تلویزیون جدید هوشمند، گوش به فرمان شما

شاید واژه هوش مصنوعی ربات ها و فیلم‌های تخیلی را برای شما یاد آور شود و فکر کنید که فقط کسب و کارهای پیچیده و بزرگ با آن سر و کار دارند و چنین چیزی در زندگی روزمره انسان ها جایی ندارد. شاید تا حدودی این فکر درست باشد اما باید بدانید که هوش مصنوعی بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید در زندگی ما وارد شده و در بیشتر شبکه‌های اجتماعی، سایت‌ها، گجت‌ها و البته شرکت‌های بزرگ فناوری، هوش مصنوعی نقش مهمی را ایفا می کند تا انجام هر کاری آسان تر شود.

در سال های گذشته محصولات هوشمند بسیاری در زمینه های مختلف رونمایی شدند که با استقبال مردم در سراسر جهان روبه رو شدند و کم کم پای این محصولات از دنیای بیرون از خانه به داخل خانه هایمان کشیده شد. همین امر باعث شد تا هوش مصنوعی ملموس تر شود و جای بیشتری در زندگی ما باز کند.

ذهنتان جای دور نرود و به دستگاه های عجیب و غریب هم فکر نکنید. به وسائلی که در روزمره از آن ها استفاده می کنید فکر کنید. مثلاً همین تلویزیون را در نظر بگیرید. به نظرتان اگر تلویزیونی که استفاده می کنید دارای هوش مصنوعی باشد چگونه می شود؟ تلویزیون جدید هوشمند که ازکه به تازگی تولید شده و هوش مصنوعی برخوردار هستند، این تصور را برای شما راحت تر کرده و گوشه ای از توانایی تلویزیون های آینده را به شما نشان می دهد.

دستیار صوتی در تلویزیون هوشمند

در این تلویزیون‌ها هوش مصنوعی به وسیله دستیارهای صوتی سعی می‌کند تا نیاز شما را تشخیص دهد و بسیاری از دستورهای شما را بدون نیاز به حرکتی انجام دهد. بعد از معرفی دستیار گوگل در تلویزیون‌های ۲۰۱۸ ال‌جی، این شرکت با پشتیبانی از الکسا در تلویزیون‌های 2019 خود توانایی های بیشتری به این تلویزیون‌ها افزوده است.

دستیار صوتی در  تلویزیون‌های هوشمند

کاربران با استفاده از برنامه کاربردی الکسا در تلویزیون‌های سازگار هوشمند می‌توانند از آن سؤال بپرسند، لوازم‌خانگی هوشمند را کنترل کنند و بیش از ۹۰ هزار مهارت الکسا و خیلی امکانات دیگر را در اختیار داشته باشند؛ همه این کارها بدون نیاز به هیچ دستگاه جانبی و جداگانه دیگری میسر می‌شود. این تلویزیون‌ها می‌توانند صدها فرمان صوتی و درخواست‌های پیچیده‌ را به لطف وجود فناوری پیشرفته تشخیص صدای مکالمه در هوش مصنوعی ThinQ AI بفهمند.

با استفاده از دستگاه‌هایی که دارای الکسای آمازون هستند، کاربران می‌توانند به قابلیت‌های مختلفی مثل کنترل صدا، اجرای برنامه، متوقف کردن، شروع کردن و جلو زدن برنامه، دسترسی داشته باشند و درعین‌حال کانال‌ مدنظرشان را انتخاب کرده و به جستجوی محتوایی که دوست دارند بپردازند.

همچنین کاربران می‌توانند قابلیت‌های پیشرفته صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی را به‌وسیله الکسای آمازون روی تلویزیون‌های دارای هوش مصنوعی تجربه کنند. به‌عنوان‌مثال شما می‌توانید به انگلیسی بگویید : «الکسا، صدای تلویزیون در هال را زیاد کن» و یا «الکسا کانال تلویزیون را به شبکه National Geography تغییر بده». همچنین می‌توانید برنامه خاصی را روی تلویزیون اجرا کنید. مثلاً بگویید : «الکسا از تلویزیون بخواه تا یوتیوب را روی تلویزیون داخل اتاق‌خواب اجرا کند». این کار از طریق ریموت کنترل جادویی تلویزیون هوشمند (Magic Control) قابل‌اجرا است.

اجرای برنامه یوتیوب به کمک دستیار صوتی

به‌علاوه تلویزیون‌های OLED مدل‌های منتخب NanoCell هوشمند از AirPlay 2 و HomeKit اپل برای پخش آسان محتوای صوتی و تصویری آنلاین و اتصال به لوازم‌خانگی هوشمند اپل پشتیبانی می کنند. پشتیبانی از فناوری AirPlay 2 اپل در تلویزیون‌های هوش مصنوعی به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون هیچ زحمتی فیلم، موسیقی و عکس را از طریق برنامه کاربردی تلویزیون اپل به‌ صورت مستقیم در تلویزیون هوشمند پخش کنند. این تلویزیون‌ها از فناوری HomeKit اپل نیز پشتیبانی می کنند و مشتریان می‌توانند تجربه مشاهده خود را به کمک Home app و Siri به‌راحتی کنترل کنند.

خلاصه با تلویزیون‌های هوشمند فقط کافی است لم بدهید و از تلویزیون‌تان چیزی بخواهید و همه‌چیز آن‌گونه که می‌خواهید انجام می‌شود. به همین راحتی!

4.5/5 - (2 امتیاز)
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/cYAwK

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

بینایی کامپیوتری چیست؟
هوش مصنوعی

بینایی کامپیوتری یا Computer Vision چیست؟

شاید تا به حال عبارت بینایی کامپیوتری یا computer vision به گوشتان خورده باشد و برای شما سوال پیش آمده باشد که این عبارت یعنی

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.