هوش مصنوعی و یادگیری ماشین چه تاثیری بر آینده خواهند داشت؟

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین آینده چه چیزی را نگه می‌دارد؟ این مسئله چه تاثیری بر شما خواهد گذاشت؟

امروزه شرکت‎ها برای تصمیم‌گیری همواره به داده‌ها اعتماد می‎کنند. مطابق با پیش‎بینی‎های جدید تحقیقات فورستر (Forrester Research) تا سال ۲۰۲۱ از هر چهار شرکت با خط فکری رو به پیشرفت، حداقل یکی از آن‌ها از هوش مصنوعی برای توسعه مرزهای کسب و کارش استفاده خواهد کرد.

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین

حتی امروز همه ما ناخودآگاه از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی در زندگی روزمره خود استفاده می‎کنیم. در هنگام سفر از نقشه‎های مجهز به هوش مصنوعی استفاده می‌کنیم یا  زمان‌هایی که در خانه می‌مانیم و در عین حال می‌خواهیم از اجتماع نیز دور نباشیم به سراغ شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اسنپ‌چت و… می‌رویم که همگی مجهز به هوش مصنوعی و یادگیری ماشین هستند. هوش مصنوعی به عنوان یک حوزه نوپا که تقریبا قدمتی حدود ۶۰ ساله دارد، مطمئنا تغییرات ژرفی را در نحوه عملکرد انسان و ماشین به وجود آورده و در آینده نیز خواهد آورد.

تاثیرگذاری هوش مصنوعی بر شغل آینده افراد

هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۰، حدود ۲.۳ میلیون شغل ایجاد کرده است. گارتنر (Gartner) پیش‌تر چنین پیش‌بینی کرد که تعداد شغل‌هایی که توسط هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۰ ایجاد می‌شود، بیشتر از شغل‌هایی است که به واسطه ظهور این فناوری از بین خواهند رفت. صنایع تکنولوژی امروزی پیش‌تر از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای مشاغل اتوماسیون بسیار تکرارپذیر استفاده می‌کنند که در آن مقادیر زیادی مشاهده و تصمیم‌گیری صورت می‌گیرد که می‎تواند برای استخراج الگوها، مورد تجزیه و تحلیل دقیق قرار بگیرند.

برای حفظ ارتباط و اطمینان از موقعیتی غیرقابل تعویض در صنعت خود، داشتن مهارت و آگاهی از آخرین گرایش‎ها و فناوری‌ها برای کسب و کارها بسیار اهمیت دارد. اولین قدم برای انجام این کار، پیگیری برنامه‎های آنلاین است که به کارمندان این امکان را می‌دهد تا در حین یادگیری کار کنند. برنامه‎ای که برای دنبال کردن انتخاب می‎کنند باید همانند برنامه‌های هر دانشگاه آفلاین دیگر، دقیق و جذاب باشد. بزرگ‌ترین شرکت آموزش عالی هند، upGrad، با دانشگاه‎های برتر ملی و جهانی مانند IIIT Bangalore ، IIT Madras و دانشگاه لیورپول جان مورس همکاری کرده است تا برنامه‎های آنلاین یادگیری ماشین و هوش مصنوعی را به متخصصان ارائه دهد. این برنامه‌ها ۱۰۰٪ آنلاین‌اند و مطالعات و پروژه‎های موردی مربوط به صنعت را شامل می‌شوند.

به لطف بهترین مطالب ارائه شده در کلاس و سخنرانی‎های زنده رهبران صنعتی، به دانشجویان این امکان داده می‎شود تا دانش عملی را همراه با درک نظری به دست آورند. آن‌ها بر اساس علاقه خود، می‎توانند فرمت دلخواه را انتخاب کنند. موسسه upGrade، با مشاوره تک تک دانشجویان توسط رهبران صنعتی و کمک گرفتن شخصی از مربیان اختصاصی دانشجویی، اطمینان می‌دهد که هریک از فراگیران و دانشجویان به محض گذراندن موفقیت‌آمیز دوره‌ها، به زودی و به سادگی جذب بازار کار شوند.

اگرچه شرایط همه‎گیری ویروس کرونا، تاثیر جهانی بر روی میلیون‌ها شغل در سراسر جهان داشته است، ولی برپایه گفته یک درگاه شغلی پیشرو در هند، تقاضا برای شغل‌هایی برپایه هوش مصنوعی در این کشور در طول ۵ سال گذشته روندی رو به رشد داشته و این روند به ویژه در ۶ ماه اخیر، رشد کاملا چشم‌گیر و تصاعدی داشته است. بیشترین مهارت مورد نیاز در مشاغل مبتنی بر هوش مصنوعی تسلط بر زبان برنامه‎نویسی پایتون و پردازش زبان طبیعی (NLP) است که برای مطالعه تعامل زبان انسان و رایانه، لازم و ضروری است.

 

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/t4lsO

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.