست‌وجو

کسب‌وکارها و فروشگاه‌های آنلاین باید بتوانند تا با استفاده از کلیدواژگان کمتر و آنالیز بهتر کلیدواژگان، نتایج جستجوی کلیدی مطابق با نیاز کاربر را ارایه دهند. برای مثال، اگر کاربر دیکته واژه‌ای را اشتباه تایپ کرد، موتور جستجو در اپلیکیشن باید قادر به تشخیص دیکته صحیح باشد و نتایج را مطابق با آن نمایش دهد.

به این منظور، شما نیاز به هوش مصنوعی دارید که تمامی کلیدواژه‌های اشتباه و روش‌های جستجو کاربر برای یک کالای خاص را مورد مطالعه و بررسی قرار دهد.

این ایده شما را مطمین می‌سازد که مشارکت کاربر از برنامه قطع نشده و برنامه برای آنان نتایجی را فراهم می‌آورد که به دنبال آنند، هتا اگر دیکته کلیدواژه را اشتباه تایپ کرده باشند.

جمع‌بندی

هوش‌مصنوعی در برنامه‌های موبایل نه تنها باعث افزایش تعداد برنامه‌ها و اپلیکیش‌های موبایل شده بلکه باعث افزایش سطح مشارکت آنان در این برنامه‌ها نیز می‌شود. کسب‌وکارهایی که هوش مصنوعی را در اپلیکیشن‌های موبایل وارد ساخته‌اند، نه تنها آغازی قدرتمند برای داشته‌اند، بلکه باعث بهبود تجربه کاربر و در نتیجه تحولات عمیقی در کسب‌وکار می‌شود.

ایده این است که دریابید چگونه هوش مصنوعی قسمت جدایی‌ناپذیر از شرکت و یا سازمان شما می‌شود و چگونه شما می‌توانید از آن برای براورده ساختن تمامی نیازهای خود استفاده نمایید. پس از انجام آنالیزهای لازم و بدست آوردن الگوریتم مورد نیاز، نوبت به بکارگیری هوش مصنوعی در برنامه موبایل و مشاهده روند رشد کسب‌وکارتان می‌رسد.

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/0Sg2d

به اشتراک بگذارید

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

راهنمای کامل در مورد دستیار شخصی هوشمند
پردازش گفتار

راهنمای کامل در مورد دستیار شخصی هوشمند

دنیای امروزی بسیار پیچیده‌تر و متفاوت‌تر از حتی چند سال قبل است. فناوری‌ها و نوآوری‌های متفاوتی که امروزه ما را اجاظه کرده باعث شده سبک

GPT4 چیست؟
مقالات

4-GPT چیست و از چند پارامتر تشکیل شده است؟

GPT یک مدل زبانی اتورگرسیو (خودگرا) است که به کمک یادگیری عمیق متن‌های شبیه به انسان تولید می‌کند. تا حالا سه مدل از سری‌های GPT-n معرفی شده است. که

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.