تحول هوش‌مصنوعی در صنعت بهداشت‌ودرمان

تاثیرهای تحول هوش‌مصنوعی در صنعت بهداشت‌ودرمان چیست؟

مقدمه

در این مقاله قصد داریم تا درباره بهترین روش‌هایی که هوش مصنوعی می‌تواند صنعت بهداشت و درمان را متحول سازد، بحث و گفت‌وگو نماییم. با عامراندیش تا انتها همراه باشید تا با تحولاتی که این فناوری در این زمینه می‌تواند ایجاد نماید، بیشتر آشنا شوید.

تحول هوش‌مصنوعی در صنعت بهداشت‌ودرمان

هوش مصنوعی همه صنایع از جمله صنعت مراقبت‌های بهداشتی و درمانی را تحت تاثیر قرار داده است. هزینه‌های بهداشت و درمان در چند دهه اخیر، رشد صعودی و افزایشی قابل‌توجهی را داشته است. پژوهش‌ها حاکی از آن است که مراقبت‌های بهداشتی و درمانی بیش از 20٪ از تولید ناخالص داخلی ایالات متحده را تا سال 2025 از آن خود خواهد کرد. در همین حال، متخصصان مراقبت‌های بهداشتی و درمان سخت در تلاشند تا تعداد فزاینده بیماران خود که انتظارات بالایی از سیستم بهداشت و درمان دارند، درمان نمایند. هوش مصنوعی می‌تواند راه‌حلی باشد که این صنعت به شدت به دنبال آن است و بدان نیاز دارد.

به بیان ساده، هوش مصنوعی ، هوش ماشینی است که در مقابل هوش طبیعی انسان قرار دارد. از هوش مصنوعی گاهی اوقات به عنوان یادگیری ماشین نیز یاد می‌شود. عملکرد هوش مصنوعی به مجموعه‌ای از الگوریتم‌ها و دستورالعمل‌هایی وابسته است که تنها توسط رایانه‌ها قابل ‌اجراست.

هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی می‌توانند با تشخیص سریع و به موقع بیماری‌ها،صرفه‌جویی چشم‌گیری در زمان داشته و از آن در جهت بهبود سریع بیمار کمک گیرند. تحول هوش‌مصنوعی در صنعت بهداشت‌ودرمان در نهایت منجر به کاهش قابل‌توجه و چشم‌گیر هزینه‌های بیماران می‌شود.

تحول هوش‌مصنوعی در صنعت بهداشت‌ودرمان
تحول هوش‌مصنوعی در صنعت بهداشت‌ودرمان

شرکت Athelas، با استفاده از یادگیری ماشین و بینایی رایانه‌ای (camputer vision) قادر به تشخیص و شناسایی مورفولوژی و ویژگی‌های انواع سلول‌ها تنها از طریق گرفتن مقدار اندکی خون از انگشت کوچک دست شده است. مدیرعامل این شرکت، تانای تاندون (Tanay Tandon) درباره استفاده نوآورانه از هوش مصنوعی چنین گفت که: “پزشکان و برنامه‌های بهداشتی قادر به صرفه‌جویی سالانه هزاران دلار برای هر بیمار تنها با کمک کاهش بستری بیمار در بیمارستان‌ها خواهند بود. این کاهش هزینه به کمک تشخیص عوارص جانبی بسیار زودتر از آزمایش‌های مکرر آتلاس (Athelas) و با رعایت ایمنی بیمار در درمان‌های مورد نیاز است.” این تکنولوژی توسط هزاران کلینیک به منظور صرفه‌جویی در زمان و هزینه استفاده شده است.

در صنعت مراقبت‌های بهداشتی، دقت مهم‌ترین فاکتور است. تحول هوش‌مصنوعی در صنعت بهداشت‌ودرمان منجر به بهبود دقت در تشخیص بیماری‌ها و دیگر جنبه‌های مراقبت‌های بهداشتی و درمانی می‌شود. اطلاعات دقیق‌تر می‌توانند منجر به آمادگی و تصمیم‌گیرهای بهتری شوند. به عنوان مثال، هوش مصنوعی می‌تواند در گزارش‌های مربوط به بیماری کووید-19 به بیمارستان‌ها و کارکنانشان در تصمیم گیری‌های اساسی در مسیر بهبود این بیماری کمک شایانی نماید.

 

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/T2zYy

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.