نرم‌افزار فارس آوا و فواید آن برای شرکت‌های رسانه‌ای

نرم‌افزار فارس ‌آوا، نرم‌افزاری مبتنی بر تکنولوژی پردازش گفتار به زبان فارسی است. اگر بخواهیم مختصری بر تاریخچه این تکنولوژی نگاهی داشته باشیم باید بگوییم که شروع تحقیقات بر روی این تکنولوژی به دهه 50 و 60 میلادی باز می‌گردد. با گذشت زمان و افزایش قدرت محاسباتی، پردازش گرافیک و محاسبات ابری، تکنولوژی پردازش گفتار که در آن زمان همچون یک رویا دست‌نیافتنی می‌نمود، رنگ واقعیت به خود گرفت.

تاثیر نرم‌افزار فارس آوا بر کسب‌وکار

با پیشرفت‌های چشم‌گیر در هوش مصنوعی و یادگیری ماشین (learning machine)، قدرت تبدیل نرم‌افزارهای تبدیل صدا به متن روز به روز افزایش یافت. فارس آوا، از جمله این نرم‌افزارهایی است که اختصاصا برای زبان فارسی طراحی شده است. از آنجا که نرم‌افزارهای مشابه خارجی از زبان فارسی به درستی پشتیبانی نمی‌کنند، استفاده از یک نمونه ایرانی با همه توانمندی‌های نمونه‌های خارجی تاثیری شگرف‌ در بهبود تجارت و کسب‌وکارتان خواهد داشت. با نرم‌افزار فارس آوا، در تقویت فرایندهای تجاری، تجربه مشتریان از تعامل با شما و نهایتا ساختن برند کسب‌وکار، کمک بسیار بزرگی برای شما خواهد داشت. در اینجا قصد داریم تا در مورد تاثیری که فارس ‌آوا بر صنعت رسانه و پخش دارد، به صورت ویژه‌ای سخن گوییم.

نرم‌افزار فارس ‌آوا چه کمکی می‌تواند به شرکت‌های رسانه‌ای کند؟

شرکت‌های رسانه‌ای و پخش همواره تحت شدیدترین فشارها برای ارائه محتوا در برابر بازدیدکنندگان هستند. از نظارت بر رسانه و مدیریت دارایی دیجیتال گرفته تا ویرایش متن و تولید عنوان. بدین ترتیب نرم‌افزار فارس ‌آوا با انجام تمامی این وظایف به تنهایی و با دقت بالا، ارزش خود را برای شرکت‌های رسانه‌ای بیش از گذشته روشن ساخته است. در زیر به 4 مورد از این ارزش‌ها و مزیت‌های فارس‌ آوا برای شرکت‌های رسانه‌ای، اشاره شده است.

نرم‌افزار فارس آوا
نرم‌افزار فارس آوا

کاهش زمان ویرایش محتوا با نرم‌افزار فارس آوا

بازار ویرایش به علت رشد تولید محتواهای ویدیویی، با رشد در خور توجهی روبه‌رو است. شرکت‌های رسانه‌ای این امکان را دارند تا با استفاده از نرم‌افزار پردازش گفتار فارس‌آوا، فرایند انتشار را ساده سازند. بدون استفاده از فارس آوا، این شرکت‌ها به تعداد زیادی ویرایشگر برای ویرایش متن‌های نادرست خود نیازمندند. چنین روش و متد سنتی علاوه بر پر هزینه بودن، بسیار وقت‌گیر و زمان‌بر است. به ویژه، زمانی که مجبور به چک و ویرایش همزمان تعداد بسیار زیادی فایل خواهید بود. با استفاده از نرم‌افزار فارس ‌آوا، زمان ویرایش متون و محتواها تا حد چشم‌گیری کاهش می‌یابد. این تکنولوژی کمک بزرگی برای تیم ویرایش است که کارایی و بازده بیشتری داشته باشند و از تخصص و مهارت‌های خود در جایی استفاده کنند که ماشین قادر به انجام آن نیست.

نرم‌افزار فارس آوا
نرم‌افزار فارس آوا

مدیریت دارایی رسانه با نرم‌افزار فارس آوا

استفاده روز افزون هر روزه مردم از اینترنت، موجب تولید و مصرف محتواهای بیشتر و بیشتر می‌شود. هم‌اکنون شرکت‌های رسانه‌ای چاره‌ای جز استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین (learning machine) در تغییر مدیریت دارایی‌های دیجیتالی خود ندارند. امروزه، با کمک این فناوری‌ها، جمع‌آوری و مدیریت مقدار بسیار زیادی محتواهای رسانه‌ای، شناسایی المان‌های ویژه و مشخص کردن خودکار این دارایی‌ها، ساده‌تر از همیشه شده است.

صنعت رسانه به راحتی می‌تواند از فناوری تشخیص گفتار فارس‌آوا برای تبدیل صدا به متن استفاده نماید. پس از ذخیره‌سازی، شرکت‌ها به راحتی قادر به جست‌وجو بر اساس کلید واژگان، نام‌ها، افراد، وقایع، تاریخ‌ها، مکان‌ها، ژانرها و دیگر دسته‌بندی‌های دلخواه خواهند بود. اتخاذ تکنولوژی تشخیص گفتار فارس آوا توسط شرکت‌ها برای مدیریت دارایی رسانه، آنان را قادر می‌سازد تا به صورت چشم‌گیری بهره‌وری سازمان یا شرکت خود را بهبود بخشند. فارس‌ آوا کمک بسیار بزرگی برای این شرکت‌ها در کاهش زمان مصرفی برای جست‌وجو در کلیپ‌های رسانه‌ای و در نتیجه کاهش قابل‌توجه هزینه‌ها خواهد بود.

نرم‌افزار فارس آوا
نرم‌افزار فارس آوا

نظارت رسانه‌ای با نرم‌افزار فارس آوا

با پخش محتوای یک رسانه در کانال‌های بیشتری نسبت به گذشته، نیاز شرکت به پیگیری و نظارت، اهمیت وصف‌ناشدنی پیدا می‌کند. محتواهای یک رسانه ممکن است از کانال‌هایی همچون رادیو، تلویزیون، شبکه‌های اجتماعی و یا دیگر کانال‌ها انتشار و پخش گردد. بنابراین به دست آوردن دقیق آنچه این رسانه در مورد شخص، موقعیت، رویداد یا برندی گفته، بسیار مهم و حیاتی است. همچنین نرم‌افزار فارس آوا به راحتی می‌تواند به شرکت‌های تجاری، کمپین‌های مبارزاتی، دانشمندان و غیره برای آنالیز و تجزیه و تحلیل آنچه که درباره مطلبی گفته شده، کمک کند.

شرکت‌های نظارت بر رسانه می‌توانند از تکنولوژی پردازش گفتار فارس آوا برای نظارت بر پوشش رسانه‌ها از طریق تلویزیون، رادیو، شبکه‌های اجتماعی و دیگر شکل‌های محتواهای گفتاری برای تبدیل صوت به متن فارسی استفاده کنند. شرکت‌های نظارتی به راحتی می‌توانند محتوای دلخواه خود را از طریق کلیدواژه یا عبارت‌های کلیدی از فایل‌های از پیش ضبط شده و یا فایل‌هایی که هم‌اکنون در تمامی شبکه‌های اجتماعی در حال پخش است، جست‌وجو نمایند. این عمل این امکان را به آنان می‌دهد تا محتواها را برای استفاده راحت‌تر در آینده طبقه‌بندی و فهرست‌بندی نمایند.

نرم‌افزار فارس آوا
نرم‌افزار فارس آوا

عنوان و زیرنویس

عنوان و زیرنویس شامل رمزنگاری، ویرایش و پخش مجدد آنان برای اهداف دیگر در پلتفرم‌هایی مانند وب، موبایل و تلویزیون است. عامل اصلی در انتشار عنوان و زیرنویس،  دسترسی به همه اشکال ارتباطی را پشتیبانی می‌کند. براساس گزارش‌های منتشر شده توسط Speechmatics، 29% از بازار رسانه در غرب، تنها از فرایندهای متکی بر انسان برای عنوان‌سازی استفاده می‌کنند. بدیهی است این آمار در ایران بسیار فراتر از این است.

باید توجه داشت این روش سنتی، شرکت را متحمل هزینه‌های زیادی می‌کند. زیرا مجبور به استخدام افراد زیادی برای رونویسی، تراز و ردیف کردن کپشن‌ها (عنوان‌ها) هستند. به همین دلیل برای کارایی و بازده بیشتر و همچنین کاهش هزینه‌ها، نرم‌افزار فارس ‌آوا را به آن‌ها پیشنهاد می‌کنیم. کپشن خودکار به کمک فارس‌آوا کمک بزرگی به شرکت‌ها و سازمان‌های رسانه‌ای برای عنوان‌بندی و یا زیرنویس تعداد زیادی محتواهای ویدیویی و صوتی در سریع‌ترین زمان ممکن و با کم‌ترین هزینه است.

توانایی و دقت بالای راه‌حل‌های گفتاری فارس آوا در رونویسی، فواید زیادی‌ را برای شرکت‌های رسانه‌ای به همراه خواهد داشت. برای مثال، رونویسی از محتواهای ویدیویی و یا صوتی از فایل‌های از پیش ضبط شده و یا از شبکه‌های رسانه‌ای که هم اکنون در حال پخش آن محتوا هستند، در زمان بسیار کمی ممکن خواهد بود. گرچه ممکن است این نرم‌افزار در برخی از موارد، خطاهایی داشته باشد، اما چنین خطاهایی حتی در نمونه‌های خارجی به مراتب بیشتر رخ می‌دهد. بدیهی است که با افزایش دستاوردها و پیشرفت‌ها در هوش مصنوعی و یادگیری ماشین (learning machine) استفاده از تکنولوژی پردازش گفتار فارس ‌آوا به جای روش‌ها و متدهای قبلی روز به روز افزایش می‌یابد و خطاهای موجود در سیستم روز به روز بهبود میابند.

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/q0TZ2

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

مرکز تماس همراه اول
هوش مصنوعی

کاربردهای هوشتل در مرکز تماس همراه اول

مرکز تماس همراه اول به عنوان یک اپراتور ارائه دهنده خدمات تلفن همراه، روزانه مشغول ارائه خدمات مختلف، از جمله ارائه اطلاعات، پشتیبانی از مشتریان،

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.