پردازش‌گفتار هوش‌مصنوعی و کاربردهای آن به چه صورت است؟

5 کاربرد هوشمندانه پردازش‌گفتار هوش‌مصنوعی

مقدمه

تقاضا برای خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی مانند پردازش گفتار، روزبه‌روز در حال افزایش است. شکی نیست که برای باقی ماندن در اوج این مارکت، ارایه بهترین و دقیق‌ترین راه‌حل‌ها به مشتریان و سازمان‌های تجاری از طریق استفاده از استراتژی‌ها و فناوری‌های متفاوت الزامی است. در اینجا قصد داریم تا 5 مورد کاربرد پردازش گفتار در دنیای تجارت را برای شما برشماریم.

1- آنالیز احساسات، یکی از مهم‌ترین کاربردهای پردازش‌گفتار هوش‌مصنوعی

آنالیز احساسات در کشف عقاید و احساسات افراد درباره محصول یا خدمات، کمک بزرگی به تجارت‌ها و کسب‌وکارهاست. پردازش زبان که بیشتر در فضای وب و نظارت بر شبکه‌های اجتماعی به کار می‌رود، ابزاری بسیار سودمند و جامع برای دریافتن و آنالیز پاسخ‌های پیام‌های تجاری منتشرشده در پلتفرم‌های اجتماعی است. این سامانه، ابزاری عالی برای آنالیز حالات و احساسات نویسنده (شخصی که پیام خود را در شبکه اجتماعی منتشر کرده) است. این کاربرد سیستم پردازش گفتار، همچنین تحت عنوان “استخراج و معدن‌کاوی عقاید و نظرات” شناخته می‌شود. این کار از طریق ترکیب پردازش زبان طبیعی با آمار توسط مشخص کردن ارزش‌های متنی (مثبت، منفی، خنثی) و تلاش در جهت شناسایی حالت‌های زیربنایی محتوا (شاد و خوشحال، ناراحت و غمگین، عصبانی، آزرده و غیره) انجام می‌شود.

این کاربرد پردازش‌گفتار هوش‌مصنوعی به سازمان‌های تجاری کمک می‌کند تا بینشی جامع در مورد مشتریان و مصرف‌کنندگان خود به دست آورند و با انجام مقایسه رقابتی و ارایه تعدیل‌های لازم در استرتژی‌های شرکت (آنجا که مورد نیاز است) به شرکت‌ها و کسب‌وکارها در پیشبرد اهداف خود یاری می‌رسانند. چنین داده‌هایی در طراحی تجربه بهتر مشتری و قوی‌تر ساختن محصول بسیار مفید و سودمند است. علاوه‌براین، آنالیز احساسی یا کشف عاطفی راهی بی‌نظیر برای شناختن و درک یک برند است.

2چت‌بات‌ها

ما در این روزها، در مورد چت‌بات‌ها بسیار می‌شنویم. چت‌بات‌ها بهترین راه‌حل برای رضایت‌مندی مشتری در مراکز تماس و یکی از پرکاربردترین پردازش‌گفتار هوش‌مصنوعی می‌باشد. کمک‌های مجازی و مدرن آنان، مشکلات ساده مشتریان را به راحتی حل کرده و اموراتی که اولویت‌های کم و گردش مالی بالایی دارند و نیاز به مهارت‌ خاصی ندارد، به سادگی پیگیری می‌کنند. چت‌بات‌های هوشمند به سوی مسیری در حال کرده‌اند که برای هر مشتری، کمک‌های ویژه‌ای که وی بدان نیازمند است، ارایه دهند.

بسیاری از آنالیزهای صنعتی پیش‌بینی می‌کنند که چت‌بات‌ها روندی مبرم برای ارایه راه‌حل‌های مشکلات ساده خدماتی مشتریان در زمان واقعی هستند. بدون هیچ شک و تردیدی، آنان روزبه‌روز اعتماد و محبوبیت زیادی را از طرف مصرف‌کننده و مهندسان کسب می‌کنند. آنان در ارایه راه‌حل‌های مفید برای مشکلات معمول، بسیار مفید و سودمند. چت‌بات‌ها در زمان، انرژی نیروی انسانی و هزینه به بهترین شکل ممکن صرفه‌جویی می‌کنند و راه‌حل‌های کارآمدی در هر زمان ارایه می‌دهند.

3خدمات مشتری، دیگر کاربرد پردازش‌گفتار هوش‌مصنوعی

برای اطمینان از وفاداری مشتری، تنها راه پیش رو فراهم‌کردن رضایت‌مندی وی است. ارایه چنین راه‌حل‌هایی امروزه به یک چالش بزرگ برای تمامی سازمان‌های تجاری و کسب‌وکارها تبدیل شده است. برای حل این مشکل، پردازش گفتار به یاری تجارت‌ها و کسب‌وکارها شتافته و در عملکردهای مختلف خدمات مشتری کمک بزرگی به شمار می‌آید. این سامانه به عنوان ابزاری عالی برای درک بینش، سلیقه، ترجیحات و ادراکات مشتری در اختیار شرکت‌هاست.

پردازش‌گفتار هوش‌مصنوعی به سادگی قادر تفکیک گفتار و شناسایی صدای تک‌تک افراد و پاسخگویی به تماس‌گیرندگان به صورت جداگانه است. سیستم‌های گفتار-به-متن بهترین سیستم‌ها برای کمک به نابینایان به شمار می‌آیند. این سیستم‌ها، همچنین قادر به شناسایی عواطف مشتری نیز هستند؛ به این ترتیب که از روی صدایشان قادر به درک شرایط احساسی مشتری‌اند. برای مثال، آنان می‌توانند درک کنند که مشتری خوشحال و راضی است یا ناراحت و غمگین و نیازها یا نیازهای آتی وی کدام است.

سامانه‌های پردازش گفتار قادر به ترجمه گفتارهای تماس‌گیرندگان به پیام‌های متنی است که آنالیز آنان توسط مهندسان بسیار ساده می‌شود. در یک جمع‌بندی کلی می‌توان این‌گونه گفت که این فناوری‌های جدید می‌تواند یک راه‌حل عالی برای شناخت نبض مخاطب باشد.

4مدیریت تبلیغات، دیگر کاربرد پردازش‌گفتار هوش‌مصنوعی

مشتری شما به چه نیازمند است؟ مشتریتان در کجاها به دنبال تامین نیازها و خواسته‌های خود می‌گردد؟ پردازش گفتار یک منبع و سرچشمه عالی برای هدف‌گذاری هوشمند و قراردادن تبلیغات در زمان و مکان مناسب و برای مخاطبان مناسب است. دست‌یابی به مشتری که محصول شما نیاز وی است، هدف غایی هر کسب‌وکاری است. پردازش گفتار با ارایه متناسب‌ترین کلیدواژه در متن برای جذب مشتری مناسب کمک بزرگی به شمار می‌آید. تطبیق کلیدواژگان برای سامانه‌های پردازش گفتار کار ساده‌ای است و در عین‌حال برای کسب‌وکارها، بسیار سودآور است.

5هوش اقتصادی

بازارهای تجاری تحت تاثیر دانش اقتصاد و تبادل‌های اطلاعاتی بین سازمان‌های مختلف، سهام‌داران، دولت‌مردان و نهادهای نظارتی هستند. بنابراین، به‌روز بودن با روندهای صنعتی و استانداردهای تغییر، امری بسیار حیاتی است. پردازش‌گفتار هوش‌مصنوعی یک فناوری مفید و سودمند برای ردیابی و نظارت بر گزارش‌های هوش اقتصادی در استخراج اطلاعات لازم برای کسب‌وکارها در جهت اخذ استراتژی‌های جدید است. این سامانه (پردازش گفتار) که به صورت وسیعی در بازارهای مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بینش کاملی درباره تغییرات اشتغال و مدیریت، وضعیت بازار، تاخیرهای مناقصه‌ای و تعطیلی‌ها در دسترس تجارت‌ها و کسب‌وکارها قرار می‌دهد. آنان همچنین قادر به استخراج اطلاعات از مخازن بزرگ‌تر اطلاعاتی نیز هستند.

جمع‌بندی:

این‎ها، تنها مثال‌های اندکی از کاربردهای پردازش‌گفتار هوش‌مصنوعی است که امروزه به صورت وسیعی از آنان در سازمان‌های تجاری بزرگ و کوچک استفاده می‌شود.

از دیگر کاربردهای این فناوری هوشمند می‌توان به نظارت بر اعتبار، ترجمه ماشین عصبی، ابزارها استخدام و مدیریت، انطباق مقررات، تجسم داده‌ها، بیومتریک، رباتیک، اتوماسیون فرایند و غیره است.

پردازش زبان طبیعی کلیدی است برای هوش‌مصنوعی عمومی زیرا که زبان از مهم‌ترین شاخص‌های کلیدی هوشمند در جامعه امروزه ماست.

چشم‌انداز

سیستم پشت مفهوم پردازش‌گفتار هوش‌مصنوعی، ماهیت آماری دارد. چشم‌انداز آینده‌ای که سخت‌ترین تلاش‌ها جهت برآوری آن در حال انجام است، انتقال مفهوم از پردازش زبان طبیعی (NLP) به درک طبیعی زبان (NLU) است؛ و این جایی است که مشتری قادر به برقراری ارتباط عاطفی با ماشین می‌شود. طی دهه اخیر، صنعت فناوری اطلاعات توانسته از باورهای خود فراتر رفته و به سوی جنبه‌های مختلف پردازش گفتار شیرجه زند.

تاکنون، سازمان‌های تجاری از بهترین نرم‌افزارها و اپلیکیش‌های پردازش گفتار در جهت پیشرفت هوش تجاری استفاده کرده‌اند. با این وجود، فناوری برای درک، آنالیز و پاسخگویی به نیازهای ذهن انسان، به داده‌های بسیار بیشتری نیازمند است.

 ویژگی‌های فارس آوا، نرم‌افزار ایرانی  پردازش‌گفتار هوش‌مصنوعی 

  • امکان همزمان شنیدن و خواندن
  • کمک به افرادی که در خواندن مشکل دارند
  • دسترسی به فایل‌ها و برنامه‌های ذخیره شده در فضای لب‌تاپ یا گوشی موبایلتان
  • قدرت بالای رونویسی
  • پشتیبانی قوی از زبان فارسی و درگ واژگان و اصطلاحات بسیار زیاد (حتی واژگان و اصطلاحات عامیانه)
  • تشخیص عالی انتهای گفتار
  • سرعت بالا در تبدیل فایل صوتی به متن
  • قابلیت اجرا بر روی لب‌تاپ‌ها، تبلت‌ها و انواع گوشی‌های موبایل
  • امکان ترجمه به زبان‌های دیگر و غیره

مزیت‌های فارس‌آوا برای اپلیکیشن‌های هوشمند و شرکت‌های تجاری

  • رابط آشنای کاربری و درک سخنان کاربر: ایجاد رابطه ساده کاربری که تحت آن، کاربر توانایی صحبت با اپلیکیشن را داشه باشد، رابطه‌ای بسیار ارزشمند است. این پلتفرم، قادر به درک سخنان کاربر است و می‌تواند براساس آنچه وی نیاز دارد و یا می‌پرسد، جواب مناسب و درخور ارایه دهد.
  • فهم گفتار: پردازش‌گفتار هوش‌مصنوعی در فارس‌آوا، به این ابزار پرقدرت پردازش گفتار ایرانی کمک می‌کند تا تمامی نیازهای نهفته در سخنان کاربر را درک کند و پاسخ‌های درخور بدان‌ها دهد.
  • سخنان کاربر را به متن تبدیل می‌کند: هوش مصنوعی به کار رفته در این نرم‌افزار، قدرت این را دارد تا سخنان کاربر را شنیده و آنان را به متن تبدیل سازد. این امر، کار آنالیز نیازها و خواست‌های مشتری را برای مهندسان و کارمندان انسانی را بسیار ساده و آسان می‌سازد.

سخن آخر

هیچ شکی نیست برای آنکه بتوانید در دنیای تجاری فردا دوام بیاورید، باید از همین امروز، زیرسازهای هوش مصنوعی را در تجارت خود، خواه بزرگ و خواه کوچک، پیاده سازید. در این راه، فناوری‌های بسیاری در اختیار شماست. شاید یکی از بهترین آنها، فناوری‌های مربوط به پردازش‌گفتار هوش‌مصنوعی باشد.

خوشبختانه، فارس آوا، فناوری است که کاملا از زبان فارسی حمایت کرده و قابلیت رقابت به همتاهای خارجی خود مانند الکسا  و یا گوگل را دارد.

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/JAsg2

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

اجرای فرمان‌های صوتی
مقالات

کاربرد فناوری تشخیص صدا در اینترنت اشیاء

گفتار روشی بسیار قدرتمند برای بیان افکار و خواست‌های انسان‌ها است. به‌همین دلیل تعداد دستگاه‌های که از طریق فرمان‌‎های صوتی کنترل می‌شوند رو به افزایش

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.