تشخیص خشونت به کمک دوربین‌های هوش‌مصنوعی در قطارهای سیدنی

تشخیص خشونت در سامانه‌های ریلی سیدنی با کمک دوربین‌های هوش‌مصنوعی

دوربین‌های CCTV (دوربین‌های مداربسته) در شبکه سنگین حمل‌ونقل ریلی سیدنی، طی شش ماه آینده با کمک هوش مصنوعی هرگونه رفتار مشکوک و خشنی را به صورت کاملا خودکار شناسایی و گزارش خواهند کرد. با عامراندیش همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانید.

به کارگیری دوربین‌های هوش‌مصنوعی در شبکه حمل‌ونقل ریلی سیدنی

شبکه حمل‌ونقل ریلی سیدنی قصد دارد تا از این فناوری به صورت آزمایشی برای آنالیز فیلم‌های گرفته شده توسط دوربین‌های هوشمند استفاده کند. هدف آن نیز در جهت توسعه بخشی از یک برنامه جدید در این شهر است که تمامی تمرکز خود را صرف فراهم نمودن امنیت بیشتر بانوانی کرده که شب‌هنگام از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند.

پژوهشگران از امکانات سازه‌های هوشمند دانشگاه وولانگنگ (Wollongong) استفاده کرده و نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی را ارایه دادند که می‌تواند به صورت کاملا خودکار فیلم‌های گرفته شده توسط دوربین‌ها و اپراتورهای هشدار را آنالیز کند.

براساس گفته‌های جان بارتلمی (John Barthelemy)، رهبر این تیم، دوربین‌های هوش‌مصنوعی قادرند تا حوادثی مانند دعوا و کتک‌کاری، افراد آشفته و مضطرب و مشکوک، شخصی که فردی دیگر را به شکل مشکوکی دنبال می‌کند و یا سایر رفتارهای مشکوک از این دست را شناسایی نماید. وی همچنین اعلام کرد که این نرم‌افزار قادر به شناسایی محیط‌های ناامنی همچون فضاهایی که فاقد روشنایی کافی‌اند، می‌باشد.

دانشجوی PhD، یان گیان (Yan Qian)، دستیار بارتلمی در این پروژه، اعلام کرد که در این نرم‌افزار از منبع کد باز استفاده شده تا برای تخمین حالت‌های انسانی و پیش‌بینی درگیری‌های احتمالی برپایه این حالت‌ها، مورد استفاده قرار گیرد. برپایه گفته‌های گیان، حوادث گزارش شده توسط این نرم‌افزار توسط یک کنترلگر انسانی مشاهده می‌شود و در نهایت وی تصمیم‌ می‌گیرد که کدام‌یک از پیشنهادها را بپذیرد و کدام‌ یک را رد نماید. بدین ترتیب، برنامه باهوش‌تر شده و به روشی مشابه با انسان، عملکردهای خلاقانه را یاد می‌گیرد. یانگ چنین ادامه می‌دهد که “تا جایی‌که ما می‌دانیم در سطح جهانی بر روی چنین پروژه‌هایی هیچ تلاشی صورت نگرفته است. ما سعی بر کنترل محدودیت‌های تکنولوژی را داریم.”

دوربین‌های هوش‌مصنوعی
دوربین‌های هوش‌مصنوعی

پروژه ” دوربین‌های هوش‌مصنوعی ” یکی از 4 پروژه‌ برنده در چالش امنیت نوآورانه سیاه است که در استرالیا برگزار شد. بودجه این چالش از شتاب‌دهنده دیجیتالی TfNSW تامین شده است. شعار این چالش این است که همواره نرم‌افزارهای هوشمند، کاربردی و خلاقانه از چالش ‌های نوآورانه به وجود خواهند آمد.

دیگر پروژه‌های برتر شامل یک‌ پلتفرم اشتراک‌گذاری داده با نام “She’s a crowd” (او یک جمعیت است) می‌باشد که کاربرد آن برای استفاده در گروه داده و الگوریتم‌های ایجاد مسیریابی‌های حمل‌ونقل‌های عمومی است که در آنان ایمنی در اولیت قرار دارد.

همچنین یک پلتفرم جدید برای امنیت و کمک عمومی توسط کارشناسان فناوری ایمنی Guardian LifeStream و Cardno/UNSW تهیه شده، آزمایش خواهد شد.

وزیر امنیت استرالیا اندرو کانستنس (Andrew Constance) اعلام کرد که: “برندگان این چالش به دلیل پتانسیل آن‌ها برای حل کردن معنادار مشکلاتی دنیای واقعی پیرامون ما با استفاده فناوری‌های نوآورانه و پیشرفته، انتخاب شده‌اند.” وی همچنین اعلام نمود که: “همگی ما خواهان یک شبکه حمل‌ونقل کاملا ایمن و مجهز به دوربین‌های هوش‌مصنوعی هستیم. آمار منتشر شده نشان می‌دهد که 9 نفر از هر 10 زن استرالیایی، در خیابان‌ها مورد آزار و اذیت و خشونت قرار می‌گیرند، این آماری کاملا نگران‌کننده است و بسی جای تاسف دارد که در پاسخ به این زنان گفته می‌شود که باید رفتار خود را اصلاح کنند.”

اندور کانستنس چنین ادامه داد که: “ما از همکاری با کارآفریتان و دانشگاه‌ها برای پیاده‌سازی راه‌حل‌های نوآورانه و با کمک فناوری‌های روز دنیا برای امنیت زنان خود بسیار هیجان‌زده و خوشحالیم.”

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/UQpmq

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

طراحی ربات با کمک AI

طراحی ربات با استفاده از هوش مصنوعی

طراحی ربات به کمک هوش مصنوعی: این فناوری می‌تواند به شما بگوید که کدام شکل، بهترین عملکرد را دارد محققان دانشگاه MIT یک سیستم جدید

PhysicsAI
هوش مصنوعی

PhysicsAI الگوریتم‌های هوش مصنوعی را برای استفاده در پهبادها و جنگنده‌های بدون سرنشین توسعه داد

این پروژه به دنبال افزایش اعتماد جنگجویان در مبارز‌ات مستقلانه توسط اتوماسیون هوایی در مانورهایی در محدوده دید با استفاده از هواپیماهای واقع گرایانه است.

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.