سنسورهای پردازش زبان طبیعی (NLP) و هوش مصنوعی (AI) وارد جریان اصلی پیشرفت می‌شوند!

سنسورهای پردازش زبان طبیعی

سنسورهای پردازش زبان طبیعی (NLP) و هوش مصنوعی (AI) وارد جریان اصلی پیشرفت می‌شوند

توسعه و استقرار سنسورهای مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) طی چند سال گذشته به طور مداوم در حال افزایش بوده زیرا پیشرفت در یادگیری ماشین و بینایی کامپیوتر به اداپتورهای اولیه این امکان را می‎دهد تا داده‎های بیشتری را از سنسورهای AI (هوش مصنوعی) اضافه شده به سخت‎افزار موجود، جمع‎آوری و تجزیه و تحلیل کنند.

سنسورهای پردازش زبان طبیعی (NLP) و هوش مصنوعی (AI)

پیش‎بینی بازار که این هفته توسط مجله معتبر Lux Research (پژوهش‌های لوکس) منتشر شد، پردازش زبان طبیعی (NLP) را به عنوان یک فناوری اصلی اتوماسیون در سال آینده عنوان کرد. این پیش‎بینی‎ها به اجماع رو به رشد صنعتی می‎افزایند و مشخص می‌سازد که فناوری‎های مبتنی بر هوش مصنوعی در انجام کارهای تولیدی اتوماسیون کمک شایانی به تولیدکنندگان می‌کنند. این در حالی است که گسترش سرویس‌های edge با موج جدیدی از حسگرهای هوش مصنوعی تقویت می‌شوند.

تحلیلگران صنعت خاطر نشان می‌كنند كه سنسورهای نسبتا ارزان كه توانایی ادغام شدن با یادگیری ماشین را دارند، آماده‌اند تا ضمن تولید خودكار فرآیندهای تجاری، تولیدهای پیشرفته در صنایع مختلف را رقم بزنند. کول مک کولوم (Cole McCollum)، تحلیلگر مجله پژوهش‌های لوکس (Lux Reaserch) چنین گفت: “پیشرفت‌های اخیر در یادگیری ماشین، توسعه دهندگان و اپراتورها را قادر می‎سازد تا ارزش‌های بیشتری را از سنسورهای پردازش زبان طبیعی و هوش مصنوعی استخراج کنند.”

مک کولوم همچنین افزود که: “این فرصتی برای ایجاد محصولات جدید و بهبود فرآیندهای داخلی با تولید بینشی عمیق‎تر در مورد سخت‎افزارهای موجود است.” همراه با کمک به تلاش‎ در تجزیه و تحلیل پروژه‌ها، تحلیل‌گر بازار این مجله پیش‎بینی می‎کند که ادغام یادگیری ماشین با حسگرهای فیزیکی به تولید هرچه بیشتر داده‎های دنیای واقعی کمک می‎کند و به کمک رباتیک و فناوری‎های بلوغ یافته مانند چاپ سه بعدی به شکل بهتری یکپارچه می‌گردد.

مایکل هولمن (Micheal Holman)، معاون تحقیقات و نویسنده گزارش تحقیقات لوکس چنین اضافه کرد: “حسگرهای مجهز به هوش مصنوعی می‎توانند به بازگرداندن مشاغل کمک شایانی کنند.” مجله لوکس تخمین می‎زند که شرکت‎های در حال توسعه سنسورهای پردازش زبان طبیعی و هوش مصنوعی تاکنون توانسته‌اند بیش از 1.8 میلیارد دلار بودجه تامین کنند. تحلیلگران دیگر نیز به افزایش قابلیت‎های حسگرهای مبتنی بر هوش مصنوعی اشاره کرده‎اند.

برپایه اظهارات منشتر شده 451 ردیاب پژوهشی بازار (مجله تحقیقات لوکس) در اوایل ماه جاری: “یکی از اصلی‎ترین تحولاتی که انتظار داریم در سال‎های آینده شاهد آن باشیم، تغییرات اساسی در استنباط (پیش‌بینی با استفاده از مدل‌های آموزش دیده)، از محیط ابری به edge است.”

با این‎حال، احتمالا عملی‌ کردن این توانایی‎ها تنها با استفاده از زیرساخت‎های موجود امکان پذیر نخواهد شد. بلکه چنین توانایی‌های نوظهور در زمینه استنباط و استنتاج “چالش‎های زیرساختی را ایجاب می‌کنند که باید حل گردند، به ویژه در مواردی که به استنباط در زمان واقعی نیاز داشته باشیم.”

ناظران صنعت همچنین موافقند که فناوری مبتنی بر سنسورهای پردازش زبان طبیعی و هوش مصنوعی برای زمان اولیه آماده است. مجله تحقیقاتی لوکس (Lux Research) در رده‎بندی گرایش‎های فناوری مگاترند (بزرگ مقیاس)، فناوری‌های NLP (پردازش زبان طبیعی) را بعد از وسایل نقلیه خودکار قرار داده است.

سنسورهای پردازش زبان طبیعی

طبق تحقیقات 451 ردیاب بازار این مجله، انتظار می‎رود در سال آینده فناوری‎های NLP در دستگاه‎هایی مانند دستیار صوتی، سرویس‌های ترجمه ماشینی و چت‌بات‌‌ها مورد استفاده وسیع قرار بگیرند. همچنین یادآور می‎شود که اختراعات ثبت شده در حوزه NLP طی پنج سال گذشته، با رشد سالانه 44 درصدی روبه‌رو بوده است. بدین‌ترتیب که سالانه بیش از 3000 ثبت اختراع جدید منتشر شده است.

 

 

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/xIvmA

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.