معرفی یک اپلیکیشن گفتار به نوشتار فارسی اندروید

امروزه بخش بزرگی از زمان روزمره ما اختصاص به گوشی‌های هوشمندمان دارد. همه‌ی ما زمان‌های زیادی را از گوشی‌هایمان استفاده می‌کنیم. با پیشرفت موبایل‌ها و افزایش استفاده از پیام رسان‌ها، استفاده از اپلیکیشن‌هایی برای تبدیل گفتار به نوشتار فارسی اندروید اهمیت بیشتری پیدا کرده است. همه‌ی ما دوست داریم زمان‌هایی که به تایپ کردن متن اختصاص می دهیم را کوتاه‌تر کنیم و یا اینکه به گوشی هوشمندمان دیکته بگوییم تا دیگر نیازی نباشد که تایپ کنیم. امروز و در این مقاله قصد داریم تا یک اپلیکیشن رایگان برای تایپ صوتی فارسی معرفی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

تبدیل گفتار به نوشتار یا همان تایپ صوتی چیست؟

تایپ صوتی در حقیقت یکی از کارکردهای فناوری تبدیل گفتار به نوشتار می‌باشد و قابلیتی است که باعث می‌شود بتوانیم به کامپیوتر و یا گوشی هوشمندمان دیکته بگوییم. یعنی گوشی هوشمند ما به کمک آن می‌تواند هر آنچه که می‌گوییم را تایپ کند.

تایپ صوتی در حقیقت به افراد کمک می‌کند تا بدون عمل تایپ کردن در کامپیوتر یا گوشی هوشمند بتوانند بنویسند. نرم افزارهایی که تایپ صوتی را انجام می‌دهند می‌توانند هر آنچه که به صورت صوت و یا گفت و گوی شفاهی می‌باشد را به متن قابل ویرایش تبدیل نمایند.

اپلیکیشن فارس آوا چیست؟

در سال‌های اخیر که هوش مصنوعی به زندگی روزمره افراد پا گذاشت و انسان‌ها روز به روز بیشتر از این فناوری به صورت پیدا و پنهان استفاده می‌کنند، متخصصان هوش مصنوعی و شرکت‌های داخلی هم به این حوزه ورود کردند تا از این قافله عقب نمانند. در این میان به دلیل نیاز به نرم افزاری تخصصی برای تبدیل هوشمند گفتار به نوشتار در زبان فارسی، به دلیل پیچیدگی‌ها و تفاوت زیاد بین گفتار و نوشتار در آن، به سراغ ساخت یک اپلیکیشن برای تایپ صوتی فارسی رفتند.

همان طور که اشاره شد در زبان فارسی تفاوت بین گفتار و نوشتار تا حدودی زیاد است. از طرفی دیگر برخی اصطلاحات و عباراتی در گفتار زبان فارسی وجود دارد که در نوشتار آن به کار نمی‌رود. از طرف دیگر این زبان با گستره‌ی عظیمی که دارد، گویش‌ها و لهجه‌های متفاوتی را شامل می‌شود که یک اپلیکیشن تایپ صوتی با کیفیت در زبان فارسی باید همه‌ی آن‌ها را متوجه شود.

تایپ صوتی فارسی چیست؟

فارس آوا یک اپلیکیشن محصول شرکت عامر اندیش است که همان طور که از نام آن پیداست عملیات تایپ صوتی فارسی و تبدیل گفتار به نوشتار را در زبان فارسی انجام می‌دهد. فارس آوا امکان ارتباط کلامی انسان با کامپیوتر و یا موبایل را فراهم می کند. این نرم افزار با تکیه بر دانش متخصصان هوش مصنوعی ایرانی و با بهره گیری از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا تولید شده است و به دلیل جمع آوری بزرگ ترین دیتاست موجود در زبان فارسی و تمرکز ویژه روی این زبان، ضمن بهره مندی از تنوع گفتاری بسیار وسیع موفق شده است تا در رقابت با شرکت های بزرگی چون گوگل دارای ضریب دقت بالایی باشد.

اپلیکیشن فارس آوا چه قابلیت‌هایی دارد؟

اگر بخواهیم از ویژگی‌های اپلیکیشن فارس آوا صحبت کنیم، می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • تبدیل گفتار به متن فارسی با دقت و سرعت بالا
  • بهره مندی از آخرین تکنولوژی‌های یادگیری عمیق
  • تبدیل گفتار به متن بصورت همزمان (Real-Time)
  • تشخیص گفتار و صوت در محیط های نویزی
  • پشتیبانی از انواع لهجه ها و گویش ها
  • قابلیت تبدیل گفتار محاوره ای به متن
  • پشتیبانی از انواع فرمتهای صوتی و ویدیویی
  • تبدیل گفتار انگلیسی به متن انگلیسی
  • غیر وابسته به گوینده و عدم نیاز به آموزش برای هر فرد
  • توسعه و تولید بصورت کاملاً بومی در داخل کشور
  • ارائه API و SDK تبدیل گفتار به متن در قالب وب سرویس
  • ارائه پنل تحت وب برای آپلود کردن فایلها جهت پردازش
  • قابل نصب روی سرور مشتری و عدم نیاز اتصال به اینترنت
  • بهره مندی از دایره واژگان (فرهنگ لغت) بسیار وسیع

همه‌ی این مواردی که گفته شد باعث می‌شود تا فارس آوا به یکی از اپلیکیشن‌های کاربردی با کیفیت در بازار ایران تبدیل شود. اپلیکیشن فارس آوا دارای رابط کاربری بسیار ساده‌ای است که هر کاربری با هر سطحی از دانش تکنولوژی می‌تواند از آن بهره ببرد و گفته‌هایش را تبدیل به متن کند. علاوه بر آن بومی بودن این نرم افزار باعث شده تا بتواند لهجه‌ها و گویش‌های مختلف فارسی را متوجه شود و آن‌ها را با کیفیت خوبی به متن تبدیل نماید.

استفاده از api محصول فارس آوا برای تبدیل گفتار به نوشتار

چرا از اپلیکیشن فارس آوا به جای تبدیل گفتار به نوشتار گوگل استفاده کنم؟

شاید برای شما هم سوال باشد که چرا با وجود سرویس تبدیل گفتار به نوشتار گوگل باید به سراغ اپلیکیشن فارس آوا برویم؟ این سوال بسیار درست و بجا می‌باشد. مسئله اصلی رقابت و جایگزینی فارس آوا به جای سرویس گوگل نیست، مسئله آن است که یکسری نیازهایی وجود دارد که دلیلش آن است که تبدیل گفتار به نوشتار گوگل بر مبنای گفتار عام فارسی آموزش دیده است. همین امر باعث می‌شود تا کاربر فارسی را در برخی موارد با محدودیت‌هایی رو به رو کند.

یکی از این مشکلات نیاز به اتصال دائمی به اینترنت است. کاربر برای آنکه بتواند از سرویس تبدیل گفتار به نوشتار گوگل استفاده کند باید در طول آن زمان آنلاین باشد. مسئله دیگر آن است که گوگل چون بر اساس گفتار عام فارسی آموزش دیده است در تشخیص لهجه‌ها و گویش‌های متفاوت فارسی دچار مشکل می‌شود. به همین دلایل کاربر فارسی زبان احتمالا به اپلیکیشن دیگری برای تبدیل گفتار به نوشتار فارسی اندروید نیاز دارند.

اگر این مطلب برای شما مفید بود آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و برای خواندن مطالب بیشتر راجه به هوش مصنوعی به بلاگ عامر اندیش مراجعه کنید.

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/IOEDw

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

استفاده از پردازش تصویر در حوزه های مالی
مقالات

استفاده از پردازش تصویر در حوزه های مالی

استفاده از پردازش تصویر در حوزه های مالی موسسات مالی برای فناوری سرمایه‌گذاری و هزینه زیادی می‌کنند. همانطور که در تحقیقاتی که توسط IDG Connect

حل معادلات دیفرانسیلی به کمک هوش مصنوعی
اخبار هوش مصنوعی

هوش مصنوعی راهی برای شناخت ناشناخته‌ها

  معادلات دیفرانسیلی چه هستند؟ معادلات دیفرانسیل جزیی می‌تواند همه چیز را از حرکت سیارات تا حرکت تکتونیک صفحه‌ای را توصیف کنند، اما حل این

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.