هوش مصنوعی به افراد در شناسایی اخبار جعلی کمک ‌می‌کند!

هشدارهای مختلفی در مورد نادرست بودن اطلاعات در توییتر، فیسبوک و سایر رسانه‌های اجتماعی به کاربران نشان داده می‌شود. تحقیقات جدید از موسسه پلی تکنیک Rensselaer نشان می‌دهد که هوش مصنوعی می‌تواند به ارزیابی دقیق اخبار کمک کند و اخبار درست را از اخبار غلط تشخیص دهد اما این‌کار تنها در هنگام نگارش یک خبر ممکن است و پس از انتشار خبر دروغین کاری از دست کسی ساخته نیست.

این یافته‌ها اخیراً توسط یک تیم از محققان Rensselaer در Computers in Human Behavior Reports منتشر شده است. آن‌ها دریافتند که با مداخله هوش مصنوعی و به کمک برچسب‌گذاری در موضوعات و اخباری که افراد با عقاید شخصی خود ایجاد کرده‌اند مانند تغییرات آب و هوایی، واکسیناسیون COVID-19 و … می‌توان از انتشار اخبار و اطلاعات دروغین جلوگیری کرد.

وقتی موضوعی به قدری جدید است که افراد وقت نکرده‌اند نظرات و دیدگاه‌های خود را در قالب اخبار ارائه دهند، توصیه‌های مناسب ارائه شده توسط هوش مصنوعی می‌تواند به خوانندگان برای داشتن قضاوت بهتری در مورد مشروعیت مقالات خبری منتشر شده توسط افراد مختلف کمک کند. گفتنی است که این راهنمایی‌ها زمانی موثر واقع خواهند شد که استدلالی منطبق با روند فکری طبیعی افرد ایجاد کنند.

دوریت نوو، دانشیار دانشکده مدیریت در Rensselaer و یکی از نویسندگان اصلی این مقاله گفت: “ساخت یک ابزار که بتواند به درستی جعلی بودن یک خبر را تعیین کند کافی نیست. در واقع مردم باید توضیح و توصیه‌هایی را که هوش مصنوعی به آن‌ها می‌دهد باور داشته باشند، به همین دلیل است که ما در حال جستجو برای متناسب کردن توصیه‌ها برای کشف موارد خاص هستیم. اگر بتوانیم در اوایل ایجاد خبر و وقتی که افراد مختلف به ساختن و نوشتن خبر می‌پردازند خود را به آن‌ها برسانیم و از منطق خاصی برای توضیح توسط هوش مصنوعی استفاده کنیم، مردم احتمالاً مشاوره‌های ارائه شده توسط هوش مصنوعی را می‌پذیرند.”

این مطالعه که تقریباً 800 شرکت‌کننده در آن مشارکت داشتند، از اواخر سال 2019 آغاز شد. شروع همه‌گیری COVID-19 فرصتی را برای محققان فراهم آورد تا داده‌های مربوط به یک رویداد مهم خبری و چگونگی ساخت و انتشار اخبار را جمع‌آوری کنند.

Nevo گفت: “تحقیقات ما در خصوص اخبار ویروس کرونا نشان داد که سیستم ما نتایجی واقعی در زندگی روزمره افراد ایجاد می‌کند. نتیجه این است که اگر می‌خواهید هرچه بیشتر جلوی انتشار اخبار جعلی را بگیرید، بلافاصله با پیام‌رسانی اخبار مستدل شروع کنید و نباید منتظر شکل‌گیری اخبار و نظرات دروغین بمانیم. حال چه این کار توسط اشخاص انجام شود و چه توسط یک سیستم هوش مصنوعی.”

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/ycPmn

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.