تایپ صوتی برای کامپیوتر چه کاربردهایی دارد؟

امروزه مقدار زیادی از زندگی روزمره انسان‌ها به تایپ کردن پشت میز کامپیوتر می‌گذرد. این تایپ کردن می‌تواند شامل ایمیل زدن، یادداشت لیست کارهایی که باید انجام دهید، تایپ مقاله‌ای برای تکالیف دانشگاهی، تایپ گزارشات مورد نیاز برای مدیر و… باشد. همه‌ی این‌ها نیاز به استفاده از یک نرم افزار تایپ صوتی برای کامپیوتر را افزایش می‌دهد. در این مقاله قصد داریم در مورد نرم افزارهای تایپ صوتی و مزایای آن‌ها صحبت کنیم. در ادامه با ما همراه باید.

منظور از تایپ صوتی برای کامپیوتر چیست؟

تایپ صوتی در حقیقت یعنی همان توانایی دیکته گفتن به کامپیوتر یا یک گوشی هوشمند. این فناوری یکی از زیر شاخه‌های فناوری شناسایی گفتار یا همان Speech Recognition می‌باشد که عملیات تبدیل گفتار به نوشتار را انجام می‌دهد. گوشی هوشمند و یا کامپیوتر می‌تواند به وسیله‌ی یک نرم افزار تبدیل گفتار به نوشتار یا همان تایپ صوتی، آنچه را که می‌شنود تایپ کند و گفتار را به متن تبدیل نماید.

تایپ صوتی در حقیقت به افراد کمک می‌کند تا بدون عمل تایپ کردن در کامپیوتر یا گوشی هوشمند بتوانند بنویسند. نرم افزارهایی که تایپ صوتی را انجام می‌دهند می‌توانند هر آنچه که به صورت صوت و یا گفت و گوی شفاهی می‌باشد را به متن قابل ویرایش تبدیل نمایند. این نرم افزارها معمولا قابلیت دریافت انواع فرمت‌های صوتی را دارند و هم چنین می‌توانند به صورت زنده صوت را به متن تبدیل کنند.

مزیت‌های تایپ صوتی چیست؟

همان طور که پیداست بزرگترین مزیت و فایده استفاده از نرم افزار تایپ صوتی برای کامپیوتر، بی نیازی از تایپ کردن است. به کمک تایپ صوتی دیگر لازم نیست زمان‌های طولانی را پشت میز کامپیوتر بنشینید و کلمات را یکی یکی تایپ کنید و در نهایت زمانی که متن تایپ شده را چک کردید غلط‌های تایپی در آن پیدا کنید. نرم افزار تایپ صوتی برای کامپیوتر در لحظه هر آنچه را که می‌شنود با دقت زیاد به متن قابل ویرایش تبدیل می‌کند. به طور کلی مزیت‌های این فناوری عبارتند از:

سرعت

قدرت تایپ کلمات یک فرد عادی بین 38 تا 40 کلمه در دقیقه می‌باشد که این تعداد به صورت میانگین برابر است با 2400 کلمه در ساعت. اگر به جای روش‌های تایپ قدیمی از تایپ صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده شود این سرعت را می‌توان تا چیزی حدود 4 برابر افزایش داد. یعنی در هر دقیقه به صورت میانگین 150 کلمه.

دسترسی

از آنجایی که تایپ صوتی بر روی پلتفرم‌های متفاوتی در دسترس است، در گوشی‌های هوشمند، تبلت، لپ تاپ، سیستم‌های کامپیوتر خانگی یا اداری و… نیز می‌توان از آن استفاده کرد. دیگر لازم نیست همانند روش‌های قدیمی یک جا نشسته و ساعت‌ها به تایپ کردن مشغول شوید.

دقت

یک تایپیست معمولی به صورت میانگین از هر 100 کلمه 8 کلمه را اشکال دارد. در صورتی که با استفاده از تبدیل گفتار به نوشتار میزان خطا تا حد زیادی کاهش میابد. زیرا به جای نوشتن کلمات با استفاده از کیبرد، کلمات مستقیما به سرویس هوش مصنوعی گفته شده و او نیز آن‌ها را به نوشته تبدیل کرده است.

تمرکز

با استفاده از نرم افزارهای تایپ صوتی، قطعا متوجه خواهید شد که تمرکز بیشتری درحین انجام کارتان دارید. این کار کمک می کند تا بر روی مسئله ای که در مورد آن صحبت می کنید متمرکز تر شوید و راحت تر آن چه در ذهنتان می گذرد را به نوشتار تبدیل کنید.

نزدیکی بیان و نوشته

تا به حال برای شما پیش آمده که درحال نوشتن حس کنید نوشته تان معقول نیست؟ یا اینکه سبک نوشته به درستی رعایت شده و یا بیش از حد خشک نوشته شده ؟ در هنگام بیان آن چه می خواهدی بنوسید می توانید راحت تر آن چه که در ذهنتان می گذرد را بیان کنید و با تبدیل به نوشتار به صورت همزمان می توانید چیزی که در فکرتان می گذرد را سریعا بنویسید.

کاهش مشکلات بدنی

همه می دانیم با نشستن طولانی مدت پشت کامپیوتر برای تایپ کردن، هم بیماری هایی مانند کمر درد به سراغمان می آید و هم خیره شدن طولانی مدت به مانیتور باعث خشکی چشم و دردسر های دیگری می شود که سلامتی ما را به خطر خواهد انداخت. با استفاده از فناوری تبدیل گفتار به نوشتار دیگر لازم نیست تا زمان زیادی را پشت کامپیوتر صرف کنید و مثل مجسمه بنشینید، بلکه کافی است حرف بزنید تا نرم افزار آن را برای شما بنویسد.

تایپ صوتی برای کامپیوتر برای چه کسانی می‌تواند مفید باشد؟

تایپ صوتی برای کامپیوتر می‌تواند کاربردهای بسیاری برای گروه‌های مختلف داشته باشد. از استفاده‌های شخصی گرفته تا استفاده در ادارات و مراکز مهم دولتی. زیرا امروزه تایپ کردن به یک امر روتین برای هر شغل و حتی هر شخصی تبدیل شده است و تایپ صوتی می‌تواند به این کار روتین یک شکل و ظاهر جدید بدهد. اگر بخواهیم به طور خلاصه برخی از گروه‌هایی که استفاده از تایپ صوتی در کامپیوترهای آن‌ها می‌تواند مفید باشد را معرفی کنیم، این افراد عبارتند از:

دارندگان آرشیوهای صوتی

این فناوری می‌تواند به سازمان‌ها، کسب‌وکارها یا افرادی که دارای آرشیو‌های صوتی با حجم زیاد هستند کمک کند تا محتوای آن‌ها را به فایل متنی تبدیل کرده و از آن‌ها مستند تهیه کنند. تبدیل آرشیوهای صوتی به متن یا باید به صورت دستی انجام شود یا اینکه به کمک تایپ صوتی این کار را انجام داد. پر واضح است که انجام این کار به کمک تایپ صوتی هم در زمان و هزینه صرفه جویی خواهد کرد و هم تبدیل محتوای صوتی به متن با دقت بالاتر و خطاهای کمتری انجام خواهد شد.

منشی‌ها

شاید بتوان گفت یکی از کارهای کلیدی منشی‌ها در طول ساعات کاری تایپ کردن است. اعم از تایپ گزارش‌ها، صورت جلسه‌ها و… . به همین دلیل استفاده از نرم افزارهای تایپ صوتی می‌تواند کمک بسیاری به منشی‌ها داشته باشد و به مقدار زیادی در زمان آن‌ها صرفه جویی کند و حجم زیادی از کارشان را کاهش دهد.

نویسندگان

نویسنده‌ها دائما با نوشتن سر و کار دارند. برخی از آن‌ها با نوشتن روی کاغذ و برخی نیز با تایپ کردن نوشته‌هایشان در یک سیستم کامپیوتری. در هر دو حالت در نهایت برای چاپ و یا ارائه به ویراستار نیاز است که محتوای نوشته شده را به یک متن تایپ شده تبدیل کرد. نرم افزارهای تایپ صوتی برای کامپیوتر می‌توانند این کار را با دقت و سرعت و کیفیت بالایی انجام دهند. حتی استفاده از این نوع نرم افزارها می‌تواند به تمرکز و نوشتن آنچه که در ذهن نویسنده می‌گذرد کمک کند.

مراکز تماس کسب و کارها

نرم افزارهای تبدیل گفتار به نوشتار و یا همان تایپ صوتی می‌تواند به مراکز تماس کسب‌وکارها کمک کند تا تمامی گفت‌وگوهای انجام شده در تماس‌های مرکز و یا اطلاعات نیروهای انسانی را مکتوب نمایند. علاوه بر آن می‌توانند به یادداشت برداری و یا انجام هرگونه تایپ توسط کارمندان این مراکز نیز کمک کند.

تبدیل گفتار به نوشتار آفلاین به کمک فارس آوا

مدیران و کارمندان

امروزه بخش بزرگی از کار مدیران و یا حتی کارمندان آن‌ها به تایپ کردن می‌گذرد. مثل تایپ کردن ایمیل، گزارش، مطالب، برنامه‌ها، صورت جلسه‌ها و… . تمام این‌ها نیاز دارد تا زمان زیادی را پشت کامپیوتر بگذرانند و تایپ کنند. در حالی که می‌توانند با استفاده از نرم افزارهای تایپ صوتی برای کامپیوتر هم در زمان خود صرفه جویی کنند و هم با صرف آن وقت برای کارهای مهم‌تر راندمان و بازدهی خود را بالا ببرند و سازمان خود را ارتقا دهند.

کامپیوترهای شخصی و یا خانگی

اشخاص نیز به دلایل مختلفی ممکن است زمان خود را به تایپ کردن اختصاص دهند. برای نوشتن یک تکلیف، مقاله، سرچ کردن و.. . همه‌ی این کارها را می‌توانند به راحتی با استفاده از یک نرم افزار تایپ صوتی با کیفیت انجام دهند. نرم افزارهای تایپ صوتی هم می‌تواند به افرادی که در تایپ کردن مشکل دارند کمک کند و هم افرادی که سواد کمی دارند.

به یک نرم افزار تایپ صوتی برای کامپیوتر نیاز دارید؟

خوشبختانه در سال‌های اخیر نرم افزارها و سرویس‌های تایپ صوتی برای کامپیوتر بسیاری در ایران به بازار عرضه شده‌اند که با تمرکز بر روی زبان فارسی عملیات تبدیل گفتار به نوشتار را در این زبان با کیفیت و دقت بالایی انجام می‌دهند. یکی از این نرم افزارها محصول فارس آوا شرکت عامر اندیش هوشمند می‌باشد. محصول فارس آوا تبدیل گفتار به نوشتار را به صورت تخصصی برای زبان فارسی انجام می دهد و قادر است ارتباط کلامی بین شما و کامپیوتر یا موبایلتان را فراهم کند.

محصول فارس آوا با تکیه بر دانش متخصصان هوش مصنوعی ایرانی و با بهره گیری از آخرین تکنولوژی های روز دنیا تولید شده است و به دلیل جمع آوری بزرگ ترین دیتاسِت موجود در زبان فارسی و تمرکز ویژه روی این زبان، ضمن بهره مندی از تنوع گفتاری بسیار وسیع موفق شده است تا در رقابت با شرکت های بزرگی چون گوگل (بر روی زبان فارسی) دارای ضریب دقت بالایی باشد.

اگر می‌خواهید دموی رایگان این محصول را داشته باشید و بیشتر با آن آشنا شوید به صفحه تماس با ما مراجعه کرده و برای ما فرم پر کنید.

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/9UwSb

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

چت مشاوره آنلاین رایگان
مقالات

تماس با اپراتور هوشمند مرکز تماس

تا به حال در مورد اپراتورهای هوشمند مرکز تماس و کاربردها و مزایای آن‌ها صحبت کرده‌ایم. اما امروز می‌خواهیم به این مسئله بپردازیم که در

حقوق کارشناس مرکز تماس

کاهش هزینه‌های حقوق کارشناس مرکز تماس

یکی از چالش‌هایی که کسب‌وکارهای بزرگ و رشد یافته با آن روبه‌رو هستند هزینه‌های سرسام آور مرکز تماس و پشتیبانی کسب‌وکار است. در این مقاله

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.