آموزش هوش مصنوعی به کمک بازی‌های رایانه‌ای!

آموزش هوش مصنوعی در بازی‌های رایانه‌ای: چگونه نقش‌آفرینی یک اژدها در یک بازی کامیپوتری، می‌تواند منجر به بهبود چشم‌گیری در عملکرد هوش مصنوعی گردد

ترکیب پردازش زبان طبیعی و تقویت یادگیری در یک بازی ماجراجویی کامپیوتری مبتنی بر متن، به ماشین‌ها نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از زبان به عنوان ابزاری مفید استفاده کرد. در بازی‌های ماجراجویانه کامپیوتری، هوش مصنوعی هنگام تلاش برای سخن گفتن با کاراکترها، نه تنها یاد گرفته که چگونه کارها و مسئولیت‌های خود را به نحو احسن انجام دهد، بلکه فرا گرفته که چطور دیگران را به انجام کارها و مسئولیت‌هایی وادار کند. این سیستم گامی به سوی ساختن ماشین‌هایی است که می‌توانند از زبان به عنوان راهی برای دستیابی به اهداف خود استفاده کنند.

آموزش هوش مصنوعی در بازی‌های رایانه‌ای

آموزش هوش مصنوعی به کمک بازی‌های رایانه‌ای : نثر بی‌معنا است

مدل‌های زبانی مانند GPT-3 در تقلید از جملات نوشته شده توسط انسان، بهم ریختن داستان‌ها، وبلاگ‌های جعلی و پست‌های Reddit (وب‌سایت تجمع اخبار اجتماعی، رتبه‌بندی محتوای وب و گفت‌وگو در آمریکا) بسیار درخشان عمل می‌کنند. ولی با وجود خروجی پربار، این مدل‌ها فراتر از تولید محتوا، چیز خاص دیگری برای عرضه ندارد.

مردم از زبان به عنوان ابزاری برای متقاعد ساختن، دستور دادن و بسیاری منظورهای دیگر استفاده می‌کنند. زبان می‌تواند مردم را وادار به خنده و یا گریه کند. رسیدن به این جایگاه، همان هدف عالی و نهایی مدل‌های سخنگوی هوش مصنوعی است.

مخلوط کردن همه چیز

پژوهشگران موسسه فناوری جورجیا در آتلانتا و تحقیقات هوش مصنوعی فیسبوک، برای ساخت هوشی که به دلایلی مجبور به استفاده از واژگان انسانی است، تکنیک‌های پردازش زبان طبیعی و تقویت یادگیری را با هم ترکیب کردند. جایی‌که مدل‌های یادگیری ماشین یاد می‌گیرند که برای رسیدن به اهداف مشخص، چگونه باید رفتار کنند. شایان ذکر است که پیشرفت‌های به دست آمده در این زمینه‌ها در چند سال گذشته، چشم‌گیر بوده است.

آموزش هوش مصنوعی به کمک بازی‌های رایانه‌ای : بازی‌های کلمات (word games)

محققان برای آزمایش رویکرد خود، سیستم یادگیری ماشین را در یک بازی چند نفره مبتنی بر متن به نام LIGHT، که سال گذشته توسط فیسبوک برای بررسی ارتباط بین بازیکنان انسانی و هوش مصنوعی ساخته شد، آموزش دادند. این بازی، دنیایی با مضمون فانتزی و هزاران اشیاء، شخصیت‌ها و مکان‌های مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها توسط صفحه نمایش متنی با یکدیگر تعامل برقرار می‌کنند. بازیکنان (انسان یا رایانه) با تایپ دستوراتی مانند “آغوش جادوگر”، “اژدها را بزنید” یا “کلاه را بردارید” بازی خود را ادامه می‌دهند. آن‌ها همچنین می‌توانند با شخصیت‌های کنترل شده توسط چت‌بات سخن گفته و ارتباط برقرار کنند.

محققان برای جذاب‌تر ساختن بازی و انجام کارهای بیشتری توسط هوش مصنوعی، حدود 7500 مورد جدید به بازی اضافه کردند که در نسخه اصلی LIGHT وجود ندارد. آن‌ها همچنین یک نمودار دانش (پایگاه داده‌ای از روابط میان فعل، فاعل و مفعول) ایجاد کردند که به سیستم اطلاعات ارزشمندی در مورد دنیای بازی و ارتباطات بین شخصیت‌های بازی می‌دهد. برای مثال مانند این اصل که شخصیت تاجر در بازی تنها در صورتی به نگهبان اعتماد می‌کند که با وی رفیق باشد. در این بازی، برای انجام ماموریت‌هایی مانند ” ساخت بزرگترین گنجینه‌ای که تاکنون توسط اژدها ساخته نشده باشد”، از فعالیت‌هایی مانند “به کوه‌ها بروید، و یا شوالیه را بخورید” پیروی می‌کند.

آموزش هوش مصنوعی به کمک بازی‌های رایانه‌ای : سخن‌گوی شیرین

در این بازی، پژوهشگران مدل را به گونه‌ای آموزش دادند تا فقط با استفاده از زبان، تمامی ماموریت‌ها را به انجام رساند. برای انجام اقدامات و رسیدن به هدف مورد نظر در بازی، باید فرمان مورد نظر را تایپ کرد و یا با شخصیت‌های داستان مستقیما سخن گفت. به عنوان مثال، اگر هوش مصنوعی در این بازی به یک شمشیر احتیاج داشته باشد، می‌تواند یکی را بدزدد یا شخصیت دیگری را مجاب کند که یک شمشیر به وی بدهد.

در حال حاضر، این سیستم تنها وسیله‌ی اسبا‌ب‌بازی و سرگرمی است. روش این بازی می‌تواند صحیح و به دور از هرگونه ابهامی باشد: برای مثال، در یک مرحله، اگر بازیکن به یک سطل احتیاج داشت کافی است تا به سادگی بگوید: “آن سطل را به من بده وگرنه من تو را به عنوان غذا به گربه خود می‌دهم!”

ترکیب پردازش زبان طبیعی (NLP) با تقویت یادگیری، همچون گامی مهیج در آموزش هوش مصنوعی است که نه تنها می‌تواند منجر به تولید چت‌بات‌های بهتر و هوشمندتری گردد که قادر به بحث کردن و متقاعد کردن شما باشند، بلکه می‌توانند به موجوداتی تبدیل شوند که درک بسیار غنی‌تری از نحوه کار دنیای انسان‌ها داشته باشند.

 

 

 

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/Zd5GE

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

محصولات هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی

محصولات هوش مصنوعی در ایران

هوش مصنوعی بیش از نیم قرن است که پا به دنیای ما گذاشته است. هدف از ایجاد هوش مصنوعی نیز راحت‌تر کردن زندگی انسان و

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.