معرفی نرم‌افزار تبدیل صوت به متن فارسی تخصصی

نرم‌افزارهای تبدیل صوت به متن و گفتار به نوشتار به دلیل کاربردهای فراوانی که دارند مدتی است بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند اما مسائلی هم برای استفاده از آن‌ها وجود دارد. یکی از این مسائل تشخیص گفتار عام توسط نرم‌افزارهای تبدیل گفتار به نوشتار است که باعث می‌شود تا نتوان از آن‎ها برای موارد تخصصی‌تر استفاده کرد. به همین دلیل ما در این مقاله به بررسی مزایای استفاده از نرم‌افزارهای تبدیل صوت به متن فارسی تخصصی می‌پردازیم و در انتها یک نرم‌افزار کاربردی را معرفی می‌کنیم. پس با ما همراه باشید.

تبدیل  گفتار به نوشتار چیست؟

تبدیل گفتار به نوشتار در حقیقت یعنی همان توانایی دیکته گفتن به کامپیوتر یا یک گوشی هوشمند است. این فناوری یکی از زیر شاخه‌های فناوری شناسایی گفتار یا همان Speech Recognition می‌باشد که عملیات تبدیل گفتار به متن را انجام می‌دهد. گوشی هوشمند و یا کامپیوتر می‌تواند به وسیله‌ی یک نرم افزار تبدیل گفتار به نوشتار یا همان تایپ صوتی، آنچه را که می‌شنود تایپ کند و گفتار را به متن تبدیل نماید.

تایپ صوتی یا همان تبدیل گفتار به نوشتار در حقیقت به افراد کمک می‌کند تا بدون عمل تایپ کردن در کامپیوتر یا گوشی هوشمند بتوانند بنویسند. نرم افزارهایی که تایپ صوتی را انجام می‌دهند می‌توانند هر آنچه که به صورت صوت و یا گفت و گوی شفاهی می‌باشد را به متن قابل ویرایش تبدیل نمایند. این نرم افزارها معمولا قابلیت دریافت انواع فرمت‌های صوتی را دارند و هم چنین می‌توانند به صورت زنده صوت را به متن تبدیل کنند.

چرا به تبدیل گفتار به نوشتار تخصصی نیاز داریم؟

در ابتدای صحبت‌ها به دلیل این مسئله اشاره کوچکی شد. استفاده از نرم‌افزارهای تبدیل گفتار به نوشتار می‌تواند سرعت انجام کارها را بیشتر کند در وقت و هزینه صرفه‌جویی کند. اما مسئله‌ای که وجود دارد آن است که معمولا اکثر این نرم افزارها می‌توانند گفتار عام را بفهمند و به همین دلیلی برای استفاده در مواقعی که ممکن است گفتگوهای تخصصی داشته باشیم و یا کلمات و اصطلاحات تخصصی در صوت به کار روند، مناسب نمی‌باشند. به همین دلیل در این مواقع باید از نرم‌افزارهایی برای تبدیل صوت به متن استفاده کرد که می‌توانند کلمات و گفتگوهای تخصصی را متوجه شوند.

استفاده از تبدیل گفتار به نوشتار تخصصی چه مزایایی دارد؟

مزایای استفاده از نرم‌افزارهای تبدیل گفتار به نوشتار تخصصی هم مانند استفاده از تایپ صوتی عادی است با این تفاوت که شغل‌های تخصصی مانند وکلا، پزشکان و… نیز به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند و سیستم تبدیل گفتار به نوشتار نیز متوجه تمام صحبت‌های آن‌ها شود و صحبت‌ها را به متن قابل ویرایش تبدیل کند. سایر مزایایی که استفاده از یک نرم‌افزار تخصصی می‌تواند برای کابرش که دارای شغل خاصی است به ارمغان بیاورد عبارت است از:

تبدیل گفتار به نوشتار آنلاین

سرعت در تایپ

مزیت اصلی استفاده از نرم‌افزار تبدیل گفتار به نوشتار و یا تایپ صوتی همان سرعت در تایپ است. قدرت تایپ کلمات یک فرد عادی بین 38 تا 40 کلمه در دقیقه می‌باشد که این تعداد به صورت میانگین برابر است با 2400 کلمه در ساعت. اگر به جای روش‌های تایپ قدیمی از تایپ صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده شود این سرعت را می‌توان تا چیزی حدود 4 برابر افزایش داد. یعنی در هر دقیقه به صورت میانگین 150 کلمه.

صرفه‌جویی در وقت و هزینه

به کمک سرعت بالایی که استفاده از نرم‌افزارهای تبدیل گفتار به نوشتار در کارها ایجاد می‌کند تا حد زیادی می‌توان در وقت صرف‌جویی کرد. علاوه بر آن استفاده از نرم‌افزار تبدیل گفتار به نوشتار باعث می‌شود تا از هزینه‌هایی که برای تایپ صرف می‌شود کاسته شود و به این ترتیب در هزینه‌های کلی یک کسب و کار نیز صرفه‌جویی خواهد شد.

دقت بالا

یک تایپیست معمولی به صورت میانگین از هر 100 کلمه 8 کلمه را اشکال دارد. در صورتی که با استفاده ازتکنولوژی تبدیل گفتار به نوشتار میزان خطا تا حد زیادی کاهش می‌یابد. زیرا به جای اینکه یک عامل انسانی کلمات را تایپ کند، این کلمات به یک سیستم هوش مصنوعی دیکته می‌شود و این سیستم هوش مصنوعی تمام آن‌چه که می‌شنود را در لحظه به متن تبدیل می‌کند. به همین دلیل میزان خطا تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

دسترسی و تمرکز

خوشبختانه نرم‌افزارهای تبدیل گفتار به نوشتار معمولا دارای نسخه‌های مختلفی هستند که بر روی انواع دستگاه‌های هوشمند مانند تبلت، گوشی هوشمند، کامپیوتر و… قابل نصب هستند و این مسئله باعث می‌شود تا کاربر بتواند بر روی هر دستگاهی به یک سیستم تبدیل گفتار به نوشتار تخصصی دسترسی داشته باشد و هر زمانی که به آن نیاز داشت از آن استفاده کند. مسئله دیگر هم افزایش تمرکز در حین استفاده از یک نرم‌افزار تبدیل گفتار به نوشتار است. با استفاده از نرم افزارهای تایپ صوتی، قطعا متوجه می‌شوید که تمرکز بیشتری درحین انجام کارتان دارید. این کار کمک می‌کند تا بر روی مسئله ای که در مورد آن صحبت می کنید متمرکز شوید و به راحتی آن چه در ذهنتان می گذرد را به نوشتار تبدیل کنید.

آیا یک نرم‌افزار تخصصی برای تبدیل صوت به متن فارسی داریم؟

یکی از محصولات با کیفیت حال حاضر بازار ایران فارس آوا، محصول شرکت عامر اندیش هوشمند است. فارس آوا بر دانش متخصصان هوش مصنوعی کشور تکیه دارد و دارای دیتابیس وسیع 10 هزار ساعته می‌باشد. این نرم افزار بر روی دسکتاپ و گوشی هوشمند در دسترس است و نسخه‌ی مخصوص مشاغل خاص همانند وکلا و … آن نیز در دسترس افرادی که به آن نیاز دارند قرار خواهد گرفت. این محصول از دقت و سرعت بالا در تبدیل گفتار به متن و تایپ صوتی برخوردار است و همچنین قابلیت بارگزاری انواع فایل‌های صوتی و تصویری را به کاربر می‌دهد.

نکته چشمگیری که در مورد نرم‌افزار فارس آوا وجود دارد قابلیت مناسب سازی آن برای مشاغل مختلف است. اگر کسب و کاری به نسخه خاصی نیاز داشته باشد می‌تواند فارس آوا را متناسب با نیازهای آن کسب و کار شخصی‌سازی کرد. اگر شما هم به نرم‌افزار فارس آوا نیاز دارید و یا می‌خواهید با آن آشنا شوید و از دموی رایگان محصول برخوردار شوید می‌توانید به صفحه تماس با ما مراجعه کرده و پس از پر کردن فرم درخواست دمو آن را برای ما ارسال نمایید.

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/GCHxh

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

کاربردهای هوش مصنوعی در بورس
مقالات

کاربرد هوش مصنوعی در بورس

این مقاله قرار است به استفاده از هوش مصنوعی در بورس بپردازد. تا به امروز چندین بار گفتیم که هوش مصنوعی قرار است تمام جنبه‌های

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.