فروشگاه‌های آنلاین و استفاده از پردازش گفتار در آنان

صدای مبتنی بر هوش مصنوعی در خرده‌فروشی‌های آنلاین: پردازش گفتار در فروشگاه‌های آنلاین چیست و برای چه باید بدان اهمیت داد.

مقدمه

بسیاری از کارشناسان صنایع، مدیران تجارت الکترونیک و هتا مصرف‌کنندگان، فناوری صدا را به عنوان یک پلتفرم امیدوارکننده در خرده‌فروشی‌های آنلاین می‌دانند که انتظار می‌رود شیوه فروش تجارت‌ و کسب‌وکارها و خرید مصرف‌کنندگان را تغییر دهد. آمازون و گوگل، هر دو به عنوان پیشروان این انتقال و تغییر به سوی این اکوسیستم جدیدند، جایی که جست‌وجو و هتا خرید یک محصول ویژه، تنها با یک دستور صوتی ساده امکان‌پذیر است.

اگرچه زیرساخت‌ها، هنوز در ابتدایی‌ترین مرحله پیداش و توسعه خود است و نفوذ نسبتا اندکی در بازار داشته، ولی بی‌شک خرید با دستورات صوتی، قدم بعدی خرید فروشگاه‌های آنلاین خواهد بود.

رشد اقتباس

با توجه به جست‌وجوهای اخیر توسط مشاوران استراتژی OC & OC، پیش‌بینی می‌شود که خرید صوتی تا 2 میلیارد دلار افزایش یابد و این رقم تا سال 2022 به 40 میلیارد دلار رشد. اینگونه پیش‌بینی می‌شود که با افزایش رشد 55% در فروش، استفاده از تکنولوژی صدای مبتنی بر هوش مصنوعی و دستیار مجازی ساخته شرکت‌هایی مانند آمازون، اکو (Eco) و گوگل هوم (google home)، جز جداناشدنی زندگی بشر در خانه‌ها و تجارت‌ها شود. موفقیت، با توجه به سرعت پذیرش مصرف‌کنندگان در استفاده از فناوری صوتی اندازه‌گیری می‌شود و به نوبه خود می‌توان از این فناوری به عنوان شیرجه‌زدن به درون فرصت‌ها و تبدیل فروشگاه‌های سنتی و شرکت‌های تجارت الکترونیک به فاز جدیدی از دنیای تجارت و کسب‌وکار یاد کرد.

با توجه به اینکه اکنون تنها 13% از خانوارها مجهز به سخن‌گوهای هوشمندند، بازار بسیار وسیعی برای این فناوری به سوی برندها گشوده شده که انتقال به سوی خرید از فروشگاه‌های آنلاین به صورت صوت را آغاز نمایند و خود را در جایگاه استراتژی در دنیای تجارت قرار دهند.

تجارت‌هایی که بر پلتفرم خرید صوتی سرمایه‌گذاری می‌کنند، به سادگی می‌توانند محصولات خود را به مصرف‌کنندگان ارایه کنند. به عنوان مثالی برای این موضوع می‌توان به محصولات “Amazon Choice” اشاره کرد که با کمک فناوری پردازش صدا رشد 30%  را تجربه کند.

برپایه گزارش‌های منتشر شده در سال 2018 مبنی بر پذیرش خرید صوتی، بیشتر سفارش‌های صوتی توسط مصرف‌کنندگان مربوط به پوشاک و اقلام خانگی بوده است. مطابق با این گزارش‌ها، در مورد خرید پوشاک، 60.6% از خریدها، از فروشگاه‌های آنلاین انجام شده که 21.15% از این خریدها (آنلاین) با کمک فناوری صوتی و پردازش صدا بوده است. درباره خرید اقلام خانگی، 48.37% از خریدهای انجام گرفته به صورت آنلاین بوده، که از این میزان 25.11% با کمک فناوری صوتی انجام شده است. آمارها بیانگر این است که خریدهای مبتنی بر پردازش صدا و فناوری صوتی به ویژه در مورد خریدهای داخلی، رشد چشم‌گیری داشته که احتمالا وابسته به رشد آهنگ رشد پذیرش سخن‌گوهای هوشمندی همچون الکسا بوده است.

دیگر روند مهم دیگر آن است که در بیشتر موارد، حدود 56.39% از مشتریان، در اولین زمان خرید، با استفاده از تکنولوژی پردازش صدا و فناوری صوتی محصول دیگری را نیز از فروشگاه‌های سفارش می‌دادند. این آمار بیانگر این موضوع است که خرده‌فروشی آنلاین می‌توانند از این فناوری به عنوان اهرمی برای متقاعد کردن مشتری به خرید محصولات جدیدشان استفاده کنند.

برندها و فروشگاه‌های آنلاین اکنون باید چه کاری انجام دهند؟

گرچه، امروزه خرید با کمک فناوری صدا بسیار معمول نیست، ولی بی هیچ‌شکی، نرخ رشد خرید با کمک این فناوری تا چند سال آینده رشد بی‌سابقه‌ای را شاهد خواهد بود و این فناوری به مهم‌ترین کلید در تمامی خرده‌فروشی‌های آنلاین تبدیل خواهد شد. تجارت صوتی به عنوان یک فناوری در حال تحول، نیازمند توسعه و پیشرفت برنامه‌هایی است که قابلیت اتصال و ادغام به اپلیکیشن‌های مبتنی بر فناوری پردازش صدا را داشته باشند.

برای موفقیت و ماندگاری فروشگاه‌های آنلاین در چند سال آینده، این فروشگاه‌ها باید قادر به پاسخگویی سوالات مهم زیر باشند:

  • به دنبال برآورده ساختن چه اهدافی هستم؟
  • چگونه باید پیشنهادهای صوتی را با توجه به اهداف مورد نظر فروشگاه تنظیم ساخت؟
  • کدامین سیستم هوش مصنوعی می‌تواند در برآورده ساختن اهداف مورد نظر کمک‌کننده باشد؟
  • چگونه می‌توانم حس اعتماد مصرف‌کننده را به پیشنهادهای محصول خود جلب کنم؟
  • چگونه از راه‌حل “اقتصاد سفارش” در کسب‌وکار خود استفاده کنم؟

دو فاکتور مهم وجود دارد که باعث موفقیت خواهد شد که در زیر بدان‌ها اشاره شده است.

فاکتور اول: بهبود تجربه کاربر در فروشگاه‌های آنلاین

همگی ما می‌دانیم خرید مبنی بر فناوری صدا  هنوز در ابتدایی‌ترین مرحله از تولد خود قرار دارد و زیرساخت‌ها هنوز در حال پیشرفت و توسعه‌اند، بنابراین برای رسیدن به موفقیت و مراحل بالاتر، نیاز به بهبود تجربه کاربر دارید. به بیانی دگر، تجارت‌ها مجبورند تا جای ممکن، فرایند خرید را برای مشتریان خود ساده‌تر کنند تا هتا دستورات صوتی ساده گوگل بسیار حسی و بصری شود، به‌طوری که سفارش چیزی باشد که در پشت سر آنان دانسته می‌شود. این موضوع برای برندها از اهمیت بسیار حیاتی برخوردار است که قادر به ارایه تجربه خرید یکپارچه به مشتریان خود باشند تا بتوانند موقعیت محصولات را در وب‌سایت خود به خوبی تنظیم کنند و نام برند خود را در ذهن مشتری و مصرف‌کننده ثبت نمایند. با این روش، آنان خواهند توانست در بازار پررقابت خرده‌فروشی و فروشگاه‌های آنلاین، خود را از بقیه متمایز سازند.

هرچه مصرف‌کنندگان در استفاده از فناوری پردازش صدا، برای خرید صوتی محصولاتی که به آنان نیاز دارند، احساس راحتی بیشتری داشته باشند، نام برند شما فراگیرتر و جهانی‌تر خواهد شد. بهبود تجربه کاربر همچنین به معنای ارتباطات omni-channel  (ُامنی چنل یک رویکرد خرید چندکانالانه برای فروش است که قصد ارایه تجربه خرید یکپارچه برای مشتری را دارد، چه این خرید، یک خرید آنلاین از طریق دستکتاپ  باشد، و چه از طریق تلفن یا گوشی همراه) است که به زودی فراگیر خواهد شد.

فاکتور دوم: افزایش توزیع در فروشگاه‎های آنلاین

زمانی که تجربه مشتری بهبود یافت، خرده‌فروشی بر مبنای صدا از حصار سخن‌گوهای هوشمند خارج شده و به زودی به پلتفرم‌های جدیدی منتقل خواهند شد. از الکسا تا اکو، آمازون به لطف دهه‌ها پیشرفت در بهره‌وری پردازنده، دسترسی به پهنای باد و همچنین دسترسی گسترده به وسایل الکترونیکی ارزان قیمت، جهان را به سلطه خود در خواهد آورد.

مدیر فعال‌سازی AVS آمازون، پریا آبانی (Priya Abani) پیش‌بینی کرده است که “دنیایی که در آن الکسا همه جا است” جایی است که بیشتر وسایل با دستیاران هوش مصنوعی اقدام شده‌اند، این وسایل قادر خواهند بود تا به صورت خودکار شوینده بیشتر برای ماشین لباسشویی خود سفارش دهند و یا یخچال شما به صورت کاملا اتومات تمامی مواد مورد نیاز شما را سفارش دهد.

آینده و فراتر از آن

طراحی هوش مصنوعی به گونه‌ای است که همیشه برپایه جمع‌آوری کردن داده از مشتری ساخته شده، بنابراین ماشین‌ها برای تصمیم‌های مستقل آموزش می‌بینند. تجارت‌هایی که مبتنی بر سیستم‌های هوش مصنوعی‌اند، به مدت طولانی از مشتری پنهان نمی‌شوند و در نهایت، چت‌بات‌ها، صدای برندها، کسب‌وکارها و فروشگاه‌های آنلاین خواهند بود. از آنجایی‌که این چت‌بات‌ها استراحت نمی‌کنند و خسته نمی‌شوند، قادرند تا سفارش‌ها را در زمان واقعی و با کمک فناوری پردازش صدا و تشخیص گفتار دریافت دارند و در نهایت از انسان پیشی گیرند.

همه ما می‌دانیم که خرید آنلاین به دلیل پرکردن خلا موجود در تجربه فروشگاه‌های سنتی به وجود آمد و در زمان کنونی با شخصی ساختن خدمات مشتری که بار عاطفی بیشتری را به همراه دارد، به دنبال پیشرفت روزافزون و حرکت روبه جلوست. هتا با راحتی و کارایی بیشتر، هنوز فروشگاه‌های آنلاین از تمامی مزایایی هوش مصنوعی برای اهداف خود استفاده نکرده‌اند.

آینده برای خرده‌فروشی مبتنی بر فناوری پردازش صدا بسیار روشن است زیرا پذیرش گسترده فناوری مبتنی هوش مصنوعی صوتی به معنای تجدید تصور و تغییر از یک تجربه خرده‌فروشی ایستا به یک تجربه پویاتر و برپایه گفت‌وگو است. پیش‌بینی می‌شود که خرده‌فروشی و فروش حول محور گفت‌وگو برند با مشتری با کمک چت‌بات‌ها خواهد چرخید. به عبارتی دیگر، رابط‌هایی جدید اجازه خواهند داد تا مشتریان در زمان واقعی بازخورد خود را ثبت کنند و همچنین چت‌بات‌ها به نوبه خود برای درک بهتر مشتری در دراز مدت آموزش می‌بینند.

خرید برپایه فناوری پردازش صدا، به راستی گامی بزرگ در خریدهای آنلاین خواهد بود زیرا ارتباط با برندها از طریق گفت‌وگو با آنان جایگزین تجربه خرید پراکنده ما با فروشگاه‌های آنلاین و یا غیرآنلاین می‌شود.

استفاده از فارس آوا در فروشگاه‌های آنلاین ممکن است؟

گرچه احتمالا در آینده، سمت‌وسوی این فروشگاه‌ها به استفاده از پلتفرم‌های جداگانه ویژه‌ای خواهد بود. اما در زمان کنونی، تمامی فروشگاه‌های آنلاین با استفاده از نرم‌افزارهای سخن‌گو هوشمند با مشتری خود گفت‌وگو می‌کنند. ایجاد چنین ارتباطی با مشتری، باعث ایجاد بار عاطفی و صمیمت با مشتری شده و از طرفی دیگر امکان ارایه دیگر محصولات به وی، به سادگی شدنی است.

نرم‌افزار فارس‌آوا، به عنوان بک اپلیکیشن ایرانی و با قدرت که در توانایی خود را در استفاده از پردازش گفتار به خوبی به اثبات رسانده است، می‌تواند به عنوان رابط برای استفاده از دستورات صوتی بین مشتری و فروشگاه عمل نماید. با توجه به پشتیبانی قوی این پلتفرم از زبان فارسی، قطعا در پیشبرد اهداف فروشگاه‌ها و دیگر آژانس‌هایی که به نحوی در ارتباط مستقیم با مشتری هستند، می‌تواند کمک‌کننده باشد.

 

 

 

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/ApCyM

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.