استفاده از دستیار هوشمند در اپلیکشن‌ها

استفاده از دستیارهای هوشمند صوتی، مانند الکسا، سیری، کورتانا، و دستیار گوگل روز به روز در حال افزایش است. آمارها نشان می‌دهد که حداقل از هر 5 خانواده در انگلستان، یک خانواده از این فناوری استفاده می‌کند. Priya Abani، مدیر یکی از بخش‌های آمازون گفته است که: “دنیایی را تصور کنید که الکسا در همه جا باشد. یکی از جذابیت‌های الکسا جدید بودن و انعطاف پذیری آن است. این دستیار هوشمند می‌تواند با انسان‌ها همانند تعاملات انسانی گفتگو کند و حتی شوخی کند یا در صورت لزوم بخندد. این فناوری ذهنیت مردم از تکنولوژی را تغییر داده است”.

دستیار هوشمند صوتی چیست؟

این فناوری قابلیت گفتگوی فعال دارد. در زمان اتصال به اینترنت می‌تواند در ازای درخواست صوتی دریافت شده، خدمات و محتوای دیجیتال ارائه دهد. الکسا آمازون، کورتانا مایکروسافت، دستیار گوگل و سیری اپل از دستیارهای صوتی مشهور جهان هستند. این فناوری دستیار صوتی در بسیاری از تلفن‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی و حتی اسباب بازی‌های کودکان به کار رفته است.

کاربردهای فناوری دستیارهای صوتی

کسانی که از دستیارهای صوتی استفاده می‌کنند، عموما بیشتر کارهای روزانه خود را با آن انجام می‌دهند. این افراد از دستیارهای صوتی تقاضاهایی مانند بازیابی اطلاعات پشتیبان، پخش موسیقی مورد نظر، به روز رسانی آب و هوا، تنظیم زنگ هشدار و … را دارند. حتی برخی از افراد از این دستیارها در زمینه سرگرمی و تفریح استفاده می‌کنند و از آن می‌خواهند که که یک “لطیفه” برایشان تعریف کند.

مزایا و نمونه‌هایی از کاربردهای دستیارهای صوتی

تنظیم تایمر هنگام پخت و پز، تماس با دوستان بدون فشار دادن دکمه‌ها، فعال سازی دستگاه‌های چند وظیفه‌ای و پشتیبانی از زندگی از مزایای این فناوری است. اما برای کسانی که به استفاده از دستیارهای صوتی اطمینان ندارند یا دچار کم‌توانی‌هایی هستند و قابلیت استفاده از صفحه کلید یا رابط صفحه نمایش را ندارند، این فناوری باید تا حدی متناسب با نیازهایشان تغیر کند. استفاده از دستیارهای هوشمند معمولا بسیار ساده است و به دستورالعمل پیچیده‌ای نیاز ندارد.

با استفاده از دستیارهای صوتی در اپلیکیشن‌ها، کاربران می‌توانند اطلاعات را به راحتی و به کمک دستیار هوشمند بازیابی کنند، یک سرگرمی انتخاب کنند، با دوستان خود تماس بگیرند و بدون هیچ زحمتی رستوران رزرو کنند و هم چنین بسیاری از کارهای دیگر را به سادگی و تنها با یک دستور صوتی انجام دهند. در یک خانه سالمندان در سن دیاگو، برای افراد مسن از دستیارهای صوتی هوشمند برای تماس با خانواده، پیش‌بینی وضعیت هوا برای آن‌ها و … استفاده شده است.

یکی از افراد این مجموعه، که 79 سال سن داشت و با مشکل لرزش دست مواجه بود گفت “استفاده از این فناوری جستجو در وب را برای من بسیار ساده و آسان کرده است”. این دستیارهای صوتی از طرفی زمان نگاه کردن به صفحه نمایش را نیز کاهش می‌دهند و کاربر می‌تواند بدون نگاه کردن به صفحه گوشی، فعالیت مورد نظرش را در اپلیکیشن مربوطه اجرا کند.

سخن آخر

این فناوری توسط شرکت‌های خارجی و داخلی بسیاری ارائه شده است. شرکت عامر اندیش هوشمند یکی از شرکت‌های ایرانی ارائه دهنده دستیار هوشمند سازمانی تحت عنوان “باتاوا” است. استفاده از این محصول در اپلیکیشن‌ها توسط توسعه دهندگان آن‌ها، مزیت‌های زیر را به همراه خواهد داشت:

استفاده به عنوان یک رابط کاربری جدید و باز کردن راه تعاملی کاربردی با اپلیکیشن

  • نوآوری در پاسخگویی به سوالات مراجعین و مشتریان
  • کارایی بالا در پاسخگویی و ارائه خدمت 24 ساعته و بدون خستگی
  • امکان شخصی سازی نحوه پاسخگویی یا ارائه خدمت به مراجعین و مشتریان
  • کاهش هزینه های ارائه خدمت و پاسخگویی به سوالات مراجعین و مشتریان
  • کاهش ریسک پاسخگویی یا ارائه خدمت اشتباه
  • بالابرنده کاربردپذیری نرم افزار، و اپلیکیشن‌های موبایل
  • دریافت سفارش محصولات و خدمات از کاربران
  • ارائه پیشنهادات خرید به کاربرانی که قصد خرید محصول خاصی را دارند
  • و…

این محصول برای اپلیکیشن‌های فروشگاه‌های اینترنتی، بانک‌ها، اپلیکیشن‌های پخش موسیقی یا کتاب خوانی، و هر اپلیکیشنی که برای ارائه خدمات نیازمند تعامل با کاربر می‌باشد، مناسب است.

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/uClr0

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

هوش مصنوعی و پایتون
هوش مصنوعی

برنامه نویسی هوش مصنوعی با پایتون

در این مقاله قصد داریم برنامه نویسی هوش مصنوعی با پایتون را بررسی کنیم و ببینیم که استفاده از زبان برنامه نویسی پایتون در برنامه

هوش مصنوعی و پایتون

معرفی دروس ارشد هوش مصنوعی

در این مقاله قصد داریم دروس ارشد هوش مصنوعی و رشته هوش مصنوعی را برای علاقه مندان به این رشته بررسی کنیم. پس در ادامه

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.