کاربرد چت بات ها در حوزه درمان

چت بات ها کم کم دارند جای هرگونه ابزار تلفنی را در هر صنعت و حوزه کسب و کاری می‌گیرند. از کاربرد چت بات همچنین می‌توان در حوزه سلامت و درمان استفاده کرد تا بیماران بتوانند مراحل بیماری خود را با آرامش بیشتر و همچنین دغدغه و نگرانی کمتری بگذرانند. در بخش درمان مهم‌ترین فاکتور، تجربه بیمار در طول فرآیند درمان است. از آنجایی که امروزه محوریت اصلی در حوزه درمان بیمار می‌باشد، باید تمام ظرفیت‌های موجود را به کار گرفت تا از آرامش بیمار در طول روند درمان و همچنین کمک به تصمیم‌گیری بهتر اقدام نمود.

برای رسیدن به این نقطه، فعالان حوزه درمان باید تمام تلاش خود را انجام دهند تا یک واسطه ارتباطی آنلاین و هوشمند ایجاد کنند و همچنین اطمینان حاصل کنند که بیماران برای استفاده از چنین رابطی آمادگی کامل را دارند و آموزش دیده‌اند. این امر باعث می‌شود تا نتایج روند درمان بهتر باشد و رابطه عمیق‌تری بین بیمار و کادر درمانی ایجاد شود.

چرا باید از چت بات ها در حوزه بهداشت و درمان استفاده کرد؟

با استفاده از چت بات‌ها، حوزه درمان می‌تواند ارزش‌های چشمگیری را برای بیماران تولید کند. طبق برآوردها استفاده از چت بات برای این صنعت حدود 20.5% نرخ رشد مرکب سالانه (یا CAGR) و رشد کلی حدود 542.3 میلیون دلاری تا سال 2026 به همراه خواهد داشت. چت بات ها می‌توانند بهترین سرویس‌های درمانی را به بیماران ارائه دهند. حتی استفاده از چت بات‌های هوشمند می‌تواند به بیماران کمک کند تا یک معاینه فوری (به کمک چت بات) داشته باشند.

چت بات‌ها می‌توانند خدمات درمانی مجزایی را به شکل تعاملاتی اتوماتیک به بیماران ارائه دهند و موجب افزایش کیفیت تجربه درمان در بیماران شوند. چت بات‌ها می‌توانند به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته با بیماران به تعامل بپردازند و به عنوان یک دستیار سلامتی در هر لحظه در کنار بیمار حضور داشته باشند و حتی در مواقع ضروری به او کمک کنند و پاسخگوی نیازهای او باشند و همچنین وضعیت سلامتی بیمار را پایش کنند.

چالش‌های حوزه درمان

چالش اصلی حوزه درمان ارائه خدمات به بیماران بدون تعلل و دیرکرد در تمام طول روند درمان است. ارائه دهندگان خدمات درمانی باید توجه داشته باشند که می‌توانند از چت بات‌ها در تمام طول این روند استفاده کنند. یعنی از ابتدای نوبت دهی به بیماران تا زمان ترخیص و پرداخت هزینه ها. چت بات‌ها تمام این روند را برای بیماران آسان می‌کند ضمن اینکه در تمام طول درمان همیشه با مرکز درمانی ارتباط خواهند داشت.

استفاده از هوش مصنوعی در مهندسی پزشکی

این نوع ارائه خدمات درمانی علاوه بر اینکه تمام نیازهای بیمار را پاسخ می‌دهد، ارائه خدمات را آسان می‌کند و تجربه‌ی بیمار از نحوه ارائه خدمات را به طور شگفت‌انگیزی بهبود می‌بخشد. استفاده از رابط‌های هوشمند و چت بات‌ها و برنامه‌های این چنینی ضمن غلبه بر چالش‌های خسته کننده کادر درمان و ارائه دهندگان خدمات درمانی، نگرانی های مربوط به مراقبت‌های بهداشتی را نیز برطرف می کنند.

روند پرداخت در ارائه خدمات درمانی

در حوزه بهداشت و درمان یکی از چالش‌های موجود مربوط به مسائل مالی و پرداخت وجه است. با وجود سازمان‌های بیمه بازهم پرداخت مبالغ برای درمان بیشتر بر روی دوش خود افراد می‌باشد. برای افزایش سرعت در روند پرداخت شرکت‌ها و سازمان‌ها و تمامی بخش‌های فعال در حوزه درمان و بهداشت می‌توانند برای مسائل پرداختی از چت بات‌ها استفاده کنند و بیماران را به آن‌ها ارجاع دهند.

تجربه بیمار از روند درمان

در سال‌های اخیر حوزه درمان و بهداشت با تغییرات محسوس و بزرگی را تجربه کرده است. تقاضای خدمات رسانی بهتر و به موقع از سمت بیماران بالاتر رفته و ارائه دهندگان سرویس‌های درمانی و بهداشتی را با چالش مواجه کرده است. با وجود این امر شرکت‌ها فعال در حوره درمان در یک رقابت تنگاتنگ و سخت با یکدیگر قرار گرفته‌اند و در جستجوی سهم بازار بیشتر و جذب بیماران بیشتر می‌باشند. استفاده از چت بات‌ها یکی از راه‌هایی است که می‌تواند به این این شرکت‌ها و سازمان‌ها کمک کند و برای آن‌ها ایجاد ارزش کند.

ایجاد مدل‌های پرداختی موثر

در حوزه درمان مسئله پرداخت چه برای سازمان‌ها و چه برای خود بیماران یک چالش می‌باشد و همیشه نیاز به مدل‌های مختلف پرداختی برای ارائه سرویس‌های بهتر وجود دارد. چت بات‌ها می‌توانند به این بخش کمک کنند و علاوه بر کاهش هزینه‌ها، کیفیت ارائه سرویس‌ها را بالا ببرند. همچنین چت بات‌ها می‌توانند به ارائه دهندگان خدمات درمانی برای ایجاد خدماتی هماهنگ و ترویج مراقبت‌های پیشگیرانه برای بیماران کمک کنند.

استفاده درست از داده‌های بزرگ

در حوزه بهداشت و درمان داده‌های بسیاری وجود دارد که تجزیه و تحلیل و ضبط و استفاده درست از این داده‌ها یک چالش بسیار بزرگ برای ارائه دهندگان خدمات درمانی می‌باشد. چت بات‌ها می‌توانند در این زمینه کمک‌های فراوانی به فعالان حوزه بهداشت و درمان داشته باشند و به آن‌ها برای دست یافتن به بینش عمیق‌تر و یافتن راه‌های بهتر برای ارائه خدمات موثر کمک کنند.

داده های پزشکی برای هوش مصنوعی

سخن نهایی در رابطه با استفاده از چت بات‌ها در حوزه بهداشت و درمان

با به کارگیری چت بات‌ها برای حوزه درمان، فارغ  از اینکه در چه بخشی فعالیت می‌کنید، می‌توانید ارزش‌های فوق‌العاده‌ای را برای مراجعه‌کنندگان خود ایجاد نمایید به طوری که هیچگاه به سراغ سازمانی غیر از شما نروند. چت بات‌ها می‌توانند به کمک هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی صحبت مراجعه کنندگان شما را درک کنند و به نیازهای آن‌ها پاسخ‌های معتبر و درستی ارائه دهند. استفاده از چت‌بات‌ها در بخش درمان در کشورهای پیشرفته با استقبال زیادی روبه‌رو شده است و از خدمات آن‌ها در قسمت‌های مختلف منتفع شده‌اند.

در کشور ما، ایران، متاسفانه چندان توجهی به این مسئله نمی‌شود و حوزه درمان همچنان به ارائه خدمات با سبک و سیاق قدیمی خود می‌پردازند. در صورتی که چندین سالی می‌شود که محصولات هوشمند مختلف و بخصوص چت‌بات‌های با کیفیت که می‌توانند در زمینه‌های مختلفی فعالیت کنند به بازار عرضه شده‌اند.  فعالان حوزه بهداشت و درمان در هر سطحی می‌توانند به این محصولات مراجعه کنند و از خدمات با کیفیت آن‌ها بهره‌مند شوند.

اگر در حوزه درمانی فعالیت می‌کنید و علاقه دارید تا با محصولات هوشمندی که می‌تواند کسب و کار شما را متحول کند و به سطح بالاتری ببرد، آشنا شوید به صفحه تماس با ما مراجعه کنید و فرم دمو را پر کرده و برای ما ارسال کنید.

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/4DAwE

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.