هوش مصنوعی چگونه باعث تحول صنعت توریسم خواهد شد؟

هوش مصنوعی دائما در حال تغییر و توسعه است و با پیشرفت هایی که در سال های اخیر داشته به یکی از راهکار های قابل اتکا و نقطه مثبتی برای استفاده در کسب و کار های مختلف تبدیل شده است. امروز قصد داریم تا از کاربرد های هوش مصنوعی در صنعت توریسم صحبت کنیم.

امروزه در کشور های پیشرفته از هوش مصنوعی به طور اختصاصی برای انجام امور اداری به خصوص یا بخش خدمات و پشتیبانی مشتری استفاده می شود. صنعت توریسم نیز یکی از صنایعی است که با استفاده از هوش مصنوعی می توان تحولات بسیاری به خصوص در بخش پشتیبانی از مشتریان و ارائه خدمات ایجاد کرد.

AI-solution-for-tourism

مفهوم هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی با این که غالباً مورد بحث قرار می گیرد، اما تعریف دشواری دارد. در اصل، هوش مصنوعی رایانه یا ماشین هایی هستند که قادرند وظایفی را انجام دهند که به طور عادی نیاز به هوش انسانی دارد. به عنوان مثال، این وظیفه می تواند یادگیری درس، تصمیم گیری یا تشخیص و تفسیر گفتار باشد.

هوش مصنوعی ده ها سال است که به وجود آمده است و دانشمندان در حال کار بر روی آن هستند و هر روزه در حال پیشرفت و توسعه می باشد، اما تنها در سال های اخیر رایانه ها و دستگاه ها به اندازه ای پیشرفت کرده اند که قابل اتکا برای انجام تسک ها و امور به خصوصی بدون کمک نیروی انسانی باشند و بتوانند کارهای پیچیده ای را انجام دهند. این مفهوم به شدت با ایده های اتوماسیون مرتبط است ، جایی که فرایندها با دخالت اندک یا بدون دخالت انسان انجام می شوند.

custome-care-ai-chatbot-brings-brand-loyalty

در عصر مدرن، این مسئله وجود دارد که مشاغل، مقادیر زیادی از داده ها و اطلاعات را جمع آوری و ذخیره می کنند. این امر می تواند به استفاده از هوش مصنوعی در کسب و کارهای مختلف کمک فراوانی کند، زیرا هوش مصنوعی با استفاده از داده ها و اطلاعاتی که به آن داده می شود تجزیه و تحلیل و حل مسئله می کند و به خصوص برای صنعت توریسم می تواند از این داده ها برای ترجمه گفتار، پیام رسانی و بهبود شخصی سازی برای کمک به مشتری در طول سفر و یا قبل از آن استفاده کرد.

نقش هوش مصنوعی در صنعت توریسم چه خواهد بود؟

با توجه به این که هوش مصنوعی ظرفیت انجام وظایفی که به طور سنتی انسان آن را انجام می داده را دارد، می توان از این ظرفیت به خصوص در بسیاری از بخش های صنعت توریسم استفاده نمود و با به کارگیری آن در زمان و هزینه صرفه جویی کرد، علاوه بر آن استفاده از هوش مصنوعی کمک می کند تا خطای انسانی از بین برود و اجازه می دهد کارها سریع تر انجام شود.

امروزه بسیاری از کسب و کار های فعال در زمینه توریسم در کشور های پیشرفته برای ایجاد شهرت و ارائه خدمات عالی به مشتری و … هوش مصنوعی را به دل خود راه داده اند. به عنوان مثال ، هوش مصنوعی می تواند برای بهبود شخصی سازی ، توصیه های متناسب مشتریان و پاسخ دهی سریع به آن ها مورد استفاده قرار گیرد.

هوش مصنوعی تا جایی پیش رفته است که می تواند برای کمک و برقراری ارتباط با مشتریان ، یادگیری از این تعامل ها و بهبود تعاملات آینده مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این ، هوش مصنوعی می تواند در کارهایی مانند تجزیه و تحلیل داده ها ، محاسبات و حل مسئله به کار رود و همه آن ها می تواند برای دارندگان هتل یا صاحبان کسب و کار در این زمینه با ارزش باشد و علاوه بر آن در بسیاری از هزینه ها صرفه جویی کند و از این طریق سود آوری بسیاری داشته باشد.

نمونه هایی از کاربرد هوش مصنوعی در صنعت توریسم

در دهه های اخیر با پیشرفت هوش مصنوعی، کاربرد هوش مصنوعی در صنایع مختلف بیشتر و گسترده تر شده است. به ویژه ، در چند سال گذشته، شاهد پذیرش گسترده هوش مصنوعی در صنعت توریسم بوده ایم. در ادامه، سه مورد از مهمترین کاربرد هایی که در حال حاضر هوش مصنوعی می تواند در صنعت توریسم داشته باشد را توضیح می دهیم.

AI-in-tourism-industry

  • چت بات ها و خدمات آنلاین به مشتریان

برای فعالان در این صنعت یکی از مهم ترین کاربرد هایی که هوش مصنوعی می تواند داشته باشد، آن است که یک دستیار آنلاین برای مشتریان ایجاد کند تا هر زمانی که نیاز بود به آن ها خدمات ارائه دهد یا مشکلات مشتریان را رفع نماید. نکته مهم استفاده از چت بات ها، این است که می توان در هر پیام رسان و شبکه ی اجتماعی با قابلیت پیام رسانی از آن ها استفاده کرد و همین امر در دسترس بودن چت بات ها برای مشتریان دو چندان می کند.

  • خدمات مشتریان حضوری

با این که استفاده از هوش مصنوعی برای بهره ‌مندی از خدمات آنلاین مشتریان، امروزه مرسوم شده است ، یکی از کاربرد های نوظهور این فناوری در تعامل با مشتریان به صورت حضوری و رو در رو می باشد. این توانایی باعث کاهش زمان پاسخ گویی به مشتریان در صف و بهبود فرآیند پذیرش حضوری و… می شود.

یک نمونه استفاده از این فناوری در حال حاضر ربات Connie است که در هتل های زنجیره ای هیلتون از آن ها استفاده می شود. این ربات مبتنی بر هوش مصنوعی، از تشخیص گفتار برای ارائه اطلاعات توریستی به مشتریانی که با آن صحبت می کنند استفاده می کند. هر تعامل انسانی همچنین به آموزش ربات کمک می کند و کیفیت کلیه ارتباطات آینده را بهبود می بخشد.

  • پردازش و تجزیه و تحلیل داده ها

سرانجام ، درک این نکته ضروری است که کاربردهای هوش مصنوعی در صنعت جهانگردی تنها به خدمات به مشتریان محدود نمی شوند. در حقیقت ، یکی از محبوب ترین و مؤثرترین کاربردهای آن جمع آوری و تفسیر داده ها برای نتیجه گیری در زمینه های مربوط به مشتریان ، رویه های تجاری و استراتژی های قیمت گذاری است.

مهمترین مزیت هوش مصنوعی در این زمینه به خصوص، توانایی مرتب کردن مقادیر عظیم داده ها با سرعت زیاد و دقت است، در حالی که معادل آن برای انسان زمان بیشتری خواهد گرفت و به طور بالقوه خطاهای بیشتری دارد.

به عنوان مثال ، هتل Dorchester Collection از هوش مصنوعی استفاده کرده است تا بازخورد مشتریان را که از طریق نظرسنجی های حضوری، بررسی ها و نظرسنجی های آنلاین به دست آمده را مرتب کند، تا بتواند در زمان لازم از اطلاعات جمع آوری شده برای ارائه راهکار های مناسب و… استفاده کند.

هوشتل، اپراتوری مبتنی به هوش مصنوعی که می تواند به کسب و کار شما کمک کند

با همه این تفاسیر شاید استفاده از هوش مصنوعی در کسب و کار ها در ایران کمی غیر عملی به نظر برسد اما لازم است که به شما بگوییم این تصور کاملا غلط است. در سال های اخیر شرکت های دانش بنیان بسیاری در زمینه هوش مصنوعی شروع به فعالیت کرده اند.

شرکت عامر اندیش هوشمند نیز یکی از شرکت های فعال در این حوزه است. شکرت عامر اندیش محصولات مختلفی در زمینه ی هوش مصنوعی ارائه داده است که یکی از آن ها هوشتل می باشد. هوشتل یک اپراتور هوشمند برای مرکز تماس است که می تواند با مشتریان شما ارتباط بر قرار کند، صحبت های آن ها را شنیده، تجزیه تحلیل کند و پس از یافتن پاسخ مناسب آن را به مشتری شما ارائه دهد.

 

اگر علاقه مند به استفاده از هوشتل در کسب و کارتان هستید و یا درخواست دمو دارید به اینجا مراجعه کنید.

 
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/mP882

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

شبکه عصبی مصنوعی
مقالات

شبکه عصبی مصنوعی (artificial neural netweorks)

بی‌هیچ شکی، مغز انسان پیچیده‌ترین سامانه‌ در سراسر گیتی است. تمامی فرایندهای خودآگاه یا ناخودآگاه در بدن انسان، تحت مدیریت کامل مغز انجام می‌شود. با

آینده صنعت بانکداری

آینده صنعت بانکداری چطور خواهد بود؟

ظهور بانکداری مدرن باعث به صدا در آمدن زنگ هشدار برای بانکداری سنتی شده است فناوری‌های هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML) صنعت بانکداری

استفاده از پردازش تصویر در حوزه های مالی
هوش مصنوعی

استفاده از پردازش تصویر در حوزه های مالی

استفاده از پردازش تصویر در حوزه های مالی موسسات مالی برای فناوری سرمایه‌گذاری و هزینه زیادی می‌کنند. همانطور که در تحقیقاتی که توسط IDG Connect

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.