شهر سان‌دیگو از هوش مصنوعی منتفع خواهد شد!

هوش‌ مصنوعی، اصطلاحی برای فناوری‌هایی است که ابزارهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را هوشمند می‌کند. به لطف پیشرفت‌های عظیم در قدرت محاسبات، ذخیره اطلاعات و شبکه‌های پرسرعت مانند 5G، هوش مصنوعی خیلی زود بخش بزرگی از زندگی انسان‌ها خواهد شد. بر اساس مطالعه‌ای که در زمینه‌ی هوش مصنوعی و اقتصاد توسط شرکت توسعه اقتصادی منطقه‌ای سن دیگو منتشر شد، این شهر در موقعیتی برتر برای بهره‌مندی و گسترش بیشتر و سریع‌تر هوش مصنوعی قرار دارد.

این مطالعه تعداد مشاغل حوزه هوش مصنوعی در منطقه را مشخص نکرد، اما صنایع با اشتغال بیش از متوسط درصد در زمینه‌های مختلف هوش مصنوعی را به طور برجسته عیان نمود. این مشاغل شامل ارتباطات از راه دور، فناوری اطلاعات، نرم‌افزار و حمل و نقل هستند. شرکت‌های بزرگ مانند Booz Allen Hamilton  ،Northrop Grumman و ResMed و همچنین مشاغل کوچکتری مانند Lytx ، Lockton و Semantic AI  از جمله شرکت‌های توسعه دهنده فناوری هوش مصنوعی در این منطقه هستند.

این صنایع 175,680 شغل محلی یا تقریباً 10 درصد از کل مشاغل منطقه را شامل می‌شود. طبق این مطالعه متوسط حقوق در این حوزه 127،960 دلار است که 3.9 درصد بالاتر از میانگین کشوری در این زمینه و بیش از 70 درصد بالاتر از متوسط حقوق كارگری در سن دیگو است. براساس این گزارش، 62 درصد از شرکت‌ها انتظار دارند که طی 12 ماه آینده تعداد کارمندان در حوزه کاری مرتبط با هوش مصنوعی‌شان را افزایش دهند.

جو رهنر، رئیس بخش تجزیه و تحلیل اطلاعات در شرکت مشاور Booz Allen، که متعهد این تحقیق بود، گفت: “بزرگترین نتیجه ما از این مطالعه، ایجاد مشاغل بیشتر در حوزه هوش مصنوعی در منطقه است. ما معتقدیم که سن دیگو می‌تواند این توانایی را به سطح جهانی برساند، استعدادهای جدید را به منطقه جذب کند، رشد اقتصادی را تقویت کرده و مشاغل جدید را در سن دیگو تقویت کند.”

تعریف هوش مصنوعی برای اکثر مردم آسان نیست. آن‌ها به طور کلی در اصطلاحات آینده نگرانه خود پیرامون هوش مصنوعی به چیزهایی مانند اتومبیل‌های خودران بسنده می‌کنند. نظرسنجی اخیر مرکز ملی هوش مصنوعی ایالات متحده نشان داد که 60 درصد آمریکایی‌ها در مورد هوش مصنوعی نظری خنثی یا مخالف دارند، در حالی که 40 درصد شهروندان از آن حمایت می کنند.

نیت کلی، مدیر ارشد تحقیقات منطقه‌ای سن دیگو گفت: “به طور کلی اتوماسیون تمایل دارد که با نور کم و به اصطلاح چراغ خاموش حرکت کند. این خبر خوبی بود چرا که به نظر نمی‌رسد شرکت های فعال در حوزه هوش مصنوعی سن دیگو بازار خود را از دست بدهند.”

با این وجود، چراغ خاموش بودن هوش مصنوعی بیش از آن‌چه که به نظر می‌رسد رایج شده است. تلفن‌های هوشمند در مواردی مانند تأمین نیرو، دستیارهای صوتی یا برای افزایش کیفیت عکس یا ارائه خدمات در برنامه‌های ناوبری، کاملا به هوش مصنوعی اتکا می‌کند. کوالکام چندین سال است که موتورهای هوش مصنوعی را در پردازنده گوشی‌های هوشمند خود می‌گنجاند. یکی از اولین الگوریتم‌های تشخیص الگو که توسط بانک‌ها برای کشف کارت‌های اعتباری تقلبی مورد استفاده قرار گرفت، از نرم‌افزار HNC در شهر سن دیگو بود که در دهه 1990 توسط FICO خریداری شد.

براساس این نظرسنجی، تخصص هوش مصنوعی شهر سن دیگو در زمینه یادگیری ماشین است. 82 درصد از کارفرمایان حوزه هوش مصنوعی در این زمینه، که به صورت تخصصی تجزیه و تحلیل و پیش‌بینی را شامل می‌شود، فعالیت دارند. اما شرکت‌های محلی در حال توسعه ابزارهای هوش مصنوعی در تشخیص تصویر، گفتار یا فیلم (46 درصد)، پردازش زبان طبیعی (46 درصد)، رباتیک (24 درصد) و وسایل نقلیه خودران (21 درصد) هستند.

مارک کافرتی ، رئیس و مدیر اجرایی EDC منطقه ای سن دیگو ، گفت: “گسترش هوش مصنوعی و فناوری‌های یادگیری ماشین نوید نیرویی تحول‌پذیر برای مشاغل در سراسر جهان را خواهد داد. دفتر تحقیقات EDC به این گزارش کمک می‌کند تا تصویری از تأثیر هوش مصنوعی، اثبات توانایی‌های آن برای رشد مشاغل و حتی کمک به رفع شکاف‌های دستمزد جنسیتی و نژادی به وجود بیاورد.”

 

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/vmZNi

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.