پشتیبانی هوشمند مرکز تماس استارت آپ ها به کمک هوش مصنوعی

پشتیبانی هوشمند مرکز تماس استارت آپ ها به کمک هوش مصنوعی

شاید شما هم به این مسئله واقف باشید که یکی از کلیدی‌ترین بخش‌های استارت‌ آپ‌ها، مرکز تماس و پشتیبانی مشتریان آن‌ها می باشد. در واقع در بازار امروز استارت‌ آپ‌هایی که به دنبال نفوذ موفق در بازار و یا کسب سهم بیشتر می‌باشند به دنبال این موضوع هستند که فرآیند‌های مرکز تماس استارت‌ آپ ها خودشان را تا حد ممکن بهینه‌سازی کنند تا کاربران و مشتریان آن‌ها از رضایت حداکثری برخوردار شوند. اما این خواسته به راحتی قابل دست‌یافتن نیست و مراکز تماس را تبدیل به پاشنه آشیل بسیاری از استارت‌ آپ‌ها نموده است. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی چالش‌های مرکز تماس استارت‌آپ‌ها و راه‌حل‌هایی که هوش مصنوعی قادر است برای هوشمندسازی فرآیند پاسخدهی به مشتریان ارایه دهد بپردازیم.

آموزش نیروهای جدید مرکز تماس استارت‌ آپ‌ ها

به عنوان مدیر مرکز تماس یکی از اولین چالش‌ها استخدام نیروهای جدید و آموزش آن‌ها می باشد. آموزش کلیه فرآیندها و سوالاتی که احتمالاْ در شرایط مختلف توسط مشتری به یک نیروی پشتیبانی جدید کاری زمان‌بر و پرهزینه است. حتی در صورت آموزش کلیه دستورالعمل‌های پاسخدهی به مشتریان بازهم نمی‌توان مطمئن شد که یک نیروی تازه استخدام شده به کلیه امور مسلط شده باشد. دلیل آن هم کاملاً منطقی است چرا که ظرفیت یادگیری و حافظه انسان‌ها محدود است. این مشکل به کمک هوش مصنوعی برطرف شده است. شما یک بار برای همیشه به هوش مصنوعی  آموزش می‌دهید و او به عنوان یک نیروی پشتیبانی در مرکز تماس شما بدون پرسیدن هرگونه سوال و ابهامی از مدیر خود، به مشتریان شما خدمت‌رسانی خواهد کرد.

هوش مصنوعی و کمک به مرکز تماس استارت آپ ها

هزینه‌های حقوق کارمندان مرکز تماس استارت‌ آپ‌ ها

برای استارت‌آپی که به دنبال کاهش هزینه‌های خود است حتی هزینه‌های حقوق و سربار واحد مرکز تماس نیز رقمی قابل‌توجه است. از طرفی حجم زیادی از تماس‌های مشتریان هر استارت‌ آپی تکراری است و پاسخدهی به این نوع از تماس‌ها کاری سخت و طاقت‌فرسا است و نیروی انسانی ممکن است به دلایلی مانند خستگی، تعدد وظایف و یا فراموشی، گاهی در روند پاسخدهی به مشتریان دچار خطا شود. اما برای این موضوع برای هوش مصنوعی به عنوان یک دغدغه محسوب نمی‌‌شود. چرا که هوش مصنوعی هیچ‌گاه از جواب دادن به سوالات تکراری خسته نمی‌شود. یک اپراتور هوشمند مرکز تماس ساده قادر است کار چند نیروی انسانی را به صورت همزمان در بخش پشتیبانی انجام دهد.

عدم پشتیبانی 24 ساعته مرکز تماس استارت‌ آپ‌ ها

با توجه به اینکه در عصر جدید میانگین مدت زمان پاسخگویی یکی از مهمترین معیارهای ارزیابی کسب‌وکارها توسط مشریان تبدیل شده است و مشتریان کسب‌وکارها علاقه دارند تا اطلاعاتی را که نیاز دارند در همان لحظه دریافت کنند، اپراتور هوشمند مرکز تماس قادر است تا به صورت 24 ساعته طی 7 روز هفته در دسترس مشتریان باشند و در هر ساعت از روزهای تعطیل و غیرتعطیل به سوالات و درخواستهای مشتریان پاسخ دهد. در صورت تحقق این موضوع بسیاری از استارت‌آپ‌ها می‌توانند قابلیت دسترس‌پذیر بودن خود را به عنوان یک مزیت مطرح کنند.

عدم داشتن ظرفیت مقیاس‌پذیری مرکز تماس استارت‌ آپ‌ ها

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی این است که کسب‌وکارها و استارت‌آپ‌ها در زمان‌هایی که با رشد سریع روبرو می‌شوند، یا اینکه در مقاطعی از سال که تعدد مشتری دارند، می‌توانند بدون نگرانی از چالش‌های افزودن نیروهای دائمی یا موقت از پشتیبانی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و اپراتور هوشمند مرکز تماس استفاده کنند. بهترین گزینه برای یک استارت‌آپی که کار رزرو و خرید بلیت هواپیما یا اتاق هتل‌ها را انجام می‌دهد و در ایام نوروز و سایر ایام شلوغ سال دچار ترافیک تماس و درخواست می‌شود این است که از اپراتور مجازی و هوشمند مرکز تماس بهره‌مند شود.

صف انتظار و عدم پاسخدهی به کاربران در مرکز تماس استارت‌ آپ‌ ها

مرکز تماس هوشمند

در حال حاضر بسیاری از استارت‌آپ‌ها از سیستم‌های پاسخگوی  IVRبرای پشتیبانی مشتریان خود در مرکز تماس استفاده می‌کنند. این موضوع با اینکه حجم تماس‌ها ورودی را مدیریت کرده و با انتقال تماس‌گیرنده به یک صف انتظار، باعث تقسیم صف بین اپراتورهای مختلف می‌شود اما از طرف دیگر باعث نارضایتی و شاید حتی قطع تماس توسط تماس‌گیرنده نیز شود. چرا که حوصله کاربران در حال حاضر به اندازه‌ای نیست که بتوانند دقایق زیادی را پشت صف بمانند. در این شرایط وجود یک اپراتور هوشمند که با هیچ یک از این مشکلات درگیر نیست بیش از هرزمانی موردتوجه قرار می‌گیرد. چرا که با استفاده از اپراتور هوشمند مرکز تماس دیگر کاربران پشت خط نمی‌مانند تا لیستی طولانی از شماره‌ها و کدهای مختلف را بشنوند. از طرف دیگر هر کسب و کاری با برآورد نیاز در مرکز تماس خود و استفاده از تعدادی بات هوشتل، می توانند همزمان به مشتریانی که با این مراکز تماس می‌گیرند پاسخ دهی کنند. به این ترتیب میزان اشغال شدن خطوط مرکز تماس تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

هوشتل اپراتور هوشمند مرکز تماس استارت‌ آپ‌ ها

تمام مواردی که گفته شد بخشی از چالش ها و مشکلات مرکز تماس استارت‌آپ‌ها بود که به کمک هوشتل به عنوان اپراتور مرکز تماس دیگر هیچ استارت‌آپی با این نوع چالش‌ها روبرو نخواهد شد. شما می توانید هوشتل را مطابق نیازهای کسب و کارتان شخصی سازی نموده و از مزیت های یک نیروی خستگی ناپذیر و پر بازده و بدون خطا در کسب و کارتان بهره ببرید. اگر به عنوان صاحب کسب و کار و یا مدیر سازمانی نیاز داشتید تا بیشتر با محصول هوشتل آشنا شوید و یا دمویی از این محصول را می خواهید، می توانید به اینجا مراجعه کرده و فرم تماس با ما را پر کرده و برای ما ارسال نمایید.

4/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/oCCbv

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.