چگونه تیم خود را برای استفاده از هوش مصنوعی آماده کنیم؟

باز کردن پای هوش مصنوعی به کسب و کار خود و ادغام شدن با سرویس‌های هوش مصنوعی همانند چت بات‌ها و استفاده از هوش مصنوعی، ممکن است شما را با چالش‌هایی ایجاد کند. چالش‌هایی مثل ایجاد استرس برای کارمندانتان. در عین حال هر نوعی از تغییر می‌تواند ترسناک باشد، به خصوص زمانی که احساس شود این تغییرات قرار است حاشیه امن افراد را با خطر مواجه کند و امنیت شغلی آن‌ها را تهدید کند.

آیا استفاده از هوش مصنوعی باعث می‌شود تا ربات‌ها شغل من را بگیرند؟

جواب ساده به این سوال، خیر است. استفاده از راه‌حل‌های هوش مصنوعی همانند چت بات‌ها ظرفیت فوق‌العاده‌ای دارند تا کاهش چشمگیری در حجم کارهای تکراری و روتین ایجاد کنند و بار کار اضافی را از روی شانه‌ی کارمندان بردارند. نکته‌ای که باید مورد توجه قرار بگیرد آن است که این سرویس‌های هوش مصنوعی قرار نیست جای کارمندان حرفه‌ای را بگیرند. در حقیقت هر کدام از این سرویس‌های هوش مصنوعی قرار است درهای جدیدی به روی دنیایی از ظرفیت‌ها و امکانات باز کند.

پاسخگوی هوش مصنوعی در برابر نیروی انسانی

در ادامه گام‌هایی را برای آماده سازی محیط کسب و کارها برای ادغام با هوش مصنوعی می‌گوییم.

آموزش نیروها برای استفاده از هوش مصنوعی

قدم اول برای آماده سازی قبل از ادغام کسب و کار با هوش مصنوعی، آموزش است. قبل از هر چیزی شما باید کارمندانتان را برای ادغام با هوش مصنوعی آماده کنید و به آن‌ها یاد دهید که این آموزش قرار است برای شغل آن‌ها و سازمانشان چه نفعی داشته باشد. قطعا مباحث بسیار زیادی برای آموزش وجود خواهد داشت، اما باید این موضوعات را طبق یک برنامه مدون به قسمت‌های مختلف تقسیم نمایید.

در این گام به کارمندانتان نشان دهید که سرویس‌های هوش مصنوعی مانند چت بات‌ها قرار است چه کمکی در شغلشان باشد. به آن‌ها نمونه‌هایی از وظایفی نشان دهید که چت بات ها می‌توانند انجام دهند. کم کم کارهای جذابی که هوش مصنوعی می‌تواند برایشان انجام دهد را به آن‌ها معرفی کنید. به این ترتیب آن‌ها به زودی خواهند توانست تا بر کارهای پیچیده و مهم‌تری تمرکز کنند.

باور حفظ جایگاه نیروهای انسانی

حل مسئله هنوز هم به انسان تعلق خواهد داشت. کاری کنید که کارکنانتان این حقیقت را بپذیرند. کارمندان شما خواهند دید که چه موقعیت‌هایی در سر راه شغلی آن‌ها قرار خواهد گرفت اگر مسئولیت وظایف بلند مرتبه‌تری را برعهده بگیرند و کارهایی مثل استراتژی کسب و کار و تفکر منطقی را با استفاده از هوش مصنوعی انجام دهند. آن‌ها به زودی یاد خواهند گرفت که چگونه مسائل اضطراری را کنترل نمایند و همین کارمندان به زودی تبدیل به ستون فقراتی خواهند شد که سازمان شما به آن‌ها وابسته خواهد بود.

ما همچنین می‌خواهیم به آن‌ها این قابلیت را بدهیم که هرچقدر که دوست دارند درباره‌ی راه حل‌های هوش مصنوعی همانند چت بات بدانند. ما توصیه می‌کنیم که در این مرحله گروه‌هایی که دارای ابتکار عمل هستند و مشارکت جدی و پرشور دارند را تغییری در سطح کاریشان ایجاد کنید.

به کارمندانتان قدرت دهید

به محض اینکه به راه حل هوش مصنوعی خود دست یافتید و به کارمندارنتان یاد دادید تا چگونه از آن استفاده کنند، تنها یک گام دیگر باقی می‌ماند. به کارمندانتان این قدرت را بدهید که از هوش و مغز خودشان استفاده کنند و برای استفاده از هوش مصنوعی راه‌های خلاقانه‌ای ایجاد کنند.

در نهایت این کارمندان شما هستند که مسئول ادغامی موفق با هوش مصنوعی می‌باشند. آن‌ها با ارزش‌ترین دارایی‌های هر شرکتی هستند. بنابراین مدیران باید قبل از هرچیزی این فکر را در ذهنشان جا بیندازند و مطابق با آن رفتار کنند. به آن‌ها فضایی بدهید تا این فناوری را تجربه کنند. یک انجمن برای آن‌ها تشکیل دهید تا نظرات و بازخوردهایشان را در آن جا ابراز کنند.

به کارمندانتان این قدرت را بدهید تا هرکدام رهبری راه رسیدن به آینده کسب و کارتان را به عهده بگیرند. یکی از راه‌هایش تغییر ساختار سیاست شرکت و ایجاد پاداش در ابتکار عمل و تغییرات است. با پیوند پاداش و پذیرش تغییر، می‌توانیم ایجاد تغییر در شرکت را تسهیل کنیم و سیاست‌های شرکت را نیز در هنگام این تحول تغییر دهیم.

Robot-vs-Human-min.jpg

سخن نهایی

قدم اول برای آنکه کسب و کارتان را برای هوشمند سازی و استفاده از هوش مصنوعی آماده کنید، آن است که کارمندانتان را از قبل آماده کرده باشید. آن‌های نیاز دارند بدانند که هوش مصنوعی قرار نیست جایگاه آن‌ها را بگیرد. آن‌ها باید ارزشمند شمرده شوند و باید متوجه نقش اساسی خود در استراتژی یک کسب و کار بشوند. پس از آن کارهای بسیاری برای انجام دادن وجود خواهد داشت. به کارمندان خود این قابلیت را بدهید تا ابتکار عمل در استفاده از هوش مصنوعی داشته باشند.

این قدرت را به کارمندان خود بدهید که انسانیتشان را در خط مقدم قرار دهند. به آن‌ها بفهمانید که قدرتی دارند که هیچ کامپیوتری آن را ندارد. بر روی این ویژگی‌های تاکید کنید تا نشان بدهید یک انسان و یک ماشین چگونه می‌توانند در کنار یکدیگر با هماهنگی کار کنند و باعث افزایش توانایی‌ها و پیشرفت یک کسب و کار شوند.

برای مطالعه بیشتر در زمینه هوش مصنوعی به بلاگ عامر اندیش مراجعه کنید.

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/zoRoJ

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

الگوریتم‌ هوش مصنوعی گوگل

معرفی 3 الگوریتم‌ هوش مصنوعی گوگل

منظور از الگوریتم‌‌های گوگل نحوه‌ی رتبه بندی نتایج جستجو در صفحات وب توسط گوگل است. بسیاری از صاحبان کسب و کارها به تغییرات الگوریتم گوگل

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.