هوش مصنوعی در صنعت هوانوردی

هوش مصنوعی در صنعت هوانوردی موضوع امروز مقاله عامر اندیش است. این مقاله با توجه به گزارش منتشر شده توسط بالاترین گروه در صنعت هوانوردی اروپا در زمینه AI تنظیم شده است. در این مقاله، مزایای استفاده از هوش مصنوعی (AI) در مدیریت حمل‌ونقل هوایی مورد ارزیابی قرار گرفته است. نویسندگان اصلی Eurocontrol و SERAR JU در مورد واقعیت کلیدی گزارش منتشر شده و اینکه این اتوماسیون می‌تواند در سال‌های آتی در بخش هوابرد بیشتر از پیش کمک‌کننده باشد، بحث و گفت‌وگو کرده است.

بر اساس گزارش Fly AI، گام‌های کلیدی به سمت اتخاذ قوی‌تر هوش مصنوعی در صنعت هوانوردی برداشته شده است

ریاضی‌دان و دانشمند بریتانیایی آلن تورینگ (Alan Turing) اولین‌نفری بود که به جست‌وجوی هوش محاسباتی در سال 1950 پرداخت. وی در مورد محاسبات مربوط به ماشین‌آلات هوشمند با توجه به اصول بازی imitation game (بازی تقلید) تحقیقات بسیاری انجام داد. تحقیقات وی سر منشا کشف و توسعه AI در سال‌های آتی گشت.

دهه‌ها بعد، AI و زیر مجموعه‌های آن (یادگیری ماشین و یادگیری عمیق)، آینده بسیاری از بخش‌ها و صنعت‌ها را تحت تاثیر قرار دادند. از جمله آنان، وارد شدن AI در بخش حمل‌ونقل هوایی بود. در چند سال گذشته، AI طیف گسترده‌ای از برنامه‌های کاربردی در این صنعت (از خدمات ارایه شده در فرودگاه‌ها گرفته تا امنیت آن و مدیریت ترافیک هوایی (ATM) ) را مورد پوشش کامل خود قرار داده است.

با توجه گزارش منتشر شده در FLY AI، گام‌های کلیدی به سوی اتخاد قوی‌تر AI ، یادگیری ماشین و دیگر ابزارهای دیجیتالی در بخش‌های مختلف حمل‌ونقل هوایی برداشته شده است. در این مقاله که توسط بالاترین گروه در بخش حمل‌ونقل هوایی اروپا منتشر شده، به تجربه و تخصص‌ بازیکنان کلیدی این بخش اشاره مستقیم شده است. رهبران و بازیکنان اصلی این صنعت، EuroControl، the single European Sky ATM Research (SESAR) joint Undertaking (شرکت مشترک گروه تحقیقاتی مجزای مدیریت ترافیک هوایی آسمان اروپا)، انجمن بین‌المللی حمل ‌ونقل هوایی، ایرباس و بخش بین‌الملل شورای اروپایی هستند.

با جداسازی  افسانه‌ها از هوش مصنوعی، مقاله مذبور مهم‌ترین قسمت‌های کاربردی AI در بخش حمل‌ونقل هوایی اشاره کرده است. این مقاله همچنین ویژگی‌های “برنامه عملی FLY AI” را بیان می‌دارد که یک چشم‌انداز کلی از یکپارچه‌سازی هر چه بهترسیستم‌های تکنولوژی در مدیریت ترافیک هوایی (ATM) و دیگر بخش‌های این صنعت در آینده را ارایه می‌دهد.

"نقش

اهمیت ابهام‌زدایی هوش مصنوعی در صنعت هوانوردی

AI قدمتی 60 ساله دارد که به لطف پیشرفت‌ها در زمینه محاسبات و دسترسی به داده‌ها امکان‌پذیر شده است. یادگیری ماشین و یادگیری عمیق به ایجاد اپلیکیشن‌هایی که می‌توانند به صورت کاملا مستقل عمل کرده و در حل مسایل و مشکلات پیچیده مورد استفاده قرار گیرند.این مسایل و مشکلات، بدون هیچ شکی، بخش‌های مختلف حمل‌ونقل هوایی را نیز شامل می‌شود.

 در زمان‌های اخیر، این تکنولوژی کشش و توجه کافی برای به‌کار گرفته شدن در بخش‌های مختلف صنایع را به دست آورده است. این بخش‌ها شامل تعمیر و نگاه‌داری هوش مصنوعی، مهندسی و ابزارهای مهندسی، زنجیره تامین و خدمات مشتری است. بخش حمل‌ونقل هوایی با رهبری کشورهای ایرلند، فنلاند، قبرس، لوکزامبورگ، سوئد و هلند، مشتاقانه در حال یافتن راه‌حل‌های هوشمندانه برای استفاده اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی در بخش‌های مختلف هوانوردی است.

بخش حمل‌ونقل هوایی شروع به استفاده هر چه بهتر و بیشتر از پتاسیل الگوریتم یادگیری ماشین در برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مهم غیرایمن کرده است. جالب است بدانید که به تازگی تلاش‌های مهم و درخور توجه در راستای تطبیق چارچوب‌ فعلی گواهینامه‌ها با ویژگی‌های ویژه اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی انجام داده است. با استفاده از  هوش مصنوعی در بخش حمل‌ونقل هوایی، تمرکز صنعت بر امنیت سایبری در حال افزایش است.

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/uRuWU

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

تفاوت‌های هوش مصنوعی و هوش انسانی

تفاوت هوش مصنوعی و هوش انسانی

زمانی که نام هوش مصنوعی می‌آید مردم به ماشین‌های خودران، دستیاران مجازی هوشمند و ربات‌های جراحی فکر می‌کنند اما امروزه هوش مصنوعی در زندگی روزمره

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.