هوش مصنوعی در آنالیز تکنولوژی‎های حوزه کشاورزی

هوش مصنوعی در آنالیز تکنولوژی کشاورزی

هوش مصنوعی به آنالیز تکنولوژی‌های حوزه کشاورزی کمک می‌کند: همراهی هوش مصنوعی و کلان داده (big data)، انقلابی بسیار عظیم در این صنعت ایجاد خواهد کرد!

با استفاده از هوش مصنوعی روستایی، کشاورزان می‌توانند شرایط آب و هوایی، دما، استفاده از آب و شرایط خاک جمع‎آوری شده از مزارع خود را بررسی کنند تا تصمیم‌های آگاهانه‌ای را برای کسب و کار خود اتخاذ نمایند.

کاربرد هوش مصنوعی در آنالیز تکنولوژی کشاورزی

فناوری به عنوان یک مفهوم گسترده، به طور مداوم وظیفه بزرگی را در رابطه با کاهش فشارها و مشکلات در چارچوب‌های قدیمی و سنتی ایفا کرده است. تکنولوژی کشاورزی یک کلاس جامع و نسبتا جدید در محدوده “نوآوری” است که به بخش کشاورزی کمک شایانی می‎کند.

به عنوان مثال، صنعت كشاورزي در هند، حدود 43 درصد از مشاغل در این کشور را پوشش می‌دهد. در نتیجه، به عنوان یکی از اصلی‌ترین منابع مالی در این کشور در نظر گرفته می‌شود. به همین دلیل، هوش مصنوعی در آنالیز تکنولوژی کشاورزی می‌تواند کمک شایانی به اقتصاد و مردم این کشور باشد. جهان اکنون در بوته آزمایش بزرگی مبنی بر چگونگی افزایش تولیدات کشاورزی برای دستیابی به امنیت غذایی در قرن 21 و تامین غذایی انسان‌ها در کشورهای در حال توسعه است.

این کار باید ضمن حفظ چارچوب‌های قابل نگهداری کشاورزی و در عین حال مقابله با مشکلات انجام شود. به عنوان مثال، یک فضای در حال تکامل، به دلیل واقعیت‌های غیرقابل انکار آب‌وهوایی، با فرسودگی منابع آبی و تجزیه گسترده همراه است که باعث کاهش چشم‌گیر سودآوری می‌شود. درست ‌به دلیل اجتناب‎ناپذیری که در بالا ذکر شده، صنعت کشاورزی دیجیتال، صنعتی در حال رشد و شکوفایی است.

ماهواره‌ها، هواپیماهای بدون سرنشین (پهپادها) و سنسورهای از راه دور در 24 ساعت شبانه‌روز مزارع کشاورزی را رصد و نظاره می‌کنند. از این رو کشاورزان می‌توانند با تکیه بر این فناوری‌ها و همچنین با تکیه بر فناوری هوش مصنوعی در آنالیز تکنولوژی کشاورزی، بر محصولات خود به روشی برتر نظارت داشته و بهترین زمان ممکن برای برداشت را تخمین زنند.

مناطقی مانند زمین‌های کشاورزی می‌توانند با به‌کارگیری اطلاعات صحیح و روش‌های پیشرفته و نوین امروزی شاهد افزایش سود سالانه خود باشند. با به کارگیری هوش مصنوعی در روستاها کشاورزان می‌توانند شرایط آب و هوایی، دما، استفاده از آب و شرایط خاک جمع‎آوری شده از مزارع خود را بررسی کنند تا برای تصمیم‌های تجاری، انتخاب‌های آگاهانه‌ای داشته باشند. به عنوان مثال، می‌توان به تصمیم‎گیری درباره متوسط ​​عملکرد سال بپردازد و یا اینکه دریابد که کاشت کدام دانه‎های ترکیبی باعث ضایعات کمتر در آب و خاک می‎شود.

چند روش که  استفاده از فناوری هوش مصنوعی در آنالیز تکنولوژی کشاورزی، باعث ایجاد انقلاب‌هایی بزرگ و چشم‌گیری خواهد شد عبارتند از:

  1. آنالیز پیش‎بینی و کشاورزی دقیق
  2. مدیریت ریسک
  3. کنترل آفات

چند روش تجزیه و تحلیل کلان داده‎ها (big data) که در صنعت کشاورزی انقلابی بس عظیم را ایجاد کرده است عبارتند از:

  1. نظارت بر روند طبیعی
  2. ردیابی فراورده پیشرفته
  3. ارزیابی ریسک
  4. محصولات زراعی ایده‎آل و انتظارهای مصرف‎کننده
  5. صنعت داده محور
  6. مدیریت بهتر زنجیره تامین

یک پلتفرم فناوری واحد می‎تواند به کشاورزان در افزایش درآمد سالانه‌شان کمک کند. به این ترتیب کمک‌های لازم را در زمینه تحلیل هزینه‌ها و ظرفیت خرید و فروش محصولاتشان به آن‌ها ارائه می‌دهند. از این رو کشاورزان می‌توانند برای تک‎تک گام‌هایی که باید در کشاورزی بردارند و همچنین برای تک‌تک محصولاتی که باید خریداری کنند، بودجه‌ی صحیحی در نظر بگیرند. در کنار این‌ها، کشاورزان را به سوی تشکیل FPC / FPO (شرکت‎ها و سازمان‎های تولیدکننده کشاورز) هدایت می‌کنند که در کنار افزایش سودآوری و ارائه تخمین تولید و فروش محصولات از طریق FPO، به آن‌ها در فرآیندهای پس از پردازش و تولید نیز یاری می‌رسانند.

هوش مصنوعی در آنالیز تکنولوژی کشاورزی (agritech)، به سوی ایجاد یک زنجیره تامین کشاورزی دیجیتال گام برمی‌دارد و باعث می‎شود تا کل روند، به تمامی ساده شود. سهامداران در حال ورود به این پلتفرم واحد فناوری هستند. از طریق دسترسی به فناوری، کشاورزان می‎توانند خریدارهای خود را گسترش داده و به تعداد بیشتر مصرف‎کنندگان دسترسی داشته باشند. به این‌ترتیب، خواهند توانست شاهد افزایش سودآوری سالانه خود باشند.

در این حالت، نه تنها فرآیندهای تولید کارآمدتر می‎شوند، بلکه احتمال فروش محصولات به تعداد بیشتری از منابع سودآورتر افزایش می‌یابد. پلتفرم‌هایی مانند E-Mandis که امروزه اهمیت زیادی پیدا کرده‌اند، در تلاشند تا یک بازار یکنواخت ملی برای کالاهای کشاورزی ایجاد کنند. این پلتفرم‌ها به نوبه خود، باعث افزایش جامعه مصرف‎کننده برای کشاورزان شده که به کمک آن می‎توانند مستقیما با جامعه مصرف‌کننده در سراسر کشور تعامل داشته باشند.

در اینجا فقط به ذکر چند روش از هزاران روش موجود پرداخته شد که نشان می‌دهد ادغام هوش مصنوعی در آنالیز تکنولوژی کشاورزی در عین حال که به نفع افزایش سودآوری کشاورزان قراردادی، شرکت‎ها، موسسه‌های تحقیق و توسعه، آژانس‎های تامین مالی، نهادهای تجاری، FPO و نهادهای دولتی گام برمی‌دارد چگونه می‌تواند به کشاورزان و کل زنجیره تامین مواد غذایی در یک کشور کمک کند.

مطابق با مقاله‌ای از مجله بسیار معتبر اکونومیست (The Economist): “در کوتاه مدت، این پیشرفت‎ها در عین کاهش هزینه‎ها، افزایش بازده و ارائه محصولات کشاورزی به مصرف‌کنندگان با قیمت پایین‌تر، موجب افزایش سود سالانه کشاورزان می‌شود و در دراز مدت، می‌تواند به ما در ارائه پاسخی شفاف و صحیح به این سوال اساسی و مهم یاری رسانند که چگونه می‎توان بدون آوردن فشارهای جبران‎ناپذیر بر خاک و اقیانوس‎ها، آینده غذایی جهان را تامین کرد؟”

به نظر می‌رسد راه پیشرفت برای فرآیندهای کشاورزی و تمامی کشاورزان در آینده در کنار شاخه‌ها و زیرمجموعه‌های مرتبط با کشاورزی، سهامدارن، کشاورزان کوچک و کارگران و همه ذینفعان در این صنعت، استفاده از فناوری هوش مصنوعی در آنالیز تکنولوژی کشاورزی است.

 

 

 

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/ufL7J

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.